hei og hopp!

Vel her i kommunen er det nesten umulig og komme seg til jordmor så jeg må bruke kun legen. Kan jo prøve jordmor men sist svangerskap ble alt bare rot de avlyste timene hele tiden og gjerne 5-10 min føre jeg hadde time også..

Uff, synes så synd på dere :(
Jeg sniker fra juli btw :p
Da jeg fikk positiv test hadde jeg veldig behov for oppfølging og ringte jordmor. Pga at jeg har hatt ekstremt lave blodverdier tidligere(og mulig veldig lave nå og) ville jeg sjekke dette, så skal til legen å ta blodprøver i dag (er 5+2) og skal på første jordmortime på førstkommende tirsdag, da er jeg 6+1. Veldig glad for at jeg bor her jeg bor om det er tilfelle som dere skriver :( dumt ikke alle kan få samme oppfølging om de vil ha det!

Merker det er forskjell på kommunene.. vi deler JM med nabokommunen så har bare jm 2 dager i uken. Men hun har dørene åpne og er det noe kan vi dra til nabokommunen de dagene hun er der.

Det er vel slik en jordmortjeneste bør fungere:) Hadde nesten forventet at det skulle være "åpne dører" på helsestasjonen jeg, slik at man kunne henvende seg der ved behov... Er nok ingen god situasjon for jm i kommunen her heller, med ansvar for alle gravide, forstår at hun må prioritere..bare håpe at hun er ålreit nå da;)

Og det hjelper visst å klage litt, nå kom endelig brev om fødeplass og OUL!!:D

Er det Stange kommune du tilhører? Bor i Ottestad selv, og jordmor her er alene om alle og har litt kø innimellom.

Syns å det var lenge å vente til OUL som ikke var før 16 desember, ringte derfor sykehuset å fikk endret timen på OUL, fortalte også i tlf at jeg følte meg engstelig da ikke dette svangerskapet var slik de 2 andre var, fikk derfor komme inn etter 3 dager på tidlig ul (ringte på fredag, fikk time mandag) dette fordi det er bedre for mor å få den tryggheten dette gjør, istede for å gå i måndesvis å være stresset. Så ring til sykehuset om du har fått time til UL å forklar din engstelse så blir du nok tatt godt imot :)

I dag har vi vært hos et vennepar med doppler, og vi fant hjertelyden på lille!!:D Den var så klar og tydelig, så nå skal jeg begynne å tro på at det faktisk er en baby inni der, og senke skuldrene litt;)

Hehe, ja der ser du ManeMa;) Har du vært der enda? Er hun ok?;)

Nei, jeg har ikke vært der enda! Men flere av venninnene mine har hatt henne i sine svangerskap og hun er visst kjempekoselig og veeeldig glad i å prate, samt tar seg god tid med hver. Så blir jo sikkert litt ekstra kø av sånn

Jeg sa til de på kontoret at jeg er andregangsfødene så det var ikke hastverk med meg. Så regner med jeg får time til uke 24, som er neste kontroll:-)

Back
Topp