Hcg i blodet

Min HCG steg faktisk helt som normalt sist gang jeg var gravid og hadde en MA. Fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 5, men det ble først oppdaget i uke 10. Ikke for å gjøre noen enda mer bekymret her, men jeg anbefaler i hvert fall å be om en tidlig UL i steden for å stole på blodprøver for de som har mistet før og er redd for at det skal skje igjen.

Min HCG steg faktisk helt som normalt sist gang jeg var gravid og hadde en MA. Fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 5, men det ble først oppdaget i uke 10. Ikke for å gjøre noen enda mer bekymret her, men jeg anbefaler i hvert fall å be om en tidlig UL i steden for å stole på blodprøver for de som har mistet før og er redd for at det skal skje igjen.

Kikker innom her fra juli/august-gruppa ☺️
Hvor langt var du på vei da du målte normal HCG-stigning og hva lå den på? Jeg hadde en blødning da jeg var 5+5, og var ganske sikker på at jeg hadde mistet selv om det verken var koagler eller smerter ved blødningen. Fikk sjekket HCG hos legen uken etterpå. Da var jeg 7+0 og 7+2 og HCG lå på 56000 og 67000. Jeg syns stigningen var lav, men både lege og jordmor mente den var normal da den ikke nødvendigvis dobler seg like fort når man har kommet så langt i svangerskapet, og jeg fikk også inntrykk av at nivået lå for høyt til å være forenelig med SA/MA i uke 5+5.

Hei, jeg husker ikke tallene lenger (dette var i 2017), men jeg målte hcg regelmessig fra ca uke 5 til 9.

Kikker innom her fra juli/august-gruppa ☺️
Hvor langt var du på vei da du målte normal HCG-stigning og hva lå den på? Jeg hadde en blødning da jeg var 5+5, og var ganske sikker på at jeg hadde mistet selv om det verken var koagler eller smerter ved blødningen. Fikk sjekket HCG hos legen uken etterpå. Da var jeg 7+0 og 7+2 og HCG lå på 56000 og 67000. Jeg syns stigningen var lav, men både lege og jordmor mente den var normal da den ikke nødvendigvis dobler seg like fort når man har kommet så langt i svangerskapet, og jeg fikk også inntrykk av at nivået lå for høyt til å være forenelig med SA/MA i uke 5+5.

Svarer her, selv om det ikke var meg du spurte. Jeg hadde en MA (visste ikke jeg var gravid for jeg fikk «mensen»). Ble innlagt da jeg var ca 8 uker på vei og da var hCG 97 000 eller så. De sjekka med innvendig ul og så ikke noe embryo, men livmoren tilsvarte 8 uker som de sa. Dette er mange år siden, så jeg husker ikke eksakt alt. Ble utskrapning til slutt da de var sikre på at det ikke var noe liv, da mener jeg at hCG ikke hadde steget ytterligere.

Den slo bare ut på 2-3 . Burde ventet lenger! Haha!! Jaja ..
Jeg skal ta min imorgen på det jeg tror er 6+1 (muligens 6+0). Er spent! Om testen ikke viser 3+ skal jeg spørre fastlegen om blodprøve, men får sikkert nei. Fastlegen var syk sist (4+5) så var til en vikar som fikk meg til å føle meg dum som var bekymret. Dette var min aller første legetime ifm. svangerskapet, og ble ikke beroliget i det hele tatt. Ble heller mer bekymret når jeg gikk. Forstår godt at de ikke alltid kan teste i hytt og pine, men hadde håpet på litt beroligende og trøstende ord i det minste. Har vært gjennom en ganske vanskelig tid med andre personlige greier rett før jul så det gjør det ekstra vanskelig å ikke bekymre meg, og dette sa jeg til legen. Uansett så prøver jeg nå å være så rolig jeg kan. Håper vi begge snart får 3+!

Jeg har vært å målt hcg denne uken! Siste spire mistet jeg i uke 8, og da hadde jeg hcg på 6000 før jeg mistet.

MEN nåååå
4+5 -> 6300
5+2 -> 18000

så det her lyder jo kjeeeempe bra! Kanskje det er twins??? Skal sies jeg fikk positiv digital 2-3 uker ved 10 dpo. Har så troen på denne spiren

Jeg skal ta ny hcg-prøve i morgen. Ei uke siden sist. Uutholdelig å vente så lenge, men har hatt barnehagetilvenning for førstemann disse dager, og langt til legen, så har ikke vært mulig før nå. Håper så inderlig på en skikkelig bra stigning! Har tul på mandag, men hadde vært godt med en bekreftrlse på at alt står bra til så jeg slipper å gruble meg gjennom helga..

Back
Topp