Hcg

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
Sitter på legekontoret for å måle hcg..var på tul tidligere og hun målte fosteret til å være 5 uker (jeg skal egentlig være 8uker) og dermed er det for tidlig å måle hjerteslag..

Er det noen som har opplevd å bli satt tilbake 3 uker og det har gått fint?

Jeg har ikke trua,men hun var positiv pga at jeg har symptomer.
 
Når jeg var ca. 5 uker så var den på rundt 4000.

Edit; Justerte fra 8000 til 4000 etter å ha sjekket pasientsky. Legen hadde skrevet der :smiley-ashamed004
 
4+6 var min HCG på 3800.

Håper det ikke er noe galt med frøet, Bondemamma! ❤️❤️
 
Får ikke svar på hcg før fredag eller mandag!
Jeg som hadde så lyst til å fortelle det til barna ihelga om alt gikk bra i dag.
 
Får ikke svar på hcg før fredag eller mandag!
Jeg som hadde så lyst til å fortelle det til barna ihelga om alt gikk bra i dag.

Det er det som er så kjedelig med HCG-test. Det tar ofte noen dager å få svar. Du kan være heldig, jeg fikk svar dagen etter sist jeg tok HCG.

Lykke til, og jeg håper at alt står bra til med lille spire i magen :Heartred
 
Sist svangerskap:
5+2: HCG = 4800
5+4: HCG = 9700

Lykke til! Krysser fingrene for at alt er bra med lille i magen:Heartred
 
Håper det ordner seg :) det viktigste er jo at du er gravid ❤️Men skjønner at du blir engstelig. Hvis jeg hadde gått ut i fra siste menstrasjon ville terminkalkulatoren sagt at jeg var en uke over det jeg mener jeg er. I dag 6+5 men med en slik beregning 7+ 5. Dette fordi jeg er rimelig sikker på eggløsning. Vet du når du hadde eggløsning? Kan kanskje bli rettet senere også til et sted i mellom?
 
Krysser alt jeg har for at alt er i orden! :Heartred

Jeg var hos legen før jul og tok litt forskjellige blodprøver (følges opp for stoffskifte og D-vitamin). Da slang han inn HCG da jeg ikke helt klarte å tro at jeg var gravid. Var på time igjen i går og spurte om svaret ga noen indikasjon på hvor langt jeg er på vei, det sa han det ikke gjorde.

Går det ann å ta en graviditetstest hjemme? Ser noen andre her har gjort det?

Stor klem til deg :Heartbigred
 
Krysser alt jeg har for at alt er i orden! :Heartred

Jeg var hos legen før jul og tok litt forskjellige blodprøver (følges opp for stoffskifte og D-vitamin). Da slang han inn HCG da jeg ikke helt klarte å tro at jeg var gravid. Var på time igjen i går og spurte om svaret ga noen indikasjon på hvor langt jeg er på vei, det sa han det ikke gjorde.

Går det ann å ta en graviditetstest hjemme? Ser noen andre her har gjort det?

Stor klem til deg :Heartbigred
Jeg spurte hun som tok blodprøven om jeg skulle komme tilbake for å ta en ny for å sjekke stigning, men hun mente at lege eller jordmor måtte se det an når jeg får tilbake svaret på prøven. Vurderer å kjøpe et par tester for å sjekke selv.

Takk❤
 
Med min første hadde jeg el på syklusdag 28, som ga menstermin 14 dager før UL-termin. Om jeg ikke hadde el-testet og visst hvordan ståa var, hadde jeg nok tenkt at jeg ble flytta to uker tilbake på oul. Barnet ble forøvrig født på menstermin.
 
Jeg krysser fingre og tær for at spiren fortsatt har det bra:Heartred
Når jeg måtte måle hcg sist fikk jeg beskjed om at mengden hcg ikke spiller noen rolle da det er veldig individuelt. Det som utgjør noe er at økningen er høy nok. Normal økning tidlig i svangerskapet er at det skal ca doble seg i løpet av 2-3 dager
 
Jeg krysser fingre og tær for at spiren fortsatt har det bra:Heartred
Når jeg måtte måle hcg sist fikk jeg beskjed om at mengden hcg ikke spiller noen rolle da det er veldig individuelt. Det som utgjør noe er at økningen er høy nok. Normal økning tidlig i svangerskapet er at det skal ca doble seg i løpet av 2-3 dager
Veldig rart at de ikke ville jeg skulle komme tilbake for å ta ny måling for å sjekke en evt stigning..men om dette er en MA, kan de se det på hcg nivået - ved å måle bare en gang?
 
Veldig rart at de ikke ville jeg skulle komme tilbake for å ta ny måling for å sjekke en evt stigning..men om dette er en MA, kan de se det på hcg nivået - ved å måle bare en gang?
Nja. Noen ganger kan det henge igjen og t slitt tid før det synker. Du bør få to målinger for å se om det stiger
 
Veldig rart at de ikke ville jeg skulle komme tilbake for å ta ny måling for å sjekke en evt stigning..men om dette er en MA, kan de se det på hcg nivået - ved å måle bare en gang?

Ja det var veldig rart. De vil ikke kunne avklare noe før det er tatt flere hcg målinger. Jeg fikk beskjed om minimum 2. jeg hadde 3 målinger. Skal du ta det hos fastlegen? For da kan du vel komme igjen etter noen dager?
 
Ja det var veldig rart. De vil ikke kunne avklare noe før det er tatt flere hcg målinger. Jeg fikk beskjed om minimum 2. jeg hadde 3 målinger. Skal du ta det hos fastlegen? For da kan du vel komme igjen etter noen dager?
Jeg snakket bare med hun i skranken og ble sendt til laben og hun på laben sa at svaret kunne være klart på fredag eller mandag og at det var bare å komme innom på mandag, så skulle legen ta det derifra:) men hun virket ikke så veldig positiv til at dette kunne gå bra, hun sa at -jammen, da er du sikkert ikke gravid nå. Siden jeg ble satt tre uker tilbake. Blir noen lange dager å vente helt til mandag:sorry:
 
Jeg snakket bare med hun i skranken og ble sendt til laben og hun på laben sa at svaret kunne være klart på fredag eller mandag og at det var bare å komme innom på mandag, så skulle legen ta det derifra:) men hun virket ikke så veldig positiv til at dette kunne gå bra, hun sa at -jammen, da er du sikkert ikke gravid nå. Siden jeg ble satt tre uker tilbake. Blir noen lange dager å vente helt til mandag:sorry:

Æsj den ventingen der er pyyyton! Har du fürst i nærheten? Der får man nemlig svar med en gang..
 
Ring legekontoret og be om prøvesvaret før du, det skal ikke ta helt til mandag før svaret foreligger. Og så ville jeg ha møtt opp og tatt ny hcg ca 48 timer etter første. Møt opp du, og om de blir vanskelig så be de spørre legen din med det samme. Det bør gå greit. Krysser fingrene for deg!
 
Back
Topp