Hard mage ved mme

Rampetrollet

Forumet er livet
VIP
♡Junigull 2016♡
Har ei lita frøken som er 15 dager gammel. Hun får mme, og sliter med hard mage! Hun kaver noe voldsomt rett etter hun har spist (sikkert fordi hun må på do). Vi gir henne litt maltekstrakt i flasken, men kan vell ikke fortsette med det hver eneste dag heller. Noen som har noen tips? Vi gir henne Nan, kan det hjelpe å bytte merke?
 
Vi fikk beskjed om at så lenge vår trengte malt, kan man gi opptil 2 teskjeer 3 ganger i døgnet. Må bare passe på at de ikke blir dehydrert, det kan også virke motsatt :) Men vi har prøvd Hipp og Semper fremfor Nan og det har vært stor forkjell her :) Merker ikke når hun har fått Hipp eller Semper kontra Nan :)
 
Vanlig nan kan være hard for små mager. Ville prøvd hipp eller Semper :) Vi ga nan ha1 fra apoteket frem til lørdag hvor vi bytta til hipp. 1 mnd gammel og hender vi gir en skvett malt i flaske ved behov på morgenen og eventuelt kveld
 
Bytter dere bare tvert over til hipp eller semper da? Hvor får man kjøpt det? Tror jeg bare har sett nan, men det er sikkert bare fordi jeg kjenner til det merket. Hva med nan ha (den man kjøper på apoteket) er den bedre for magen?
 
Bytter dere bare tvert over til hipp eller semper da? Hvor får man kjøpt det? Tror jeg bare har sett nan, men det er sikkert bare fordi jeg kjenner til det merket. Hva med nan ha (den man kjøper på apoteket) er den bedre for magen?
Nan ha1 på apoteket er mye bedre for magen enn nan på butikken. I nan ha1 er melkeproteinene spaltet ned enda mere slik at den er mye mildere for magen.
Hipp får du kjøpt på de fleste matbutikker tror jeg.
Jeg byttet bare tvert nå på lørdag. Ingen reaksjoner på det:) men du kan også bytte gradvis.
 
Nan ha1 på apoteket er mye bedre for magen enn nan på butikken. I nan ha1 er melkeproteinene spaltet ned enda mere slik at den er mye mildere for magen.
Hipp får du kjøpt på de fleste matbutikker tror jeg.
Jeg byttet bare tvert nå på lørdag. Ingen reaksjoner på det:) men du kan også bytte gradvis.

Tror vi får prøve oss frem! Får jo så vondt av hun som ligger der å kaver.. Hun er jo bare 15 dager gammel, så kan ikke akkurat fortelle oss hva som er gale
 
Tror vi får prøve oss frem! Får jo så vondt av hun som ligger der å kaver.. Hun er jo bare 15 dager gammel, så kan ikke akkurat fortelle oss hva som er gale
Kjenner til det.. Lille her er 1 mnd og urolig og ofte magevondt på kveldene..
 
Kjenner til det.. Lille her er 1 mnd og urolig og ofte magevondt på kveldene..

Det er ikke noe gøy :-( tenker å prøve hipp idag! Kan ikke skade tenker jeg! Skal inn å veie hun idag da, håper hun har lagt på seg! Hun la godt på seg første uken etter fødselen, var over fødselsvekten allerede etter en uke! Så håper den gode trenden har fortsatt :)
 
Bruker hipp og semper dråper, litt malt i hver flaske.
Hun har ikke flytende avføring, men får den fint ut flere ganger om dagen ..
Nan har vært for hardt på magen til de to andre, derfor bruker vi hipp
 
Bruker hipp og semper dråper, litt malt i hver flaske.
Hun har ikke flytende avføring, men får den fint ut flere ganger om dagen ..
Nan har vært for hardt på magen til de to andre, derfor bruker vi hipp

Vi har kjøpt hipp nå, så skal teste det. Men der er det mindre mengder vann ser jeg, muligens mer energi i pulveret da! Men blir de like mett av det? Hun er vant til å få 90ml vann og 3 skjeer med nan nå, og nå var det 60ml vann og 2 skjeer pulver, min første tanke er at hun ikke blir fornøyd med "bare" 60ml når hun er vant til 90ml
 
Semper dråper har hjulpet her trur vi
Ja nå har jeg kutta ut miniform og prøver semper dråper med eventuelt litt malt. Håpe det hjelper for kveldsuroen...
 
Vi har kjøpt hipp nå, så skal teste det. Men der er det mindre mengder vann ser jeg, muligens mer energi i pulveret da! Men blir de like mett av det? Hun er vant til å få 90ml vann og 3 skjeer med nan nå, og nå var det 60ml vann og 2 skjeer pulver, min første tanke er at hun ikke blir fornøyd med "bare" 60ml når hun er vant til 90ml
Da hadde jeg fortsatt med 90 ml vann. Hu drikker til hu er mett.
 
Når man bytter mme må man huske at barna kan få ekstra magevondt i en overgangsfase... Sist fikk jeg beskjed om at babyen trenger ca 14dager på seg for å bli vant til den mme den går på.... Så hvis dere bytter, ikke bytt fram og tilbake... :)

Selv går vi over til hipp, da lillebror sliter med magevondt... Merker stor forskjell på når han får mme og mm :(
Har dessverre ikke nok melk til fullamming :(
 
Når man bytter mme må man huske at barna kan få ekstra magevondt i en overgangsfase... Sist fikk jeg beskjed om at babyen trenger ca 14dager på seg for å bli vant til den mme den går på.... Så hvis dere bytter, ikke bytt fram og tilbake... :)

Selv går vi over til hipp, da lillebror sliter med magevondt... Merker stor forskjell på når han får mme og mm :(
Har dessverre ikke nok melk til fullamming :(

Da kan det være derfor hun har litt problemer, hun er bare 3 uker gammel og har ikke fått nan så lenge!

Hun her ble ekstremt urolig av mm, og ville heller ikke ha, ble rasende når jeg forsøkte å amme
 
Merket noe forskjell?
Syntes semper fungerer bedre! Men nå byttet vi over til hipp i omtrent samme tidsrommet så kan selvfølgelig være hippen som har gjort det bedre også!:eek:
 
Hva er semper dråper?

Det er melkesyrebakterier som skal hjelpe magen til lille. Skal gjøre det lettere for de å få opp rap og få ut bajs enklere om jeg har forstått det rett..:)
 
Back
Topp