HCG 16 dpo (fryseforsøk)

AnnAnn

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2024
Hei!

Fikk hcg på 107 16 dpo (fryseforsøk). Hadde 457 på samme dag med min sønn som var ferskforsøk). Skal ta ny prøve på mandag, men er veldig stresset.

Har hatt stigning på tester, men fortsatt veldig svake. Fikk 1-2 på Clear blue 14,15 og 16 dpo.

Noen som har fullførte graviditeter med lave hcg-tall?

Første innlegget mitt så beklager om noe blir feil!
 
Er gravid 23+3, og alt ser fint ut. Har hatt disse tallene, og ble hele tiden målt 3 dager lengre enn dpo på ultralydene også.

3+3 10 (10dpo)
3+5 26 (12dpo)
4+0 60 (14dpo)
4+3 206 (17dpo)
5+0 902 (21dpo)
5+4 3015(25dpo)
6+0 5839 (28dpo)
 
Hei!

Fikk hcg på 107 16 dpo (fryseforsøk). Hadde 457 på samme dag med min sønn som var ferskforsøk). Skal ta ny prøve på mandag, men er veldig stresset.

Har hatt stigning på tester, men fortsatt veldig svake. Fikk 1-2 på Clear blue 14,15 og 16 dpo.

Noen som har fullførte graviditeter med lave hcg-tall?

Første innlegget mitt så beklager om noe blir feil!
Selve tallet 107 er ikke lavt sånn sett.. Har på dpo 16 hatt alt mellom 67 og 870 i hcg. Begge endte i mist. Så høye tall betyr ikke nødvendigvis at det er bedre odds.

Hvordan tallet stiger er viktigere enn selve tallet så tidlig sier ivf legen min..
 
Jo, høye tall betyr faktisk bedre odds. Det er gjort en masse forskning på dette som viser at hcg-tallet på en bestemt dag er en sterk predikator for hvordan svangerskapet går - minst like sterk som stigningen. Men, som Helene90 demonstrerer, det finnes ingen garanti - verken med lavt eller høyt tall. Men statistisk sett er sjansen høyere for at det går bra ved høyere hcg. Problemet med å sammenligne seg med studier som har sett på dette, er at de fleste ikke vet nøyaktig hvor mange dpo de er, og en dag fra eller til har mye å si. Unntak et selvføglelig ved assistert befruktning :Heartred Nå er ikke 107 så veldig lavt, men skjønner at du gjerne skulle hatt den litt høyere. Jeg legger ved en tabell fra en studie som jeg fant i farten. Ifølge den er det ca. 73% sjanse for at dette går bra :happy: Tror det er gjort større studier enn dette også, som kanskje gir mer troverdige tall. Men igjen - du er ikke statistikk, og ingen kan fortelle seg hvordan det går i akkurat ditt tilfelle :Heartred Det er uansett MER sannsynlig at det går bra enn at det ikke gjør det :happy: Lykke til!

Og, bare fordi det er digg å høre andres historier: en veldig god venninne av meg hadde lavere enn deg på 16 dpo (også IVF, så vet at dpo stemmer), og har termin om 2 måneder :happy:
 

Vedlegg

  • IMG_8941.jpeg
    IMG_8941.jpeg
    376,3 KB · Visninger: 80
Jo, høye tall betyr faktisk bedre odds. Det er gjort en masse forskning på dette som viser at hcg-tallet på en bestemt dag er en sterk predikator for hvordan svangerskapet går - minst like sterk som stigningen. Men, som Helene90 demonstrerer, det finnes ingen garanti - verken med lavt eller høyt tall. Men statistisk sett er sjansen høyere for at det går bra ved høyere hcg. Problemet med å sammenligne seg med studier som har sett på dette, er at de fleste ikke vet nøyaktig hvor mange dpo de er, og en dag fra eller til har mye å si. Unntak et selvføglelig ved assistert befruktning :Heartred Nå er ikke 107 så veldig lavt, men skjønner at du gjerne skulle hatt den litt høyere. Jeg legger ved en tabell fra en studie som jeg fant i farten. Ifølge den er det ca. 73% sjanse for at dette går bra :happy: Tror det er gjort større studier enn dette også, som kanskje gir mer troverdige tall. Men igjen - du er ikke statistikk, og ingen kan fortelle seg hvordan det går i akkurat ditt tilfelle :Heartred Det er uansett MER sannsynlig at det går bra enn at det ikke gjør det :happy: Lykke til!

Og, bare fordi det er digg å høre andres historier: en veldig god venninne av meg hadde lavere enn deg på 16 dpo (også IVF, så vet at dpo stemmer), og har termin om 2 måneder :happy:
Tusen takk for svar. Synes testen min var litt svakere i dag, så går nok dessverre ikke veien. Men skal ta ny hcg på mandag om jeg ikke har begynt å blø innen den tid.

Tusen takk for støtte og utdypende svar ❤️❤️
 
Jo, høye tall betyr faktisk bedre odds. Det er gjort en masse forskning på dette som viser at hcg-tallet på en bestemt dag er en sterk predikator for hvordan svangerskapet går - minst like sterk som stigningen. Men, som Helene90 demonstrerer, det finnes ingen garanti - verken med lavt eller høyt tall. Men statistisk sett er sjansen høyere for at det går bra ved høyere hcg. Problemet med å sammenligne seg med studier som har sett på dette, er at de fleste ikke vet nøyaktig hvor mange dpo de er, og en dag fra eller til har mye å si. Unntak et selvføglelig ved assistert befruktning :Heartred Nå er ikke 107 så veldig lavt, men skjønner at du gjerne skulle hatt den litt høyere. Jeg legger ved en tabell fra en studie som jeg fant i farten. Ifølge den er det ca. 73% sjanse for at dette går bra :happy: Tror det er gjort større studier enn dette også, som kanskje gir mer troverdige tall. Men igjen - du er ikke statistikk, og ingen kan fortelle seg hvordan det går i akkurat ditt tilfelle :Heartred Det er uansett MER sannsynlig at det går bra enn at det ikke gjør det :happy: Lykke til!

Og, bare fordi det er digg å høre andres historier: en veldig god venninne av meg hadde lavere enn deg på 16 dpo (også IVF, så vet at dpo stemmer), og har termin om 2 måneder :happy:
Dette så spennende ut, har du linken til studien? Kunne tenkt meg å lese litt mer :)
 
Ok, i dag 18 dpo fikk jeg plutselig denne (den nederste). Blir gæren
 

Vedlegg

  • IMG_0149.jpeg
    IMG_0149.jpeg
    2,3 MB · Visninger: 164
Du har jo flere på samme dagen?
Fjern så du ser f.eks kun kveldstestene, og enda bedre er det om du tar annenhver dag. Når det er hcg som er lav så er det vanskelig å se forskjell fra 3 tester pr dag
Ja, ble litt gæren Jeg ser jeg ofte tester sterkere på dagen og ikke morgenurin. Skal få lagd ny sammenlikning
 
Er det RFSU tester du bruker?

De er noe kjent for å gi svake streker og av den grunn litt unødvendig bekymring. Så spesielt til å vurdere stigning via test (noe man i grunn ikke skal gjøre) så er de ikke særlig til hjelp.

Sist innsett hos meg var hcg over 800 14 dager etter innsett... Men Rfsu strimmel var veldig svak.

Er jo selvsagt variasjoner.. Noen bruker kun rfsu tester.
 
Er det RFSU tester du bruker?

De er noe kjent for å gi svake streker og av den grunn litt unødvendig bekymring. Så spesielt til å vurdere stigning via test (noe man i grunn ikke skal gjøre) så er de ikke særlig til hjelp.

Sist innsett hos meg var hcg over 800 14 dager etter innsett... Men Rfsu strimmel var veldig svak.

Er jo selvsagt variasjoner.. Noen bruker kun rfsu tester.
Ja, har lest litt ymse om de. Var også sikker på at dette ikke går veien pga kun 107 i hcg 16 dpo. Men vet jo at stigning også er viktig, så får bare krysse fingrene for fin stigning i morgen!
 
Du har jo flere på samme dagen?
Fjern så du ser f.eks kun kveldstestene, og enda bedre er det om du tar annenhver dag. Når det er hcg som er lav så er det vanskelig å se forskjell fra 3 tester pr dag
Første er morgentestene annenhver dag og de andre er dag/ettermiddag
 

Vedlegg

  • IMG_0153.jpeg
    IMG_0153.jpeg
    224,4 KB · Visninger: 93
  • IMG_0154.jpeg
    IMG_0154.jpeg
    743,4 KB · Visninger: 89
Er stigning på den på ettermiddagen. Jeg hadde sterkere streker kl 18 enn på morgenen:) blir spennende! Når er neste blodprøve?
 
Er stigning på den på ettermiddagen. Jeg hadde sterkere streker kl 18 enn på morgenen:) blir spennende! Når er neste blodprøve?
I morgen! Om jeg kommer meg frem i kaoset som er ventet i Oslo i morgen. Men gir det et forsøk

Fikk 2-3 på Clear Blue i dag, men den har vel «minstekrav» på 120 hcg så er ikke garantert en dobling. Men krysser fingrene! Skal oppdatere :)
 
Jo, høye tall betyr faktisk bedre odds. Det er gjort en masse forskning på dette som viser at hcg-tallet på en bestemt dag er en sterk predikator for hvordan svangerskapet går - minst like sterk som stigningen. Men, som Helene90 demonstrerer, det finnes ingen garanti - verken med lavt eller høyt tall. Men statistisk sett er sjansen høyere for at det går bra ved høyere hcg. Problemet med å sammenligne seg med studier som har sett på dette, er at de fleste ikke vet nøyaktig hvor mange dpo de er, og en dag fra eller til har mye å si. Unntak et selvføglelig ved assistert befruktning :Heartred Nå er ikke 107 så veldig lavt, men skjønner at du gjerne skulle hatt den litt høyere. Jeg legger ved en tabell fra en studie som jeg fant i farten. Ifølge den er det ca. 73% sjanse for at dette går bra :happy: Tror det er gjort større studier enn dette også, som kanskje gir mer troverdige tall. Men igjen - du er ikke statistikk, og ingen kan fortelle seg hvordan det går i akkurat ditt tilfelle :Heartred Det er uansett MER sannsynlig at det går bra enn at det ikke gjør det :happy: Lykke til!

Og, bare fordi det er digg å høre andres historier: en veldig god venninne av meg hadde lavere enn deg på 16 dpo (også IVF, så vet at dpo stemmer), og har termin om 2 måneder :happy:
Ja! Dette.

Jeg hadde 110 i hcg 17 dpo etter fryseforsøk og brukte en uke på å krangle meg til ultralyd fordi jeg mistenkte exu.
Til slutt fikk jeg tak i overlege på Rikshospitalet som ringte st Olavs og tok meg inn. Påvist exu og hasteoperert samme dag da eggleder var på vei til å sprekke. Hadde da hcg på 3000 20 dager etter innsett. Fortsatt sint over at sykepleier på riksen oppga at 110 var er ok tall 17dpo, da jeg satte spørsmålstegn ved dette.

Det er noen solskinnshistorier som ledet til levende født barn ved kav hcg, men dårlige odds ved lavt hcg i begynnelsen. Jeg brukte mye tid på PubMed å leste artikler på lav hcg fordi jeg måtte krangle med helsevesenet.

Det er brutalt men bedre å være ærlig på dette. Er så fan av at vi heier og muntrer hverandre opp men ja, viktig og også vise til forsking.
 
Last edited:
Back
Topp