Hcg tabell, billigstrimler og CB digital

Får se om jeg prøver i morgen :) spenninga i hverdagen. Vet jo uansett at jeg hat høy nok HCG og ag jeg er mer enn 3 uker på vei.
ImageUploadedByBV Forum1455726871.065136.jpg


Dette er bildet som gav meg 2-3.. Snodig :/
 
Får se om jeg prøver i morgen :) spenninga i hverdagen. Vet jo uansett at jeg hat høy nok HCG og ag jeg er mer enn 3 uker på vei. Vis vedlegget 162326

Dette er bildet som gav meg 2-3.. Snodig :/

2-3 betyr jo at det er 2-3 uker siden befruktning, så man er 4-5 uker på vei. :) Og det er jo også individuelt, så noen kan få 2-3 selv om de er både litt kortere og litt lengre på vei enn det.

Disse strimlene burde gitt 3+ på testen (det betyr mer enn 5 uker på vei altså, men hender jo man får det tidligere også, hcg-nivå er veldig individuelt). Du trenger jo ikke teste mer når du har målt hcg på 5000+. Lykke til videre i svangerskapet! :)
 
Jeg testet cb ukeindikator i dag og fikk 2-3 med morgenurin. Klokken 9.30 tok jeg blodprøve som visste 5508. Da var det kanskje en feil med cb da? Eller utvannet urin? (Må jo opp om natta å tisse nå). Er 5+2 (22 dager etter befruktning)
Jeg fikk 3+ med 1950 i hcg, så da måtte det være en feil ja :)
 
2-3 betyr jo at det er 2-3 uker siden befruktning, så man er 4-5 uker på vei. :) Og det er jo også individuelt, så noen kan få 2-3 selv om de er både litt kortere og litt lengre på vei enn det.

Disse strimlene burde gitt 3+ på testen (det betyr mer enn 5 uker på vei altså, men hender jo man får det tidligere også, hcg-nivå er veldig individuelt). Du trenger jo ikke teste mer når du har målt hcg på 5000+. Lykke til videre i svangerskapet! :)


Ja, jeg skjønner :) syntes det var litt rart, men som du sier er det jo individuelt :) Har jo den ene testen igjen så tenkte å ta den neste uke bare for å sjekke at alt er bra. Ikke så lett å vite det med en test, men bedre enn ingen tenker jeg :) Har sjekket ulike tabeller og forskjellig og det virker som 5500 på 5+2 er ca. Normalt :) Du tenker det du også? Tusen takk for svar og for lykkeønskninger! Ønsker deg også lykke til i svangerskapet. :)
 
Ja, jeg skjønner :) syntes det var litt rart, men som du sier er det jo individuelt :) Har jo den ene testen igjen så tenkte å ta den neste uke bare for å sjekke at alt er bra. Ikke så lett å vite det med en test, men bedre enn ingen tenker jeg :) Har sjekket ulike tabeller og forskjellig og det virker som 5500 på 5+2 er ca. Normalt :) Du tenker det du også? Tusen takk for svar og for lykkeønskninger! Ønsker deg også lykke til i svangerskapet. :)

Helt normalt ja. :)

Om du får 2-3 neste test så er det sannsynligvis bare feil med testen. Mest sannsynlig gir den 3+, slik du allerede vet at den skal. Så jeg skjønner ikke helt hva du skal undersøke siden du har tatt blodprøve. Det kan i verste fall stresse deg helt unødvendig om det er en ny tulletest. Jeg hadde gitt bort den testen. Det er ikke mer å teste for deg nå. Du er gravid og har som sagt mettet testene når hcg er over 5000. :) Når man er kommet til 6 uker så er det ultralyd og ikke hcg-målinger man burde bruke om man har grunn til å trenge undersøkelse av svangerskapet. Fordi hcg da dobler seg saktere, og fordi hcg etter hvert skal gå nedover igjen.
 
Helt normalt ja. :)

Om du får 2-3 neste test så er det sannsynligvis bare feil med testen. Mest sannsynlig gir den 3+, slik du allerede vet at den skal. Så jeg skjønner ikke helt hva du skal undersøke siden du har tatt blodprøve. Det kan i verste fall stresse deg helt unødvendig om det er en ny tulletest. Jeg hadde gitt bort den testen. Det er ikke mer å teste for deg nå. Du er gravid og har som sagt mettet testene når hcg er over 5000. :) Når man er kommet til 6 uker så er det ultralyd og ikke hcg-målinger man burde bruke om man har grunn til å trenge undersøkelse av svangerskapet. Fordi hcg da dobler seg saktere, og fordi hcg etter hvert skal gå nedover igjen.

Ja, jeg vet at det ikke har noe for seg å teste når jeg allerede vet verdien. Stresser ingenting med testen. Nå som jeg vet at den målte 5000 så er det greit. Er mer for at jeg ville se utslag på 3+ bare fordi jeg har ventet på det så lenge, en evt. 2-3 hadde ikke stresset meg når jeg vet blodverdien. Men tester ikke lengre nå;) bare satser på at lille holder seg fast der inne. Ha en god dag!
 
Lykkeliten - må bare si at denne tråden er veldig, veldig fin :) du er virkelig et leksikon!

Jeg har hatt stort behov for denne informasjonen selv, veldig godt den kan komme til nytte for flere. :D
 
Fruflis - se på innmat av CBD i den tråden her. :D
 
Wow!! Denne tråden var helt rå!!!
:nicethread

Noen tanker om dette..?
17.09: Innsett av 5-dagers (syklusdag 25)
25.09: Fikk ikke gravid på CBD (13dpo)
27.09: Fikk gravid 1-2 på CBD (15dpo)
01.10: Blodprøve HCG. Verdi: 42. (19dpo)
01.10: Fikk gravid 1-2 på CBD (19dpo)

(01.10 = klinikkens testdato)

Hm
 
Wow!! Denne tråden var helt rå!!!
:nicethread

Noen tanker om dette..?
17.09: Innsett av 5-dagers (syklusdag 25)
25.09: Fikk ikke gravid på CBD (13dpo)
27.09: Fikk gravid 1-2 på CBD (15dpo)
01.10: Blodprøve HCG. Verdi: 42. (19dpo)
01.10: Fikk gravid 1-2 på CBD (19dpo)

(01.10 = klinikkens testdato)

Hm

Du var altså 4+4 eller 19 dpo ved blodprøve på 42. Det er nokså lavt. :( :Heartred Hva sa klinikken? Skal du ta ny blodprøve i morgen? Det kan jo være sen implantasjon, men du burde få måle dobling minst ved én blodprøve til, gjerne flere så du ser nivået stiger riktig neste uken.

Edit: Mente 4+5 ved 19 dpo.
 
Last edited:
Du var altså 4+4 eller 19 dpo ved blodprøve på 42. Det er nokså lavt. :( :Heartred Hva sa klinikken? Skal du ta ny blodprøve i morgen? Det kan jo være sen implantasjon, men du burde få måle dobling minst ved én blodprøve til, gjerne flere så du ser nivået stiger riktig neste uken.
Mhm, synes det virket veldig lavt :(:Heartpink :sad010Klinikken har ikke sagt noe ennå fordi jeg ikke fikk sagt ifra før de stengte.. Jeg skulle egentlig bare ta hjemmetest, men spurte om jeg kunne ta blodprøve og.. (Står i appen jeg er 4+2 idag)
 
Wow!! Denne tråden var helt rå!!!
:nicethread

Noen tanker om dette..?
17.09: Innsett av 5-dagers (syklusdag 25)
25.09: Fikk ikke gravid på CBD (13dpo)
27.09: Fikk gravid 1-2 på CBD (15dpo)
01.10: Blodprøve HCG. Verdi: 42. (19dpo)
01.10: Fikk gravid 1-2 på CBD (19dpo)

(01.10 = klinikkens testdato)

Hm
Jeg hadde 57 på 17 dpo og 120 19 dpo. Dette sa klinikken ikke var bra[emoji53] Endte i SA i uke 6. Men det kan jo gå bra for din del. Må bare fortsette å ta blodprøver.
 
Mhm, synes det virket veldig lavt :(:Heartpink :sad010Klinikken har ikke sagt noe ennå fordi jeg ikke fikk sagt ifra før de stengte.. Jeg skulle egentlig bare ta hjemmetest, men spurte om jeg kunne ta blodprøve og.. (Står i appen jeg er 4+2 idag)

Du må endre i app'en så den følger befruktning og ikke blødning. :) Ved assistert befruktning regnes hele svangerskapet ut fra befruktning, den dagen egget ble befruktet er man 2+0. Så for deg er det 12.9. Da er du 4+6 i dag faktisk, og unnskyld 4+5 ved 19 dpo selvsagt. Ved assistert befruktning så skal ikke "siste mens" noteres, og termin skal heller ikke endres ved ultralyd, siden man vet nøyaktig befruktning.

Du burde nok ta ny blodprøve i morgen, om ikke klinikken gir deg rekvisisjon så kan du ta det hos fastlegen. Og jeg ville nok tatt ny på fredag og mandag også om det stiger, for å se at det stiger høyt nok og dobler seg riktig, siden det var såpass lavt nå. Krysser fingrene for deg!
 
Nå skjønner jeg hvordan man kan se stigning på disse. Tusen takk! [emoji2][emoji1376]

Vet ikke om det er bra eller dårlig at jeg lærer bort enda mer galskap men men. :hilarious:
 
Back
Topp