HCG-måling

Det kan absolutt være feilmåling altså! Jeg har opplevd flere ganger på jobb at jeg har fått feil resultat. En av gangene var en falsk forhøyet hcg. Så det er mulig! Jeg er bare usikker på nøyaktig hva årsaken kan være når det er såpass stor feil. Kanskje fortynning av prøve nr to. Du får si fra! Ultralyden viser jo veldig lovende tegn! Så vær optimistisk intill noe annet er bevist :Heartred

Jeg klarer ikke helt å være positiv, men den verste sjokk- og sorgreaksjonen fra i går har lagt seg. Nå er jeg mer sliten og utmattet, med en blanding av håp og forventning om skuffelse og dårlige beskjeder i morgen.
 
Jeg klarer ikke helt å være positiv, men den verste sjokk- og sorgreaksjonen fra i går har lagt seg. Nå er jeg mer sliten og utmattet, med en blanding av håp og forventning om skuffelse og dårlige beskjeder i morgen.
Jeg forstår utrolig godt hvordan det er. Da jeg opplevde MA tok jeg først en hcg som var lavere enn den burde. Da begynte sorgen. Deretter var jeg på ul hvor de sa at alt så helt normalt ut, men at de trodde jeg var litt kortere på vei og vi derfor ikke kunne se hjerteslag. Etter den timen ble jeg veldig positiv igjen. Dagen etter fikk jeg svar på ny hcg som viste synkende verdier og to dager etter begynte blødningen. Det var en berg og dalbane av følelser og myyye tøffere enn da jeg spontanaborterte neste gang. Da fikk jeg svar med en gang at det ikke var noe håp.
 
Jeg forstår utrolig godt hvordan det er. Da jeg opplevde MA tok jeg først en hcg som var lavere enn den burde. Da begynte sorgen. Deretter var jeg på ul hvor de sa at alt så helt normalt ut, men at de trodde jeg var litt kortere på vei og vi derfor ikke kunne se hjerteslag. Etter den timen ble jeg veldig positiv igjen. Dagen etter fikk jeg svar på ny hcg som viste synkende verdier og to dager etter begynte blødningen. Det var en berg og dalbane av følelser og myyye tøffere enn da jeg spontanaborterte neste gang. Da fikk jeg svar med en gang at det ikke var noe håp.

Det er akkurat det jeg forventer. Det eneste her er at ultralyden viste at alt var helt normalt, ingen avvik i hvor langt jeg er på vei eller noe. Men det store droppet i hcg må bety at noe er galt
 
På ultralyden fikk jeg vite at jeg har en cyste på ene eggstokken, hun sa det var ufarlig og antakelig kom til å gå tilbake av seg selv, men at jeg kan be de sjekke på neste ultralyd. Leser litt nå om at det kan gi forhøyet hcg-nivå, men vet jo ikke hvilken type cyste jeg har. Antakelig har det ingen sammenheng, men det er jo et halmstrå..
 
Nå er jeg bare helt i sjokk. Legen fikk først svar på hcg-prøven min fra i går, ca 12.000. Kort tid etter fikk hun ny beskjed om at den var 98.000. De har også reanalysert prøven fra mandag (12500 første gang), til 71.000. Laboratoriet vet ikke hva som kan ha skjedd og sier det er ekstremt uvanlig. Legen aner ikke hva vi skal stole på. Nå er målet å få en time på gynekologisk i dag eller i morgen. Jeg er bare i sjokk.. er det mulig at vi skal få en baby likevel? Vi har over de siste dagene fått så svingende beskjeder, fra at svangerskapet ikke er levedyktig til at alt er bra.

Oppsummert:
Først har jeg fått beskjed om 27000-12000-12000, så 27000 (denne har de ikke analysert på nytt)-71000-98000
 
Last edited:
Nå er jeg bare helt i sjokk. Legen fikk først svar på hcg-prøven min fra i går, ca 12.000. Kort tid etter fikk hun ny beskjed om at den var 90.000. De har også reanalysert prøven fra mandag (12500 første gang), til 71.000. Laboratoriet vet ikke hva som kan ha skjedd og sier det er ekstremt uvanlig. Legen aner ikke hva vi skal stole på. Nå er målet å få en time på gynekologisk i dag eller i morgen. Jeg er bare i sjokk.. er det mulig at vi skal få en baby likevel? Vi har over de siste dagene fått så svingende beskjeder, fra at svangerskapet ikke er levedyktig til at alt er bra.

Oppsummert:
Først har jeg fått beskjed om 27000-12000-12000, så 27000 (denne har de ikke analysert på nytt)-71000-90000
Men det høres jo bare ut som labratoriet har tulla det til og stressa deg ut uten grunn :Heartred De nye tallene ser jo kjempefine ut, gjør de ikke?
 
Men de nye tallene og ultralyd peker jo i samme retning, og det er at alt er bra. Er bare de andre tulletalla som må skrotes som var problemet.
skjønner at det ikke er lett å skru om hodet da, det gjør jeg.

Ja ❤️ jeg har troen nå, men samtidig sier legen at hun ikke vet om vi kan stole på tallene. Håper å få en time i dag
 
Nå er jeg bare helt i sjokk. Legen fikk først svar på hcg-prøven min fra i går, ca 12.000. Kort tid etter fikk hun ny beskjed om at den var 98.000. De har også reanalysert prøven fra mandag (12500 første gang), til 71.000. Laboratoriet vet ikke hva som kan ha skjedd og sier det er ekstremt uvanlig. Legen aner ikke hva vi skal stole på. Nå er målet å få en time på gynekologisk i dag eller i morgen. Jeg er bare i sjokk.. er det mulig at vi skal få en baby likevel? Vi har over de siste dagene fått så svingende beskjeder, fra at svangerskapet ikke er levedyktig til at alt er bra.

Oppsummert:
Først har jeg fått beskjed om 27000-12000-12000, så 27000 (denne har de ikke analysert på nytt)-71000-98000
Okay, dersom laben har reanalysert så kan du stole på de nye resultatene!!! Yay!!!!! Dette er sykt bra!! Dette er en feil som nesten aldri skjer, jeg har analysert hcg I over 4 år og aldri fått en sånn feil, men når man sjekker det igjen så blir det kontrollert trippelt så dette kan du stole på!!
 
Okay, dersom laben har reanalysert så kan du stole på de nye resultatene!!! Yay!!!!! Dette er sykt bra!! Dette er en feil som nesten aldri skjer, jeg har analysert hcg I over 4 år og aldri fått en sånn feil, men når man sjekker det igjen så blir det kontrollert trippelt så dette kan du stole på!!

Ja, de sa de hadde analysert den fra mandag syv ganger, haha. Men veldig merkelige greier!
 
Back
Topp