hCG-verdier i uke 6/7

Bokelsker

Elsker forumet
Januarlykke 2020
Med førstemann fikk jeg målt hCG i uke 6 pga. mistanke om SA. Resultatene var:

6 + 3 hCG 28 0000
6 + 5 hCG 35 000

Nå er jeg gravid igjen og fikk målt hCG til omtrent samme tid, igjen pga. mistanke om SA. Resultatene denne gangen var:

6 + 5 hCG 110 000
7 + 1 hCG 158 000

Jeg ble overrasket over at tallene var så mye høyere denne gangen, siden de er tatt til nesten samme tid i svangerskapet og det er samme mor.

Jeg fant denne tabellen på nettet:

https://nevrologi.legehandboka.no/handboken/nel/prover-og-svar/klinisk-kjemi/blodprover/hcg/

Der står det at spennet i uke 6 er 1 110–31 500 og spennet i uke 7 er 2 560–82 300.

Jeg vet at jeg ikke er lengre på vei og at det ikke er tvillinger fordi jeg var på ultralyd da jeg var 6 + 0. Da ble fosteret målt til 6 + 1 og det var kun ett foster.

Er det noen andre som har fått målt hCG i uke 6/7? Hva var deres verdier?

Hva kan det komme av at verdiene er så høye?

Jeg spurte fastlegen da han ringte, men han mente tallene var normale. Jeg skal vise ham tabellen fra Legehåndboken når jeg har time på mandag. Det kan godt hende alt er bra, men jeg synes det er vanskelig å ikke uroe seg. Jeg leste blant annet at høye hCG-verdier kan være et tegn på Downs syndrom.

Huff, er bare 7 + 2 i dag og alt jeg klarer å bekymre meg over!
 
Vanskelig å si. Når jeg var 5+4 så hadde jeg HCG verdi på nesten 15.000.. på privat ul sa da hun jordmoren at jeg måtte forberede meg på at det kanskje var tvillinger da det var ganske høyt. Men var bare en inni der :) tok ny HCG onsdag da jeg var i midten av uke 7 og skal ta en ny en på mandag. Da jeg ca er 8+2. Men de har ikke sagt noe om hvorfor :confused1 bare at det også kan være årsaken til at jeg er så mye kvalm. Men ja, dine verdier var jo myye høyere , så jeg aner ikke mer enn at det må jo være positivt :Heartred
 
Jeg målte mye tidligere, men hadde 1000 i begynnelsen av uke 4 sist svangerskap. Det ser også ut til å ligge over den tabellen. Lurt å vise den til legen neste time, og høre hva han sier da. Jentefostre produserer mer HCG enn guttefostre, men hvor stor forskjell det utgjør i praksis vet jeg ikke.
 
6+4 hadde jeg 33698:)

Målte igjen 7+0 men ikke aldri tallene på disse, legen sa bare at det var en fantastisk flott stigning.
 
Tusen takk for svar, dere! Jeg skal høre med legen i morgen!
 
Hei jenter.
Jeg lest at hcg nivået dobles for hver 2. Dag. Jeg er i uke 7 6+6, jeg tok blodprøver og målte hcg nivået: første blodprøven var på 24100 og 2 dager senere var den 31100. Noen her inne som har hatt lignende opplevelse eller vet om dette er vanlig, om det fortsatt kan være håp?

Jeg har første ultralyd om 11 dager.
jeg har veldig lyst til å ta en privat ultralyd i neste uke men jeg har hørt man ikke burde ta ultralyd vaginalt så ofte?
Noen som vet?
 
Hei jenter.
Jeg lest at hcg nivået dobles for hver 2. Dag. Jeg er i uke 7 6+6, jeg tok blodprøver og målte hcg nivået: første blodprøven var på 24100 og 2 dager senere var den 31100. Noen her inne som har hatt lignende opplevelse eller vet om dette er vanlig, om det fortsatt kan være håp?

Jeg har første ultralyd om 11 dager.
jeg har veldig lyst til å ta en privat ultralyd i neste uke men jeg har hørt man ikke burde ta ultralyd vaginalt så ofte?
Noen som vet?
Når du er såpass langt på vei vil det ikke fordobles hver 2. dag lengre.
 
Okei tusen takk for svare. Tidlig ul igår og der var alt bra ifølge jordmoren. Skjønner bare ikke hvorfor de sier at at hcg nivået har steget noe lavere enn forventet, ny blodprøve og ul imorgen
 
Back
Topp