Hasj

Nei, det bør ikke legaliseres. Mange begynner med røyk, så hasj og da er veien kort til sterkere saker.

På resept bør det være god kontroll på.
Hehe, tror nok du vet hva jeg mener:P
Hasj må ALDRI legaliseres!! Jeg er sterkt imot;)
Hvorfor? Det ødelegger deg!:)
Det med at de som bruker har lettere begynner med sterkere stoffer har også mye med at da har de allerede brutt barieren ved å gjøre noe som er ulovlig samt at de som selger det også tilbyr sterkere saker.
Lette å bli fristet når man først er der.

Men nei, jeg syn ikke det skal legaliseres av de samme grunnene som RonjaR påpeker.
Muligens for uhelbredelig syke på samme måte som at de kan få andre narkotiske stoffer i dag som for andre er ulovlig

Du burde i det minste vite hvorfor. Når du ønsker at et så ødeleggende preparat skal bli gjort lovlig.
Jeg vet jo hvorfor. Sa at jeg ikke hadde en spesielt _god_ begrunnelse for andre.
Om ikke det skal bli legalisert, så er det ihvertfall en ide å se på hva man kan bruke cannabis til. Oljen f.eks.

Jeg er sterk i mot legaliseringav hasj. Men er for medisinsk hasj, under veldig strenge og godt kontrollerte forhold.
Ikke for legalisering sånn at alle kan få tak i det å misbruke det, men på resept for medisinsk bruk er jeg ikke imot.
Det med at de som bruker har lettere begynner med sterkere stoffer har også mye med at da har de allerede brutt barieren ved å gjøre noe som er ulovlig samt at de som selger det også tilbyr sterkere saker.
Lette å bli fristet når man først er der.

Men nei, jeg syn ikke det skal legaliseres av de samme grunnene som RonjaR påpeker.
Muligens for uhelbredelig syke på samme måte som at de kan få andre narkotiske stoffer i dag som for andre er ulovlig

Det finnes allerede en spray på markedet som er lovlig i Norge under streng regulering, Sativex.

Nei.
Ekstremt imot.
Nei vil ikke si det, finnes andre medisiner.

Til medisinsk bruk ja. Men da er vel faren for missbruk større enn den allerede er, så nei... Men på en annen side. Alkoholen er ikke stort bedre enn hasj, og den er lovlig...

Ja veier du opp hasj mot alkohol er jo egenlig alkohol værre ( tenker da bare forhold seg til hasj. Ikke gå over til noe annet)

Alkohol er jo mer farlig da det berører så mange fler. Både skader på seg selv gjennom misbruk og ukontrollerte hendelser som skjeskjer i fylla. Mens harsj blir man ikke akkurat idiotisk av og skal slåss mot alt og alle.

Jeg ser hvordan hasj hjelper kreft pasienter gjennom harde tider ved behandling. Så på resept vil jeg svare ja.

Nei, det bør ikke legaliseres. Mange begynner med røyk, så hasj og da er veien kort til sterkere saker.

På resept bør det være god kontroll på.

Det er ikke hasjen i seg selv som for deg til å bruke hardere stoffer men miljøet rundt som er med å fremme hardere stoffer.

Så viss det blir legalisering vil jo man unngå mer eller mindre de grupperingene om man ikke selv ønsker å være i den gjengen

Noe som i dag er umulig siden det er de som selger hardere stoffer også står for salg av hasj....noe mer eller mindre

Men stoffer er ikke til å unngå i mange miljøer (da det finnes stoffbrukere i de høye klasseforbunndene også ikke bare på gata)

NEI til hasj og legalisering av dette!! Alkoholdebatten kan diskuteres til vi blir blå i ansiktet.. Alkohol er her og er lovlig, ikke noe vi får gjort med det.
Hasj er et farlig narkotisk stoff og det er nå påvist hvilke bivirkninger dette kan medføre på menneskers psyke. Det er skremmende å høre folk fortelle om psykoser og andre psykiske lidelser de har fått som følge av hasjrøyking.
Dessuten, ingen heroinister ble narkomane ved å sette seg et skudd med heroin. Om du spør, svarer nok flertallet at det begynte med en uskyldig joint!!

Altså alkohol har også bevist psykisk forandringer. Det samme har alt annet du kan bli avhengi av som er lovelig:)

Jeg vet jo hvorfor. Sa at jeg ikke hadde en spesielt _god_ begrunnelse for andre.
Om ikke det skal bli legalisert, så er det ihvertfall en ide å se på hva man kan bruke cannabis til. Oljen f.eks.
Så ikke denne før nå:)

De hvet jo at det minsker farten på grå stær. Og at det hjelper mot smerter som kreft pasienter har under stråling osv:)

ikke helt sikker jeg... men kan ikke skjønne hvorfor alkohol skal være lovelig om ikke hasj er ?
Folk blir idioter av alkohol.. folk fyllekjører, dreper, gjør mye dumt, dør, dreper, sloss, sovner og spyr..... hvorfor er da alkohol bedre en hasj i prinsippet ? Hasj gjør at folk slapper av og slipper angst ? .... har selv ikke prøvd det men etter hva jeg vet som folk har fortalt meg som har røyka det.

Det er ikke hasjen i seg selv som for deg til å bruke hardere stoffer men miljøet rundt som er med å fremme hardere stoffer.

Så viss det blir legalisering vil jo man unngå mer eller mindre de grupperingene om man ikke selv ønsker å være i den gjengen

Noe som i dag er umulig siden det er de som selger hardere stoffer også står for salg av hasj....noe mer eller mindre

Men stoffer er ikke til å unngå i mange miljøer (da det finnes stoffbrukere i de høye klasseforbunndene også ikke bare på gata)

Kroppen vil be etter sterkere stoffer. Til slutt er ikke hasjen god nok. Bare se på de som snuser for eksempel. De går over til sterkere og sterkere snus, mine søsken deriblant.

Men ja, miljø kan også påvirke.

ikke helt sikker jeg... men kan ikke skjønne hvorfor alkohol skal være lovelig om ikke hasj er ?
Folk blir idioter av alkohol.. folk fyllekjører, dreper, gjør mye dumt, dør, dreper, sloss, sovner og spyr..... hvorfor er da alkohol bedre en hasj i prinsippet ? Hasj gjør at folk slapper av og slipper angst ? .... har selv ikke prøvd det men etter hva jeg vet som folk har fortalt meg som har røyka det.

Joda, min bror også føler seg bedre av hasj, men langtidsvirkningene er skadelige.

Kroppen vil be etter sterkere stoffer. Til slutt er ikke hasjen god nok. Bare se på de som snuser for eksempel. De går over til sterkere og sterkere snus, mine søsken deriblant.

Men ja, miljø kan også påvirke.
Tja ikke enig at det der funker på alle. Jeg har røykt siden jeg var 13 til jeg var 30 og jeg har alltid røkla den mildeste hele tiden aldri gått over til noe høyere nikotin innhold. Jeg har heller aldri økt antall sigaretter. Max 1 pakke på tre dager.

Tja ikke enig at det der funker på alle. Jeg har røykt siden jeg var 13 til jeg var 30 og jeg har alltid røkla den mildeste hele tiden aldri gått over til noe høyere nikotin innhold. Jeg har heller aldri økt antall sigaretter. Max 1 pakke på tre dager.

Ingen regler uten unntak, da ;)

Alt handler om selv innsikt også:) noen lar seg rive med andre har ikke behovet;)

Hva snakker du om nå? Snus/røyk eller hasj? :)
Mine søsken har gått over til sterkere snus fordi de selv har sagt at den milde har blitt virkningsløs og de må ha sterkere for å få samme effekt.

Back
Topp