hei anni87

Jeg sa akkurat det samme når jeg skulle ha første mann. Jeg skulle føde naturlig for jeg viste jo ikke hva jeg gikk til. Og når du er oppi det så blir du ganske tøff skal du se.....[;)]
Og alt er jo glemt etterpå når du får nurket på magen[:)]

Oki. Føder du på storken får du ingen bedøvelse,men får et koselig alene rom etterpå. Såg bilder fra hotellet og det såg veldig koselig ut oxo. Men da må en jo klare seg mest på egen hånd og det tør ikke jeg til og begynne med..hehe. Men du skulle jo ha din mor med så da går det nok fint[:)]

Skal du ha bedøvelse når du føder? Tror jeg har begynt og svinge litt på den avgjørelsen,men skal nok prøve uten først..

Jepp. Tanken på at alt er smertefritt etterpå hjelper jo faktisk veldig..Selvom man skal ha vondt lenge fordiom[:'(]
Men men[:D]

mamma skal være på sykehuset med meg neste hele dagen, derfor jeg har valgt å gå på hotellet.. hvis hun ikke skulle det hadde jeg vært på barsel eller noe.. men nettene må jeg ta selv men så tenker jeg at når jeg er hjemme fra sykehuset må jeg det uansett.. [:)]
jeg har planer om å føde uten bedøvelse også tar jeg det bare som det kommer.. det er jo meningen at vi skal føde så da kan vi godt klare det uten bedøvelse.. [;)]
hehe

leste at fødselen din kanskje er i gang så jeg vil bare ønske deg masse lykke til.. [:D]

Jepp er sant det! Det klarer vi nok fint[:)]
Takk for det. Har ikke merket så mange flere tegn enda. Har bare litt vondt i magen. Men hadde vert godt og få han ut nå!
Håper det er noe på gang hvertfall[:)]

Har nettopp vert og kjøpt stelle bord nå:) det er så artig[:D]
Har du begynt og kjøpe ting og tang du?

Håper med deg at noe er på gang.. [;)]
jeg skal låne vogn, seng og stellebord av foreldrene til barnefaren.. men jeg har kjøpt en del klær.. enig med deg om at det er artig.. [:)]
også har jeg en lillesøster som gleder seg sånn til å bli tante og hver gang vi er i butikken skal hun alltid se på barneklærne også klarer hun å få meg til å kjøpe noe.. hehe

Oki..Har lånt det meste fra tanter og onkler jeg oxo..
Ja er såå gøyt og handle til babyen. Har dilla på Lysegule babyklær! De er så mye fint[:)]
Hvor gammel er lillesøsteren din da? Har en lillebror på 11 som gleder seg sååå mye til og bli onkel oxo! He he..

jeg har mest lyseblåe klær, men jeg liker best beige klær på gutter jeg.. også får jeg en karamell unge (som min lillesøster sier.. hehe) og da blir det ekstra fint med beige klær..
faren er nemlig fra chile..
Lillesøsteren min er 14 år.. også har jeg en storesøster på 21.. [:)]
hvor handler du klærne dine?

He he. Så søtt!
Har handlet det meste på H&M. Er vel billigst der tror jeg..Ellers kjøper jeg bare det jeg kommer over. Handler du noen spesielle steder da?

men jeg kan og risikere at han ender opp med mine lyse farger.. :p [:D]
jeg har bare handlet klær på H&M.
også lurte jeg på en ting,`vet du hva rettigheter jeg har som enslig forsørger, med tanke på penger?

Er mye fint der ja![:)]
Er ikke så sikker på alt det der. Kommer an på situasjonen. Men det jeg får er 11000 i måeden. Pluss jeg fikk engangs stønaden på 33000. Men du får hjelp til det på trygdekontoret. Der kan du gå og fylle ut skjema etter uke 24 tror jeg..

Ok... jeg har ikke rett på engangs stønaden på 33000 kr siden jeg har jobbet. men jeg er nå sykemeldt og får ikke sjans til å jobbe noe ekstra så da hadde den vært bedre å ha.. er jo en del som skal kjøpes inn og jeg har ikke råd.. [:(]
jeg har time med saksbehandler i morgen, men ville bare høre fra en annen alene mor sånn at de ikke lurer meg.. [;)] hehe

Det gjør de nok ikke[;)]
http://www.babyverden.no/templates/Subject____669.aspx
Tror det skal stå noe om det her[:)] Får du må jo ha rett på noe annet om du ikke har rett på engangsstønaden..

eg vet eg har rett på fødsels penger og i lengden vil det utgjøre mer enn engangstønaden, men fødselspenger vil jeg få etter han er født tror jeg også får jeg litt og litt i mnd.. får ta å gå inn der å lese.. [:)]

Oki. Kan ikke så mye om det egentlig. Ble helt forvirret av alt i begynnelsen..hehe
Er mye og sitte seg inn i og få orden på,men det går greit når en først får det forklart noen ganger:)

Nå har jeg nettopp vært å snakket med tyrgdekontoret.. og jeg får visst mer penger enn jeg hadde trodd.. [:)] og jeg får nesten 20 000 kr før han er født så dette skal gå bra.. [;)]

..

Jeg skal ha barnebidrag fra faren ja.. jeg er ikke sikker på hvor mye jeg får men regner med å bare få minste bidraget. men så skal han i teorien inn i militæret i januar og da får han mye hjelp fra de og da kan jeg få litt mer.. [:)]
Tviler på jeg klarer å få noe ekstra av han selvom jeg og har betalt alt.. han har nemlig lyst å lage en privat avtale sånn at han skal betale mindre enn han er nødt til, men det har jeg sagt er glemme sak.
faren her har kjøpt et par puma sko til babyen, men det vil han ikke får bruk for før han er et år så litt unødvendig spør du meg.. jeg har spurt han mange ganger om han kan kjøpe sengetøy så syns han skulle kjøpt det i stedet for.. men ikke så mye å gjøre med det.

men selvom barenfaren ikke betaler nå vil han få gjeld.. for når han en gang begynner i jobb må han betale trygdekontoret igjen for det de har betalt.. [;)]

Nei det skal du ikke gå med på. Han har jo vert med på og lage barnet han oxo!
Irreterenes når de er så trangsynte. Er det slik at de må betale igjen alså? For da blir jeg fornøyd ja[:D]
Vil ikke at han skal slippe unna med alt og bare komme på besøk og dulle litt med babyen innimellom..
Han skal nok få litt og gjøre han oxo[:)]
Er litt hevn gjerrig jeg..hehe..off..Men har vel lov til det oxo[:D]

Back
Topp