For å svare på det med avbrutt og når man får beskjed: Da mitt ble avbrutt, så ringte de på mandag etter at jeg hadde hatt uttak på fredag og informerte om at ting ikke hadde gått som det skulle, men at de ville se an om de klarte å reparere seg selv frem til innsettdagen som var onsdagen. Så ringte de onsdag morgen og sa at det ikke var noen å sette inn.Jeg kan bare svare for privatklinikker siden jeg aldri har gått offentlig. På klinikken min dyrker de så og si alltid til blasto, dvs at de setter inn 5 dagers embryo. Får time for innsett når time for uttak settes. Dersom det viser seg at ingen embryo kan settes inn, avlyses timen. Ellers trenger du ikke være tilgjengelig.
På privatklinikk ringer de opp ett dagen etter uttak for å informere om hvor mange egg som er befruktet, og så ringer de dagen før innsett også. Offentlig tror jeg kun de ringer dagen for innsett dersom det ikke blir noe av? Men mulig jeg tar feil her.
Og til info fikk jeg nettopp telefon fra embryologen på Medicus om at 5 av 6 egg hentet ut i går var modne og alle 5 hadde blitt befruktet! Hurra! Selv om det er langt igjen så er det i alle fall ett skritt nærmere![]()
Jeg fikk altså en heads up før selve dagen for innsett
![Smile :) :)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png)