Hei!

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Lister meg inn her...

Oppdaget graviditet litt sent, så har hatt første kontroll nå, rundt uke 14-15.
Rart å være over 1. trimester, uten å ha fått det med seg, men slapp jo da alle bekymringer i denne tiden, og nå er det plutselig bare 6 måneder igjen. Så de tre første månedene har gått unna.

Jeg har heldigvis ikke rørt alkohol eller røyk, men har heller ikke tatt folat og vitaminer.
Men håper og tror at den lille spiren er frisk og rask likevel. :-)

Lege fant fosterlyd med en gang, og merket også et spark!
Så det er iallfall en aktiv, og sterk liten minibaby der inne.
Jeg har merket noen bevegelser selv også, de siste par dagene, så det er herlig. :Heartred

Godt at man kan kjenne på de gode tingene også, selv om sjokket var stort når vi fant ut av dette.
Spesielt siden vi fant det ut så sent.
Så nå blir det å ta blodprøver, og vente på jordmortime tidlig i desember.
Og innen den tid har man vel også fått innkalling til oul, og er nesten halvveis i svangerskapet.
Dette går unna.

Håper nå bare at sjokket, nervene og situasjonen roer seg, så man kan begynne å "være gravid".
Legen ble like overrasket som meg, så lurer på hvordan familie og venner vil ta dette.
Men nå er det jo først og fremst den lille i magen som er viktig. :-)

Hvor kommer dere fra her inne?
Østfold her.

Gratulerer så mye! Skulle gjerne ikke merket noe til de 3 første mnd selv, hehe :)

Gratulerer så mye og velkommen! Du er heldig som har "sluppet" de tre første mnd. Har du følt deg i fin form, eller er deg tegn du ser på i ettertid at kommer av graviditeten? Hvordan fikk du mistanke ? :D

Så kjekt, gratulerer:) hadde virkelig ingen mistanke ?:)
Takk for det! :)

Nei, jeg hadde ingen mistanke. Ingen stabil syklus, ingen kvalme, svimmelhet, sug etter noe.
Ble bare bittelitt oppblåst, men jeg prøvde også å legge på meg, så la ikke noe mer i det.

Ultralyd viste ingen liten celleklump, men en godt utviklet liten spire, som var rundt 12 uker.
Heldigvis så alt bra ut. :)

Gratulerer så mye og velkommen! Du er heldig som har "sluppet" de tre første mnd. Har du følt deg i fin form, eller er deg tegn du ser på i ettertid at kommer av graviditeten? Hvordan fikk du mistanke ? :D
Takk for det! :-)
Jeg har vært helt normal! Gravid før, så vet jo hvordan det bruker å merkes. Nå har jeg ikke hatt noen plager. :-)
Flytter for tiden, så har vel ikke hatt tid til å kjenne etter heller. Vært opptatt av flytteesker, vasking osv.
Men ingen kvalme eller andre typiske ting.
Jobbet med å legge på meg, så da jeg ble bittelitt oppblåst tenkte jeg bare at det var økt matmengde.

Var en jordmor som så "magen" min, og brått ble jeg usikker. Tok test, og så ultralyd for å se hvor langt på vei jeg var. Tårene trillet over sjokket, og synet av en 12 uker liten spire.
Rart at det bare er under 6 mnd igjen.

Nå ser man helt tydelig at det er babymage, så må nok snart fortelle verden det. Må bare la det synke inn litt selv først. :-)

Gratulerer så mye! Skulle gjerne ikke merket noe til de 3 første mnd selv, hehe :)
Takk! :-)
Skulle ønske jeg hadde oppdaget det tidligere jeg, men man vil jo oftest motsatt av det man har. Ti hi.
Kunne ønske jeg hadde fått startet med folat og vitaminer, for det er jo for sent nå. Men ingen tegn på ryggmarksbrokk, så det har gått fint uten folat også.
Også er jeg veldig glad for at jeg ikke har rørt alkohol osv.

Så selv om ventetiden kan føles lang når man vet det tidlig, er det også veldig godt å vite det for å kunne ta forhåndsregler, og gi den lille en god start! :-)

Gratulerer og velkommen :-) Østfold her også :-)

Gratulerer ;) Har en liten følelse på hvordan et sjokk føles, da jeg på tidlig UL i uke 13 fikk se to små sprellende spirer ;) Hadde visst jeg var gravid, siden det var planlagt, men ingenting som tilsa to :p

Kult! For en fin overraskelse :p en venninne fant ikke ut før hun var 5 mnd. Hun har riktignok vært mye syk og la ikke særlig merke til symptomene.. Deilig å slippe den første tiden med bekymringer og venting :)

Jeg og spiren min bor i Oslo.

Gratulerer så mye! Utrolig at du ikke har fattet mistanke da :-)

Gratulerer og velkommen :) Østfold her også :)
Tusen takk! :-)
Og gøy at flere er fra Østfold! :-)
Kanskje vi møtes på trilletur en gang? Hi hi! :-)

Kult! For en fin overraskelse :p en venninne fant ikke ut før hun var 5 mnd. Hun har riktignok vært mye syk og la ikke særlig merke til symptomene.. Deilig å slippe den første tiden med bekymringer og venting :)

Jeg og spiren min bor i Oslo.
Oi! 5 mnd ja! Det var litt lenger enn meg det!

Men tenk på de som ikke vet noenting, som kanskje røyker og drikker, går på medisiner, driver ekstremsport, jobber med kjemikalier, spiser masse nei-mat osv...
Da må det være vanskelig å plutselig oppdage at man er langt på vei, for da får man nok veldig mange bekymringer i forhold til bekymringern om at spiren må holde seg på plass til uke 12.
Så selv er jeg veldig glad jeg nå vet det, med tanke på julebordsesong, nyttår osv. :-)

Jeg ser jo nå at babymagen begynner å komme, bortsett fra det har jeg ingen symptomer.
Men tror jeg ville oppdaget det snart uansett, for jeg er slank, og magen som kommer nå ville vært umulig å overse stort lenger... Moren min trodde jo jeg bare hadde klart å legge på meg litt fram til nå. :-)
Ikke engang legen min, som jeg har vært hos flere ganger den siste tiden, har ikke merket noe mage eller symptomer, og måpte litt da jeg fortalte det på fredag! :-)

Back
Topp