Hei!

Jeg kan bare svare for privatklinikker siden jeg aldri har gått offentlig. På klinikken min dyrker de så og si alltid til blasto, dvs at de setter inn 5 dagers embryo. Får time for innsett når time for uttak settes. Dersom det viser seg at ingen embryo kan settes inn, avlyses timen. Ellers trenger du ikke være tilgjengelig.

På privatklinikk ringer de opp ett dagen etter uttak for å informere om hvor mange egg som er befruktet, og så ringer de dagen før innsett også. Offentlig tror jeg kun de ringer dagen for innsett dersom det ikke blir noe av? Men mulig jeg tar feil her.

Og til info fikk jeg nettopp telefon fra embryologen på Medicus om at 5 av 6 egg hentet ut i går var modne og alle 5 hadde blitt befruktet! Hurra! Selv om det er langt igjen så er det i alle fall ett skritt nærmere :happy:
For å svare på det med avbrutt og når man får beskjed: Da mitt ble avbrutt, så ringte de på mandag etter at jeg hadde hatt uttak på fredag og informerte om at ting ikke hadde gått som det skulle, men at de ville se an om de klarte å reparere seg selv frem til innsettdagen som var onsdagen. Så ringte de onsdag morgen og sa at det ikke var noen å sette inn.
Jeg fikk altså en heads up før selve dagen for innsett :)
 
Hei! Bare hopper inn her med et lite tips. Hvis man har forsøkt lenge, eller begynner å dra på årene og ikke føler man kan vente altfor lenge, så er det fritt behandlingsvalg i Norge. Dvs man kan sjekke ventetid på andre sykehus, og evt søke seg dit det er mindre ventetid. Vi bor i Oslo, ble henvist av Hausken etter at vi hadde forsøkt å bli gravide i ett år. Søknad sendt til Riksen sept -20, og pga ventetid skulle vi da egentlig ikke få oppstart før i mars/april -21. Vi følte at det ble altfor lenge å vente. Sjekket litt rundt, vurderte et privat forsøk i mellomtiden. Men så kom jeg over info om dette frie behandlingsvalget da, så vi fikk Hausken til å sende en ny henvisning til St Olavs i stedet, som kunne begynne påfølgende syklus. Dvs i nov -20 var vi i gang! I tillegg har jeg i ettertid erfart at St Olavs har mye bedre rykte enn Riksen, og er veldig dyktige på ivf. De dyrker for eksempel alltid til blasto, i motsetning til Riksen som gjerne kan finne på å sette inn embryo etter et par dager (i noen tilfeller er det selvfølgelig fordelaktig). Reiseutgifter og evt overnatting og kost får man dekket store deler av gjennom refusjonsordning, må bare betale en liten egenandel. Ønsker dere masse lykke til uansett hva dere lander på:)
 
Ser du har fått masse god info her :happy:

Stemmer nok det de skriver i forhold til når klinikken ringer ang befruktede egg etc. Jeg har hatt 3 forsøk i Haugesund, og der måtte jeg ringe selv dagen etter uttak, fikk info om hvor mange som var modne og hvor mange som var befruktet. Etter dette ingen informasjon før selve innsett, med mindre de ikke overlever, da ringer de.

https://www.vilbligravid.no/assistert-befruktning/gangen-i-et-ivf-forsok/

Sjekk ut denne linken, den gir også en god del informasjon om prosessen.

Masse lykke til :love017
 
Back
Topp