Hb (blodprosent)

Har ikke papirer da de sparer alt er elektronisk, men startet med ferritin på 110 og den samt hb går vist nedover for hver gang! Tok sist prøve igår og begynner å bli litt lei

uke 8 var den 11,6
uke 26 var den 11,5

8 uker = 11,3
22 uker = 10,8
25 uker = 10,6
30 uker = 11,2

Tatt jerntabletter siden uke 12

Last edited:
Husk at HB skal gå ned fram til uke 30...ellers kan det bety at babyen ikke vokser som den skal. Ikke farlig å ha lav HB, men den bør ligge over 9 :)

Målte i går, 26+2, da var den 10,3. Jordmora jeg snakket med i sta ville høre med lege i morgen om jeg skulle fortsette med jern, og evt hvor mye.

11.5 i veke 14, 10.9 i veke 28. Måtte ta i armen for å få analysert på sjukehuslaben, den dei tok i fingeren var 9.6. Blir vel jerntilskudd snart tenker eg..

Uke 27+6 og Hb 11..ikke så verst, men jeg tar jern

Uke 14: 12,4
Uke 27: 11,9

Jeg finner ikke HB på mitt prøve-resultat, men har noe som heter S-JERN med referensverdie 9-34, er det blodprosent?
I sånt fall lå jeg på 25 i uke 12/13. Har ikke fått prøvesvarene fra testene i juni :(

Jeg finner ikke HB på mitt prøve-resultat, men har noe som heter S-JERN med referensverdie 9-34, er det blodprosent?
I sånt fall lå jeg på 25 i uke 12/13. Har ikke fått prøvesvarene fra testene i juni :(
Nei det er ikke det samme.
HB skal stå på helsekortet ditt ved siden av blodtrykk. De sjekker ikke alltid det så ofte. Men du kan be dem om et stikk i fingeren for å måle det når du får målt blodtrykket :)

Nei det er ikke det samme.
HB skal stå på helsekortet ditt ved siden av blodtrykk. De sjekker ikke alltid det så ofte. Men du kan be dem om et stikk i fingeren for å måle det når du får målt blodtrykket :)
Ok! Da må jeg sjekke opp det imorgen :)

Back
Topp