Men det synker jo ikke enda hos deg! Det stiger fortsatt!Slik jeg og har forstått det. Derfor jeg syns det er litt tidlig da jeg fortsatt er i uke 6. :/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Men det synker jo ikke enda hos deg! Det stiger fortsatt!Slik jeg og har forstått det. Derfor jeg syns det er litt tidlig da jeg fortsatt er i uke 6. :/
Men jeg tviler på at stigningen stopper sånn helt brått.. Det er vel mer naturlig at stigningen avtar mer og mer, før den stopper opp også synker.. Sånn tenker i allefall jegSlik jeg og har forstått det. Derfor jeg syns det er litt tidlig da jeg fortsatt er i uke 6. :/
Enig! Er ikke svart-hvitt overgang. Alt er nok i sin skjønneste orden!Men jeg tviler på at stigningen stopper sånn helt brått.. Det er vel mer naturlig at stigningen avtar mer og mer, før den stopper opp også synker.. Sånn tenker i allefall jeg
Tror ikke du har noe å bekymre deg for
Nei, dette er ikke noe man skal tenke på i et vanlig svangerskap. Men vi er en del her inne som har mistet en eller flere ganger, og som en del av oppfølgingen fra lege er det vanlig å be om hcg måling for å se at utviklingen går rette veien.Hei alle, jeg leser det dere skriver og lurer på noe litt på siden: Følger dere med på disse nivåene pga risiko for SA, eller burde man ta jevnlige tester av dette også i lavrisikosvangerskap? Jeg er gravid med min første og har ikke tatt hcg en eneste gang! Legen visste omtrent ikke hva det var tror jeg. Er det noe jeg bør følge med på?
Tror ikke det er vanlig å teste hcg hvis alt virker normalt i svangerskapet. Jeg fikk tatt hcg prøve i uke 4, pga. tre tidligere aborter i år. Og hvis man har hatt blødninger eller av andre grunner er bekymret for at ikke alt er som det skal, er det kanskje greit å måle hcg.Hei alle, jeg leser det dere skriver og lurer på noe litt på siden: Følger dere med på disse nivåene pga risiko for SA, eller burde man ta jevnlige tester av dette også i lavrisikosvangerskap? Jeg er gravid med min første og har ikke tatt hcg en eneste gang! Legen visste omtrent ikke hva det var tror jeg. Er det noe jeg bør følge med på?
Er ikke du i uke 8 nå da??? 7+1.. eller noe i nærheten der?Slik jeg og har forstått det. Derfor jeg syns det er litt tidlig da jeg fortsatt er i uke 6. :/
Er ikke du i uke 8 nå da??? 7+1.. eller noe i nærheten der?
Jaja.. Et par dager har lite å si Får vel rett termindato ved OULGyn satte meg tilbake noen dager da kan man si..
Jaja.. Et par dager har lite å si Får vel rett termindato ved OUL
Riktig.. Å min spire ble målt til bare 2 mm., å da burde vel jeg være enda kortere enn deg.. Hjerte begynner å slå i slutten av uke 5, så siden hjertene på begge våre knøtt, slo, så kan vi ikke ha vært kortere enn det uansett tenker jeg Men jeg er spent på ny UL på mandag. (å litt redd)Regner med det! for min lille spire var da 3 mm forrige tirsdag, og jrg var vel på ul dagen etter deg var det ikke? og han mente den skulle vært dobbel så stor om jeg var i uke seks Hehe
Riktig.. Å min spire ble målt til bare 2 mm., å da burde vel jeg være enda kortere enn deg.. Hjerte begynner å slå i slutten av uke 5, så siden hjertene på begge våre knøtt, slo, så kan vi ikke ha vært kortere enn det uansett tenker jeg Men jeg er spent på ny UL på mandag. (å litt redd)
Jepp Skal på Mandag. De ville ha UL hver 14. dag nå i begynnelsen. Så jeg regner med jeg får i uke 10 også.. og 12. Jeg kunne få hver uke hvis jeg var veldig urolig, men jeg tenker at hver 14. dag får holde Får se fremover hvordan det blir..
Føler meg dum og blank!!! Skjønner ikke en dritt av d Hcg greiene! Hva er d? Hvorfor og hvordan måler dere den?Har bare hatt en stigning fra 55000 til 65000 på nesten to døgn. Kan jeg vente meg at jeg mister denne gangen også ? :-(
Hcg er et hormon som blir skilt ut i kroppen ved graviditet. Man kan måle mengde Hcg ved å ta en blodprøve. Noen gjør dette pga risikosvangerskap, tidligere aborter, ved mistanke om abort osv. Dette er ikke noe som er nødvendig eller viktig å ta, hvis man ikke har en "grunn"Føler meg dum og blank!!! Skjønner ikke en dritt av d Hcg greiene! Hva er d? Hvorfor og hvordan måler dere den?
Jepp Skal på Mandag. De ville ha UL hver 14. dag nå i begynnelsen. Så jeg regner med jeg får i uke 10 også.. og 12. Jeg kunne få hver uke hvis jeg var veldig urolig, men jeg tenker at hver 14. dag får holde Får se fremover hvordan det blir..
Det gikk bra Knøttet var 15,7 mm, og tilsvarte 8+0. Noe som stemmer perfekt etter menstermin. 2 eller 3 uker til ny UL! Lenge å vente..Hvordan gikk det idag ?