Hei på dere! :)

Ahaaaa! :) Takk! Fikk ekstra mye murringer i dag, men det er vel sikkert fordi jeg skulle hatt mensen i dag. Men kan jeg spørre om noe annet? Det gjør så vondt i livmora når jeg nyser eller strekker meg. Og stikker skikkelig til hvis jeg gjør noen brå bevegelser. Er det vanlig?

Jeg har hatt masse forskjellige magesmerter i de svangerskapene som har gått bra. Menssmerter og strekkesmerter i starten, ligamentsmerter som kjennes ut som en kniv i siden etterhvert, og vonde kynnere veldig tidlig. Det strekker skikkelig til innimellom, akkurat som du beskriver. Jeg tenker bare at smertene er et tegn på at babyen vokser. De svangerskapene jeg har mistet har det oftest vært mindre smerter i starten, og smertene har sluttet helt når fostrene sluttet å vokse.

Ahaaaa! :) Takk! Fikk ekstra mye murringer i dag, men det er vel sikkert fordi jeg skulle hatt mensen i dag. Men kan jeg spørre om noe annet? Det gjør så vondt i livmora når jeg nyser eller strekker meg. Og stikker skikkelig til hvis jeg gjør noen brå bevegelser. Er det vanlig?
Det er bare livmoren som strekker seg :) den skal jo vokse og bli større :) jeg har det også slik. Ligamentsmerter tror jeg det kalles :)

Jeg har hatt masse forskjellige magesmerter i de svangerskapene som har gått bra. Menssmerter og strekkesmerter i starten, ligamentsmerter som kjennes ut som en kniv i siden etterhvert, og vonde kynnere veldig tidlig. Det strekker skikkelig til innimellom, akkurat som du beskriver. Jeg tenker bare at smertene er et tegn på at babyen vokser. De svangerskapene jeg har mistet har det oftest vært mindre smerter i starten, og smertene har sluttet helt når fostrene sluttet å vokse.
samme her =)

Aaah! Takk igjen :) Det er godt dere vet så mye :)

Og Caritas: Jeg begynte å gråte da jeg leste det siste du skrev. Sikkert mye hormoner her, men det var så trist! Derfor er jeg så ekstra glad for at du er her nå :) krysser fingrene masse for deg!

Last edited:
Mye vits å være på jobb nå lissom! Sitter bare her og er helt lost i huet! Har fått vannet planter og kjørt oppvaskmaskina, ellers ikke gjort stort... er så TRØTT!

Satser på at den lille klorer seg fast :) Og godt det ikke har kommet mer blødninger. Det er jo vanlig å blø men det gjør det ikke noe mindre bekymringsfullt selvom.

Mange foretrekker en tidlig ul for å sjekke at alt er fint og det kan jo være en god ide. Spesielt om man har hatt litt blødninger.

Satser på at den lille klorer seg fast :) Og godt det ikke har kommet mer blødninger. Det er jo vanlig å blø men det gjør det ikke noe mindre bekymringsfullt selvom.

Mange foretrekker en tidlig ul for å sjekke at alt er fint og det kan jo være en god ide. Spesielt om man har hatt litt blødninger.
Men kan ikke legen høre hjerteslag? Slik at man ikke trenger å ta ul? Eller kan han ikke høre hjerteslag så tidlig?

Legen kan høre hjerteslag, men det er ofte vanskelig, spesielt tidlig i sv.skapet. Er du passert 8 uker er det lettere for de.

Men med ultralyd får du et sikkert svar så slipper du å lure. Personlig foretrekker jeg det, slippe uvissheten.
Første jordmortimen jeg hadde i forrige svangerskap fant de ikke hjertelyden ved doppleren så bestilte meg ul så jeg fikk roet meg.

Legen kan høre hjerteslag, men det er ofte vanskelig, spesielt tidlig i sv.skapet. Er du passert 8 uker er det lettere for de.

Men med ultralyd får du et sikkert svar så slipper du å lure. Personlig foretrekker jeg det, slippe uvissheten.
Første jordmortimen jeg hadde i forrige svangerskap fant de ikke hjertelyden ved doppleren så bestilte meg ul så jeg fikk roet meg.

Hmmmm... kanskje jeg rett og slett skal gjøre det. Har blitt litt nervøs av å lese om alle MA her inne. Skal snakke med legen min på mandag :)

God natt! Og godt nytt år! Jeg har lagt meg, men kommer nok til å ligge våken en stund til. Hvis dette fortsetter kommer jeg til å slite på jobb..
Jeg sleit i dag enda det bare var meg der og jeg bare jobbet fire timer! Kan bli "spennende" å se til mandag når alt er tilbake til normalen! Men denne trøttheten/søvnløsheten er vel bare i begynnelsen og på slutten av svangerskapet?

Tror ikke jeg hadde det på starten sist, men var ganske tilstedeværende på slutten., 2 trimester skal jo være så flott og fint, så satser på at det snart forsvinner :)

Back
Topp