hCG måling..

TinePetrine89

Forelsket i forumet
Augustlykke 2015
Fikk svar på HCG prøven jeg tok på torsdag i dag, da jeg har blødd litt..
Jeg var 6+6 da prøven ble tatt, og målingen var på 5900. Er det lavt? Legesekretæren sa nemlig at hun syntes det var litt lavt, men at hun kunne ikke si sikkert, da hun ikke kunne så mye om det...

Har du fått tatt nye prøver i dag? En enkelt hcg-prøve kan ikke si så mye, da det er evt stigning mlm to prøver tatt med to-tre dagers mellomrom som gir dem informasjonen de trenger for å si noe sikkert. Nivå på hcg er veldig individuelt. Jeg hadde en MA i vår, og da tok de hcg fredag og mandag, og konkluderte med at det ikke hadde vært noen økning i hcg på den tiden. Det sammen med ultralyd som ikke viste noe liv eller vekst på embryoet bekreftet at jeg hadde mistet.

Med min nr 3 var den ca 5700 da jeg var 5+7. Her kan du se en oversikt: http://americanpregnancy.org/while-pregnant/hcg-levels/
og da ser man hvor mye variasjon det kan være. Derfor var det veldig dumt og uprofesjonelt av legesekretæren og si det hun sa til deg. Er selv helsesekretær og hadde aldri svart på et sånt spørsmål om jeg ikke var sikker.

Du kan be om å få måle en ny HCG om 3 dager for å se at det er en fin stigning. Jeg fikk ikke den testen med sistemann siden første prøven min var så fin.

ta en ny måling i morgen, så ser man om den stiger som den skal! Noen stiger jo sakte i begynnelsen før den skyter i været som bare det
Lykke til

Tok en ny test i dag, men måtte jo spørre her i tillegg..... ;) så får se om jeg får svar i morgen :)
Takk for svar! :)

Nye testen var på 9500, så hadde jo steget... Men i dag blør jeg jo mye mer enn tidligere, så er ikke ved godt mot... :( skal inn på ul i morgen...

Lykke til i morgen! Håper du får gode nyheter :)

Lykke til i dag:)

Tusen takk alle sammen :)

Da har jeg vært inne på UL.. Legen kunne ikke si noe helt sikkert, men han mente det var liv der! <3 Men syntes det også var rart at han målte embyroet til å være 5+3 uker, og etter min egen måling er jeg 7+2 (ca) uker på vei... men han sin måling kan jo også stemme med tanke på hCG nivået mitt.. så jeg har sikkert regnet grådig feil på termin! :P
Skal inn på fredag neste uke til ny UL-kontroll. Håper å se at den lille spira i magen har vokst :) Tok også ny hCG i dag, så hvis vi ser i morgen at den har steget, senker jeg skuldrene enda et hakk :)

Legen mente også siden jeg har blødd mye i går, og tidligere i uken, (Tenkte spontanabort med en gang i går..) at det kan hende at jeg har mistet en evt tvilling.. :/

Hei! Jeg trodde jeg var ca 7+3 iflg. menstermin, i dag ble jeg målt til 5+6, ikke hjerteaktivitet enda, men hadde vokst frem ett lite "riskorn" siden jeg var på UL sist uke, for da så vi BARE tom sekk! Blødde mye 2 dager, og blødd litt ellers også. Men ser ut til at det går bra allikevel. Ikke hatt smerter.

begynte plutselig å blø MYE mer enn tidligere nå i ettermiddag, så samboeren min fikset time hos gyn på ahus...
Der fikk vi vite at dette er en spontanabort.. :( :( kjempe vond beskjed å få.. men var på en måte forberedt på det, selvom vi håpet på det beste.... :( </3

Back
Topp