Hei på dere! :)

Mammato

Termin 5. september 2015
Septemberlykke 2015
Jeg testet positivt 26 desember etter mange symptomer :) Jeg er veldig spent på om dette her går bra :confused: Jeg har både lyst til å rope det fra hustakene og å legge meg under dyna til etter uke 12. Skal ta en ny test i morgen tidlig for er så redd for at frøet skal bli borte...

Hvis alt går bra er termin rundt 5 september :)

Last edited:
Gratulerer så mye med spiren :) krysser fingrene for at spiren sitter i 9 måneder :)

Takk! :) Det håper jeg så veldig på også! Jeg er inseminert, så det hadde vært ekstra kjekt om det gikk på første forsøk. Med storebror tok det 5.forsøk. Men da var det min samboer som gikk gravid, så dette er første gang for meg selv om jeg alt er mamma :)

Gratulerer så masse! :)

Takk :) Hadde en blødning i dag som satte en alvorlig støkk i meg. Tror det er for seint for festeblødning (jeg er på dag 16 dpo). Det blødde bare litt (ca en teskje med friskt blod), tror dere det kan ha vært SA eller forvarsel om SA?

Det er mange som blør litt i svangerskapet uten at det trenger å være noe galt. Jeg har både blødd litt i et svangerskap som gikk helt fint, og hatt en SA som startet med småblødninger i et annet svangerskap. Det er dessverre ingen mulighet for å vite hva som er hva i starten. :confused::( Krysser fingrene for deg. :)

Takk! Jeg håper virkelig det ikke går galt. Det var en slik kamp å i det hele tatt få eggløsning. Hvis det går galt nå kan det bli lenge til neste gang jeg finner en eggløsning og kan dra til Danmark :( MEEEN, nå vet jeg i hvert fall at jeg kan bli gravid :) Nå kan jeg vel ikke gjøre annet enn å vente? Eller kan legen finne det ut?

Legen kan ikke egentlig finne det ut, men det er en mulighet å ta hcg prøver. Da må du måle hcg / svangerskapshormon med minst to dagers mellomrom, for å se om det stiger eller synker. Selv om stigningen er helt fin, så gir den ingen garantier, så mange leger synes det er helt bortkastet å måle hcg. Hvis du fortsetter å blø litt, uten at det øker på til skikkelige mengder, så kan du høre med legen din.

Forstår at det blir ekstra stress når du må helt til Danmark for å bli gravid, da er det mye som skal klaffe. Håper virkelig denne spiren klorer seg fast.:)

Takk! :) Sambo sa at vi skal prøve å tenke positive tanker for at det positive skal gro ;) Så da skal jeg prøve på det :) Har bare kommet én liten blødning så satser på at det ikke var no farlig... Takk for god hjelp! Da roer jeg ned og kontakter legen hvis det kommer flere blødninger :)

En liten blødning er ingen grunn til panikk altså. :) (Sier jeg, som var helt hysterisk i 2 uker på grunn av en miniblødning da jeg var gravid med gutten min.:p)

Hurra! Gratulerer!

Tusen takk! :) Ingen flere blødninger enda, så krysser fingrene. Har masse mensenmurringer da. Jeg skal egentlig ha mensen nå i følge kalenderen min. Er det vanlig å merke når man egentlig skulle hatt mensen når man er gravid? Føler meg litt lost in space, er jo så mye nytt ;)

Tusen takk! :) Ingen flere blødninger enda, så krysser fingrene. Har masse mensenmurringer da. Jeg skal egentlig ha mensen nå i følge kalenderen min. Er det vanlig å merke når man egentlig skulle hatt mensen når man er gravid? Føler meg litt lost in space, er jo så mye nytt ;)
Så bra at du ikke har blødd noe mer :) jeg har ikke opplevd det selv, men har hørt om flere som har følt det som om mensen kommer når de er gravid - men så kommer den ikke. Hørt om noen som får en litt annerledes (mindre kraftig og kortere) mens selvom de er gravide. Det meste er nok normalt :)

mensenmurringer er helt normalt, har hatt det i alle svangerskapene mine. Hadde det av og på en god stund, før det kom tilbake i uke 30something (modning)

Back
Topp