HCG måling

MrsSunflower

Glad i forumet
♡Julekulene 2021♡
Noen som skal/har målt beta HCG? Hva lå dere på?

Legen min ville jeg skulle ta blodprøve i dag. Egentlig ingen grunn, skal ikke ta doblingstest, hun ville bare se at det var et ok nummer for hvilken dag jeg er.:happy:

19dpo/4+5
 
Jeg tok 4+0, da var den 225 og
4+2, da var 542:happy:
Tok målingen siden jeg hadde en kjemisk i desember og ønsket å sjekke at alt så fint ut nå:)
 
Jeg tok 4+0, da var den 225 og
4+2, da var 542:happy:
Tok målingen siden jeg hadde en kjemisk i desember og ønsket å sjekke at alt så fint ut nå:)

Det var fine numre :happy:

Håper på en ok måling, hadde 2-3 på clear blue 4+0, på hjemmesiden deres sier de at over 153 hcg gir 2-3 uker. Men har jo hørt om folk som har målt beta hcg til 45 og likevel fått 2-3 uker da:hilarious: så får bare være tålmodig på svar:angelic:
 
Hører egentlig til i november. jeg målte hcg 17 &19 dpo (4+3 & 4+5).
det ble målt til 1337 første måling og 2663 andre måling. Litt over snittet men fin dobling på 48 timer. Har ikke vært på ultralyd enda.
Tok også en clearblue digital 17dpo noen timer før blodprøven og den slo ut på 3+ Så det stemte ikke helt med at det skal være over 2000 i hcg for å få 3+ da :shy:
 
Det var fine numre :happy:

Håper på en ok måling, hadde 2-3 på clear blue 4+0, på hjemmesiden deres sier de at over 153 hcg gir 2-3 uker. Men har jo hørt om folk som har målt beta hcg til 45 og likevel fått 2-3 uker da:hilarious: så får bare være tålmodig på svar:angelic:
Jeg fikk 2-3 samme dag som hcg viste 225:happy:
 
Hører egentlig til i november. jeg målte hcg 17 &19 dpo (4+3 & 4+5).
det ble målt til 1337 første måling og 2663 andre måling. Litt over snittet men fin dobling på 48 timer. Har ikke vært på ultralyd enda.
Tok også en clearblue digital 17dpo noen timer før blodprøven og den slo ut på 3+ Så det stemte ikke helt med at det skal være over 2000 i hcg for å få 3+ da :shy:

Så høye og fine tall! Og fin stigning :joyful:

Litt rart at legen min ikke vil sjekke dobling! Men hun ville egentlig bare se om det var innenfor et bra område, eller om det var for lavt.
 
Ja, ifølge denne oversikten http://www.betabase.info/chart/basic/single

så er det et stort spenn i verdiene. En enkelt målt verdi vil ikke gi så mye informasjon. Man må se på stigningen har jeg skjønt. Rart hun ikke ville måle to ganger ja :wacky:

Hun ville se om det forløp seg normalt. For lavt nivå kunne tyde på ectopic pregnancy eller begynnelse på SA. Men stigning hadde jo vært bedre uansett.:rolleyes:
 
Sniker fra september:bag:

Jeg målte hcg 18 og 20 dpo:)

18 dpo: 250.
20 dpo: 579.
 
Fått svar nå,

19 dpo: 1679

Høyere enn jeg trodde det skulle være, men tror egget festet seg ganske tidlig. 12dpo fikk jeg to like sterke streker på first response test.

Spurte om jeg kunne ta ny hcg test for å sjekke dobling, så skal ta ny blodprøve på mandag:)
 
Sniker fra november.

12 dpo - 28
16 dpo - 105
17 dpo - 170
23 dpo - 1740
25 dpo - 2932
26 dpo - 4334
30 dpo - 11488

Ingenting som tilsier tvillinger, men her er det to.

Jeg KAN være 1-2 dager kortere på vei så godt mulig man må trekke fra et par dager. Jeg var 6+3 når jeg fant ut at det var tvillinger men de viste 6+2 ca. Jeg er idag 7+0
 
Min lege hjemme i Norge har bedt om å få en HCG reading for å bekrefte graviditeten ettersom jeg har gjort IVF.
Jeg ringer klinikk 1:

Jeg: Hei, jeg trenger å få tatt en måling av hcg, gjør dere det?
Klinikk 1: Er du gravid?
Jeg: Neida, jeg gjør sånne tester når jeg kjeder meg. Klart jeg er gravid
Klinikk 1: Ja, er du sikker på at du er gravid?
Jeg: Vel, teknisk sett kan det være en kjemisk graviditet så det er jo på en måte det jeg ønsker å finne ut av.
Klinikk 1: Riktig. Vel, vi har ikke utstyret til å måle hcg.
Jeg: Nei, vet du hvem som har det?
Klinkk 1: Nei.
Jeg: Hva med Aspen?
Klinikk 1: Ja, dem har det
Jeg: cool. Har du et telefonnummer?
Klinikk 1: Nei
Jeg: riktig... Ja jeg finner vel ut av det.

Jeg: Hei, jeg skulle tatt en måling av hcg nivået, gjør dere slike målinger?
Klinikk 2: hc hva?
Jeg: HCG
Klinikk 2: Aner ikke, la meg be han på lab'en ringe deg tilbake.
2 min senere ringer dem tilbake
Jeg: Hei, gjør dere hcg-målinger?
Klinikk 2: Vil du måle blodprosenten?
Jeg: Nei, HCG. Det er et hormon som skilles ut ved graviditet.
Klinikk 2: åhh..ja, det gjør vi. Bare kom innom du.

Må innrømme at jeg var litt bekymret for hva de kom til å måle.. Tenk om tilbakemeldingen var: blodsukkeret ditt er helt fint :laughing005

Men det var ok tall. Rett under 2000, er 5+0
 
Min lege hjemme i Norge har bedt om å få en HCG reading for å bekrefte graviditeten ettersom jeg har gjort IVF.
Jeg ringer klinikk 1:

Jeg: Hei, jeg trenger å få tatt en måling av hcg, gjør dere det?
Klinikk 1: Er du gravid?
Jeg: Neida, jeg gjør sånne tester når jeg kjeder meg. Klart jeg er gravid
Klinikk 1: Ja, er du sikker på at du er gravid?
Jeg: Vel, teknisk sett kan det være en kjemisk graviditet så det er jo på en måte det jeg ønsker å finne ut av.
Klinikk 1: Riktig. Vel, vi har ikke utstyret til å måle hcg.
Jeg: Nei, vet du hvem som har det?
Klinkk 1: Nei.
Jeg: Hva med Aspen?
Klinikk 1: Ja, dem har det
Jeg: cool. Har du et telefonnummer?
Klinikk 1: Nei
Jeg: riktig... Ja jeg finner vel ut av det.

Jeg: Hei, jeg skulle tatt en måling av hcg nivået, gjør dere slike målinger?
Klinikk 2: hc hva?
Jeg: HCG
Klinikk 2: Aner ikke, la meg be han på lab'en ringe deg tilbake.
2 min senere ringer dem tilbake
Jeg: Hei, gjør dere hcg-målinger?
Klinikk 2: Vil du måle blodprosenten?
Jeg: Nei, HCG. Det er et hormon som skilles ut ved graviditet.
Klinikk 2: åhh..ja, det gjør vi. Bare kom innom du.

Må innrømme at jeg var litt bekymret for hva de kom til å måle.. Tenk om tilbakemeldingen var: blodsukkeret ditt er helt fint :laughing005

Men det var ok tall. Rett under 2000, er 5+0
For en tur du har hatt :hilarious: Bra dere fant ut av det og fikk tatt en måling! :D
 
Min lege hjemme i Norge har bedt om å få en HCG reading for å bekrefte graviditeten ettersom jeg har gjort IVF.
Jeg ringer klinikk 1:

Jeg: Hei, jeg trenger å få tatt en måling av hcg, gjør dere det?
Klinikk 1: Er du gravid?
Jeg: Neida, jeg gjør sånne tester når jeg kjeder meg. Klart jeg er gravid
Klinikk 1: Ja, er du sikker på at du er gravid?
Jeg: Vel, teknisk sett kan det være en kjemisk graviditet så det er jo på en måte det jeg ønsker å finne ut av.
Klinikk 1: Riktig. Vel, vi har ikke utstyret til å måle hcg.
Jeg: Nei, vet du hvem som har det?
Klinkk 1: Nei.
Jeg: Hva med Aspen?
Klinikk 1: Ja, dem har det
Jeg: cool. Har du et telefonnummer?
Klinikk 1: Nei
Jeg: riktig... Ja jeg finner vel ut av det.

Jeg: Hei, jeg skulle tatt en måling av hcg nivået, gjør dere slike målinger?
Klinikk 2: hc hva?
Jeg: HCG
Klinikk 2: Aner ikke, la meg be han på lab'en ringe deg tilbake.
2 min senere ringer dem tilbake
Jeg: Hei, gjør dere hcg-målinger?
Klinikk 2: Vil du måle blodprosenten?
Jeg: Nei, HCG. Det er et hormon som skilles ut ved graviditet.
Klinikk 2: åhh..ja, det gjør vi. Bare kom innom du.

Må innrømme at jeg var litt bekymret for hva de kom til å måle.. Tenk om tilbakemeldingen var: blodsukkeret ditt er helt fint :laughing005

Men det var ok tall. Rett under 2000, er 5+0
Så bra du fikk et tall til slutt, hadde vært litt gøy om du fikk en telefon at blodsukkret var fint :yuck:
 
Sniker. 4+4 hadde jeg 247 og det resulterte i en frisk og fin jente født til termin :) glad jeg ikke visste alt jeg vet etter å ha vært med her. Var bare veldig glad for å få bekreftet graviditeten og tenkte ikke noe mer over tallet :hilarious:
 
Sniker. 4+4 hadde jeg 247 og det resulterte i en frisk og fin jente født til termin :) glad jeg ikke visste alt jeg vet etter å ha vært med her. Var bare veldig glad for å få bekreftet graviditeten og tenkte ikke noe mer over tallet :hilarious:
Skjønner hva du mener, med førstemann var jeg bare gravid, og det var det :hilarious:
 
Skjønner hva du mener, med førstemann var jeg bare gravid, og det var det :hilarious:

Jeg har tenkt en del på dette. Det er lister for hva man skal spise, tilskudd man trenger, nivåer man skal ligge på. For meg som er gravid for første gang er dette en helt ny verden. Sliter med alle forkortelsene her inne alene. Hehe..
Kunnskap er bra og alle lister og tabeller kommer fra mange år med forskning og kunnskapsinnhenting som er ment for å fange opp tidlig, hjelpe, sjekke for å støtte osv.. men kan det bli for mye? Jeg er selvfølgelig livredd for å gjøre noe feil og kanskje spesielt etter å ha betalt en høy pris i form av smerter og bivirkninger av IVF, men tenker samtidig at dette er verdens mest naturlige ting.. kanskje fokusere mer på det og ha det bra?
 
Back
Topp