Hard mage

Min sønn på 6 mnd sliter en del med magen nå.
Han blir kjempehard viss han ikke får bæsje hver dag. Har måtte ty til microlax flere ganger,men vil helst få det til uten!

Svisker,sviskesaft, pære mos -,you name it! Funker ikke her!

Men så kom jeg til å tenke,- av og til når han får grøt er den kanskje litt for kald da jeg er livredd for at han skal brenne seg .
Kan det ha en sammenheng ?

Det er jeg ikke sikker på. Men vi har selv hatt god effekt med blåbær i grøten. 2-3ts med blåbær i glass (selges på rema værtfall). Bare et lite tips, selv om det ikke var det du spurte om :p

Vi var på helsestasjonen i dag, har samme problem. Hun bæsjer ikke hver dag. Får malt, sviskemos og blåbær- og eple. Helsesøster sa at hvis det fortsatte anbefalte hun laktulose, så vi skulle ta kontakt.

Her blir lillegutt hard i magen av blåbær....... Men synes aprikosmos funker veldig bra! Eller malt i flaska, men da blir det nesten for løst igjen....

Her blir lillegutt hard i magen av blåbær....... Men synes aprikosmos funker veldig bra! Eller malt i flaska, men da blir det nesten for løst igjen....

Aprikos har ikke hatt noe særlig effekt her...er vel ulikt frå den ene til den andre !
Savner de faste drittbleiene :-) kjekkere når det går av seg selv ! Jubler hver gang d skjer :-) avføring blir virkelig et tema som småbarns foreldre :-)

Hvor får en kjøpt laktulose? Her har mini nesten sluttet å bæsje :/ maks en gang i uka, og vi har testet en del annet. Har ikke prøvd blåbær, da, så det skal vi teste :)

Min har alltid bæsja 1 gang i uka.. Etter vi økte opp grøtmengden nå så gikk d 10 dager.. Og d kom tiøgangs istad.. Måtte kaste klærne;)

Back
Topp