Hei alle flaskemammaer!!

Hvor mange flasker trenger man ?
Vi har hatt seks og da har vi kokt en gang for dag. Har også hatt noen ekstra som ikke har blitt brukt så ofte, mer i ulike situasjoner ettersom de ikke går i flaskesterilisatoren.

hvordan gjør dere det med blanding, blander dere for hver gang ?
Vi lager klar flaskene på forhånd, men vi har kun vann i de og har pulver i vannet rett før servering etter vi har varmet det opp igjen i microen.

Hva gjør dere når dere skal avgårde, eks, by tur...familieselskap..ect..
Kommer ann på hvem og hvor vi skal.
Er jeg usikker har jeg med termos med kokt varmt vann og flaske med halv mengde vann i så blander jeg og da blir det super temp.
Noen ganger har jeg bare med flasken og varmer der jeg er.
Har også en flaske og ferdig kartong i stellevesken om vi blir lenger enn planlagt.
Har en liten boks med pulver i.

Koker dere flasker i kjeler eller bruker dere flaskekoker til micro ?
og hvem type er best ?
Vi bruker flaskekoker til micro og sparer masse tid hver dag :)
Vi har avent sin og avent sine flasker- kjøpte twistshaker flasken fordi jeg hadde hørt så mye bra men var ikke veldig imponert og den gikk ikke i flaskekokeren.
 
I min termingruppe var det sagt at det er kommet nye retningslinjer og at det er greit og blande på forhånd så lenge en blander når vannet er 70-80 grader. Jeg tenker at det når de gjør det på sykehuset når de er nyfødte må det vere greit å gjøre.
Vi gjorde det med nan men ikke etter vi gikk over på hipp ettersom den skal bøandest på 40grader.

Nan skal jo også Blandes i 40 grader?!
 
Mente der står 70 grader jeg?
Nei det er 40 grader nå ihvertfall! :) Vi bruker det daglig.
Men jeg mener at all mme skulle blandes i 70 grader da storebror var liten (2009).. uten at jeg er helt sikker.. men mulig de har endret mye? Er det lenge siden du holdt på med det da? :)
 
Nei det er 40 grader nå ihvertfall! :) Vi bruker det daglig.
Men jeg mener at all mme skulle blandes i 70 grader da storebror var liten (2009).. uten at jeg er helt sikker.. men mulig de har endret mye? Er det lenge siden du holdt på med det da? :)

Det var i sommer, men brukte det vedsiden av amming i 3 uker så kan godt vere vi blandet med 40grader.. Må si jeg ikke husker helt....
 
Jeg brukte å ha en termos med kokt varmt vann og en med kokt kaldt vann. Fant fort ut hvor mye je trengte av hver for p få riktig temperatur. Dette hadde je klart hele døgnet og når vi var på tur.
Jeg brukte flaskesterilisator for Micro i var veldig fornøyd med det. Jenta vår til kun mam(?) flasker. Gikk fort opp fra strørrelse 1 til 3. Da var hun ca 2-3 måneder.
Jeg hadde ca 10 flasker. Jeg vet det ikke skal gjøres, men jeg brukte hver flaske to ganger før de ble vasket. Etter mating ble flasken skyldt i kaldt vann og deretter satt i kjøleskapet.
 
Jeg brukte å ha en termos med kokt varmt vann og en med kokt kaldt vann. Fant fort ut hvor mye je trengte av hver for p få riktig temperatur. Dette hadde je klart hele døgnet og når vi var på tur.
Jeg brukte flaskesterilisator for Micro i var veldig fornøyd med det. Jenta vår til kun mam(?) flasker. Gikk fort opp fra strørrelse 1 til 3. Da var hun ca 2-3 måneder.
Jeg hadde ca 10 flasker. Jeg vet det ikke skal gjøres, men jeg brukte hver flaske to ganger før de ble vasket. Etter mating ble flasken skyldt i kaldt vann og deretter satt i kjøleskapet.
Kan jeg bare spørre: når du skriver kokt kaldt vann, hvordan avkjøler du det? Koker og setter på benken eller?
:)
 
Nei det er 40 grader nå ihvertfall! :) Vi bruker det daglig.
Men jeg mener at all mme skulle blandes i 70 grader da storebror var liten (2009).. uten at jeg er helt sikker.. men mulig de har endret mye? Er det lenge siden du holdt på med det da? :)

Ulik temperatur for ulike merker.
 
I min termingruppe var det sagt at det er kommet nye retningslinjer og at det er greit og blande på forhånd så lenge en blander når vannet er 70-80 grader. Jeg tenker at det når de gjør det på sykehuset når de er nyfødte må det vere greit å gjøre.
Vi gjorde det med nan men ikke etter vi gikk over på hipp ettersom den skal bøandest på 40grader.



Synes det ser ut som Smil90 snakket om Hipp. Men samla det, sikkert jeg som er trøtt og ikke skjønner sammenhengen.

Var nan d var Snakk om i mitt svar ja..at også nan skulle ha 40 grader
 
vi hadde 8 flasker. For hennes behov trengte vi ikke alle, men greit å ha litt ekstra :) I begynnelsen hadde vi en termos med varmt og en med kaldt vann. ikke alle plasser som har mikro for oppvarming, og i begynnelsen vet man aldri når de vil ha mat. Huska at de alltid skal ha kokt vann, også om det er kaldt. Kok gjerne opp en liter om kvelden som du setter i kjøleskapet til dagen etter. Selve melka har ikke lang holdbarhet, så den må lages når den skal brukes.
Det enkleste er å bruke mikrosterilisator.
Hvis du skal i selskap eller steder du vet der er tilgjengelig mikro så er det bare å fylle flaskene med vann på forhånd. Avent har et beger som rommer tre doser med melkepulver. Dette selges i dagligvarebutikker.
Huska å ha maltekstrakt. mme gjør de harde i magen :)
 
Hei! Vi bruker 7flasker, det passer så bra for det holder hele dagen, så vi bare trenger å vaske flasker på kvelden. Vi har valgt å bruke ferdig blandet NAN, det er dyrt, men det er den beste løsningen for oss (mannen klarer virkelig ikke det med pulver nan og huske å koke vann osv) men når jeg tar toget med lillegutt bruker jeg å på forhånd å ha kokt vann som er allerede nedkjølt i flaskene også har jeg en termos med varmt, kokt vann. Så er det bare å tilpasse varmen, så blande med pulver.

Vi bruker MAM flaskene, de er supre når det gjelder å få ut luften av flaskene, også selvsteriliseres de i mikroen, uten å bruke sånn sterilisator. Er kjempe lett og funker som bare det :)
 
Back
Topp