Hard og treg mage

Frk. H

Kan det ikke skje already?
Sensommerbarna 2016
Lille har de siste dagene vært veldig hard i magen, og det kommer bare en liten klump ut som sitter fast. Nå var det så ille at det blødde og var sår akkurat ved hullet. Hva kan jeg gi han for at det skal bli litt bedre?

Bruk olje i bleia, og gi sviske-/pæremos hvis han har begynt med fast føde. :)

Skal jeg gi han det fast hver dag?

Her er lille sånn i magen innimellom. Jeg pleier å gi et halvt glass sviskemos om det har gått mer enn to dager siden sist bleie. Kommer det ingenting i løpet av det neste døgnet, gir jeg et halvt glass til. Da pleier det som regel komme en god eksplosjon ;) funker veldig bra her. Ser jeg at magen begynner å bli hard og det bare kommer en liten klump slik som du sier, så starter jeg samme "behandling" med sviskemos.

Her var vi hos legen på 6 mnd kontroll. Lille sliter sykt med magen og gråter høylytt hver kveld/natt. Avføring kun hver 5. dag. Sist hun hadde avføring var på lørdag. Unnskyld detaljer: den var en halvmeter, hard og i en eneste lang kabel (jeg holder henne over potte for at hun skal klare å gå på do). Legen anbefalte at vi begynte med Laktulose. Første dose i går kveld, andre i kveld, men enda ikke noe resultat. Fikk beskjed om at når vi hadde oppnådd regelmessig, og riktig konsistens, avføring skulle jeg innføre sviskemos daglig. Hun har allerede begynt med vegring mot å gå på do, så jeg håper dette hjelper.

Lille har de siste dagene vært veldig hard i magen, og det kommer bare en liten klump ut som sitter fast. Nå var det så ille at det blødde og var sår akkurat ved hullet. Hva kan jeg gi han for at det skal bli litt bedre?

Bruk olje i bleia, og gi sviske-/pæremos hvis han har begynt med fast føde. :)

Skriver under på dette tipset. Da vi økte til 2 grøtmåltider daglig ( i tillegg til faste mm måltider ) ble plutselig lilles mage hard.
Jeg blander en"terning" (jeg fryser sviskemos i isbitform) i et av grøtmåltidene annenhver dag og da løstner magen etter noen dager.

Pære har jeg ikke prøvd. Tester! :)

Lykke til!

Aprikos, pære, veldig moden banan og svisker skal vist være bra for magen :-)

Svisker ved behov og semper dråper daglig. Tilsetter litt rapsolje eller usaltet smør før jeg serverer grønnsakmos. Grøt funker dårlig på hard mage, så det kuttet vi ut :) Ellers så mye vann som mulig.

Vi gir en skje sviskemos i per porsjon grøt hele tiden, og da er han på do hver dag. Gjør vi ikke det så stopper det :)

Han digger sviske så det er "belønning" etter ferdig spist grøt :)

Har en gutt med forstoppelse akkurat nå. Hva er mest effektivt av sviskemos og malt? Har gitt beggedeler idag.

Sviskemos og aprikos her hvertfall. Malt får hun hver dag og opprettholder kun. Men er jo forskjell fra barn til barn.

Sviskemos og aprikos her hvertfall. Malt får hun hver dag og opprettholder kun. Men er jo forskjell fra barn til barn.

Sviskemos her, får malt hver dag uansett pga mme. Men sviske løser problemet :)
Da kjører jeg på med sviskemos :) malt har ikke den gode effekten merker jeg.

Back
Topp