Hasj

Har ingen tanker ang legalisering. Der er det mye forskjellige meninger og forskjellige typer hasj, cannabis og marihuana. Finnes en type hasj som de blander inn heroin inn i osv. Det er veldig skumnelt og man veit aldri. Men til medisinsk bruk så er jeg for.

Ja, det synes jeg det burde bli. Ser ingen problem med det. Ser mer positivt på det enn negativt:)

Den må du nesten utdype. ;)
Kan jo prøve:) Jeg mener at hasj er bedre enn alkohol mtp ettervirkninger og avhengighet. Man kan ikke bli fysisk avhengi av ren hasj. Dvs at den ikke er tilsatt kjemiske stoffer. Man dreper ikke men lammer hjerneceller. Det kan brukes til medisiner og hjelpe mennesker som ikke har andre alternativer. Og si at hasj er et stoff som leder til sterkere stoffer mener jeg er feil. Det er ikke hasjen i seg selv som gjør at du begynner med heroin, det er en selv. Og suget etter det ulovlige. Tar man vekk det ulovelige blir det på lik linje med andre lovlige ting. Når man røyker hasj går det kun utover deg selv, jeg har aldri møtt en voldelig hasjrøyker som går ut for å slåss og stjele når han/hun er høy. Det at valium, sobril og slike ting er lovlige skremmer meg, ikke hasjen. Håper du forstod hva jeg mente:)

Kan jo prøve:) Jeg mener at hasj er bedre enn alkohol mtp ettervirkninger og avhengighet. Man kan ikke bli fysisk avhengi av ren hasj. Dvs at den ikke er tilsatt kjemiske stoffer. Man dreper ikke men lammer hjerneceller. Det kan brukes til medisiner og hjelpe mennesker som ikke har andre alternativer. Og si at hasj er et stoff som leder til sterkere stoffer mener jeg er feil. Det er ikke hasjen i seg selv som gjør at du begynner med heroin, det er en selv. Og suget etter det ulovlige. Tar man vekk det ulovelige blir det på lik linje med andre lovlige ting. Når man røyker hasj går det kun utover deg selv, jeg har aldri møtt en voldelig hasjrøyker som går ut for å slåss og stjele når han/hun er høy. Det at valium, sobril og slike ting er lovlige skremmer meg, ikke hasjen. Håper du forstod hva jeg mente:)
Totalt på bærtur er du!!!

Jeg har en kamerat med adhd som har prøvd hasj for å få sove, og det har hjulpet han. Han sier at det er ulike typer, og det de fleste kjenner til er den som gjør deg "Hollywoodrusa". Den han har brukt gjør han bare litt roligere. Han er seg selv ellers.

Jeg har og hørt om de som har brukt det mot clusterhodepine, og som har fått et liv som kan leves etter at de begynte med det.
Så jeg er åpen for at det kan gis som medisin. Jeg tenker at jeg er takknemlig for at jeg ikke lever i en slik situasjon der ulovlige stoffer er det eneste som tar vekk mine smerter.

Edit: tenker kanskje på marihuana, ikke hasj.

Last edited:
På en måte enig. Men problemet er jo at hasj er tilsatt masse stoffer. Noen er jo til å med tilsatt heroin. Det er bedre med marihuana som ikke kjemisk fremkalt. Men tatt rett av planten og tørket akkurat som tobakk.

Nei til legalisering!

Medisinsk? Mmmnnnjaaa. Isåfall like strengt regulert som morfin etc.

Nei!
Medisinsk bruk av hasj er ikke det samme som å røyke en joint noe man burde huske og er virkelig ikke et poeng for å legalisere hasj da den er ganske ødeleggende! Jeg er heller ikke glad i bruken av alkohol heller da og kunne godt gjort det også ulovlig, men trenger ihvertfall ikke flere lovlige rusmidler!!!
Har en bror da som prøver å spre propaganda hele tiden om hvor bra det er osv, blir kvalm av hele greia!!!
Har vi samme bror!? :P

Forøvrig, nei det må ikke legaliseres.

Jeg har en sprøytenarkoman i nær familie. Vedkomne skulle bare prøve driten. Så ble det hver dag og året etter: heroin. Jeg ser på hasj som en uheldig inngangsbillett. Det er bare hasj. Plutselig er det bare heroin. Også er veien tilbake så uendelig lang. Han sliter enda. 15 år etter.

Har vi samme bror!? :P

Forøvrig, nei det må ikke legaliseres.

Jeg har en sprøytenarkoman i nær familie. Vedkomne skulle bare prøve driten. Så ble det hver dag og året etter: heroin. Jeg ser på hasj som en uheldig inngangsbillett. Det er bare hasj. Plutselig er det bare heroin. Også er veien tilbake så uendelig lang. Han sliter enda. 15 år etter.
Hehe kunne nesten virket sånn ;)
Har ikke tunge narkomane i familien da, men syns hasj er ille nok og må fortsatt være ulovlig!
Hater all den propagandaen, og hjelper jo ikke at de tar deler av sannheten og bruker det som passer dem best for å fremme dems sak.
Og selv i denne tråden ser man hvordan de får noen til å tro det

Hehe kunne nesten virket sånn ;)
Har ikke tunge narkomane i familien da, men syns hasj er ille nok og må fortsatt være ulovlig!
Hater all den propagandaen, og hjelper jo ikke at de tar deler av sannheten og bruker det som passer dem best for å fremme dems sak.
Og selv i denne tråden ser man hvordan de får noen til å tro det
Helt enig med deg!

Syns det er ganske enkelt jeg: vi trenger ikke mer rusmidler tilgjengelig i samfunnet vårt.
Hasj har kanskje noen ymse kvaliteter for enkelte, men minus-siden er fremdeles størst og den drar liksom med seg så mye om folk først blir avhengig.

Back
Topp