Hcg

Ring legekontoret og be om prøvesvaret før du, det skal ikke ta helt til mandag før svaret foreligger. Og så ville jeg ha møtt opp og tatt ny hcg ca 48 timer etter første. Møt opp du, og om de blir vanskelig så be de spørre legen din med det samme. Det bør gå greit. Krysser fingrene for deg!
Reiser bort imorgen og kommer hjem fredag kveld, så får jo ikke tatt ny blodprøve før mandag:arghh: men det går vel fint vel? (Aldri målt hcg før, så vet jo ingenting:facepalm:)
 
Virker kjemperart at du liksom bare skal ta en hcg-prøve. Klart, om den viser hcg på 20 ellernoe, så er det kanskje ikke nødvendig med en til, men ville jo uansett hatt som utgangspunkt at man må ha to målinger. Syns som de andre at du skal mase litt mer. Lykke til.
 
Du kan sjekke blodprøvesvaret ditt på furst.no . Må logge inn med bank-id. Så hvis legekontoret sender inn prøver til furst hver dag bør svaret være klart senest fredag (er min erfaring i hvertfall). Husk også at hcgnivåer varierer enormt fra kvinne til kvinne og i ulike svangerskap. Det er store sprik i hva som er normalt, så ikke heng deg for mye opp i en verdi (vet det er vanskelig å ikke sammenligne altså, har gjort det selv...). Litt pussig at du ikke fikk beskjed om å ta en til, det er stigningen som er viktig. Enig med de andre her at du godt kan mase litt om en måling til altså. Krysser fingrene for deg:Heartred
 
Sitter på legekontoret for å måle hcg..var på tul tidligere og hun målte fosteret til å være 5 uker (jeg skal egentlig være 8uker) og dermed er det for tidlig å måle hjerteslag..

Er det noen som har opplevd å bli satt tilbake 3 uker og det har gått fint?

Jeg har ikke trua,men hun var positiv pga at jeg har symptomer.


Samme som jeg opplevde på mandag dette;(
Føler så med deg!!

Jeg skal tilbake for å se om fosteret har vokst på mandag igjen.. føler med hele meg at det er en ma, men får vente å se<3
og leste den andre tråden din— jeg har gitt meg Googlestop og egentlig forumstopp.
 
Samme som jeg opplevde på mandag dette;(
Føler så med deg!!

Jeg skal tilbake for å se om fosteret har vokst på mandag igjen.. føler med hele meg at det er en ma, men får vente å se<3
og leste den andre tråden din— jeg har gitt meg Googlestop og egentlig forumstopp.
Nei, så trist! Hvor mange uker er du og ble du satt tilbake mye?

Krysser fingrene for deg ❤

Googlestopp her også nå.
 
Fikk svar i dag og hcg var på 33533 (målt sist onsdag), tok ny i dag - altså 5 dager etter sist..det jeg lurer på er hvor mye den bør ha økt for at dette ender godt?
 
Fikk svar i dag og hcg var på 33533 (målt sist onsdag), tok ny i dag - altså 5 dager etter sist..det jeg lurer på er hvor mye den bør ha økt for at dette ender godt?
Det blir vrient å svare på. Her er referanseverdiene etter uke.
81394F8E-ADC6-46B7-ABFB-966CDD1555DA.png
 
Back
Topp