Hard dag

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Kort oppsummert:

Lillemor har plagdes veldig i dag. Mye gråt i stort sett alle situasjoner. Vil ikke ha mat, vil ikke ligge på brystet, vil ikke ligge i armene, vil ikke ligge alene. Det er varmt ute, det kan hende plager henne. Prøver å ikke ha på så mye klær. Det ser ut til at hun holder på å få tenner. Hun tynner på fingrene sine, og fingrene våre. Det ser ut til at hun har litt luft. Fiser en del og raper mer enn vanlig, men sliter med å få til å rape.
Samtidig legger hun dårlig på seg.
Dette begynte for et par dager siden, men i dag har gråtingen vært ille.

Lurer på om noen har tips til noe jeg kan gjøre for å bedre ting for henne. Det ser også ut til at hun er litt stiv i rygg og nakke, men det er vanskelig å si. Skal snakke med hs om det over helgen.

 
Dette blir vel ærlig talt mest sutring fra din side. Har du ikke noen som helst samvittighet overfor mødre som eventuelt har barn med kolikk? Hvordan tror du disse vil føle seg når de leser ett slikt innlegg fra en mor som ærlig talt har hatt en eller kanskje TO dager med litt hjerteskjærende gråt. Håper du kan gå litt i deg selv og tenke deg litt om hvordan du formulerer dine kommende innlegg. Dette blir for dumt
 
Så fordi noen har det værre har ikke jeg lov til å bekymre meg? Jeg sitter her i panikk nesten hver kveld, livredd for at babyen min skal dø. Jeg har allerede måttet avslutte livet til babyen i mitt forrige svangerskap, jeg tar hvert signal på at noe kan være galt som et tegn på at noe er veldig galt. Jeg spør her for å høre om noen har tips å gi meg, som f.eks salve til gommene eller andre ting. Ting de som har barn fra før kanskje vet noe om.

Er det slik at man må ha det veldig ille for å få lov til å bekymre seg for det mest dyrebare en har?
 
Jeg har nettopp vært gjennom noen fæle uker med kolikk og låsninger, og nå er vi oppi rundt to med låsninger og jeg tok med ikke nær av det du skrev i det hele tatt.. Noen er heldige å får rolige og beslaglegge barn, andre får barn som krever litt mer.. Tulla vår hadde som sagt kolikk og store låsninger i nakke og skuldre, hun sov ingen ting gråt en del men var likevel mye blid.. Nå er vi på runde to på låsninger- denne gangen den andre siden.. I tillegg skal hun få med se alt som skjer og vi sliter derfor med å få henne til å sove nok på dagtid.. Når det er sgt, alle sier at hun er supersnill osv, og det vet jeg at hun er, men jeg må jo likevel få lov til å si min frustrasjon.. De som da har vært enda heldigere må også få lov til å få ut son frustrasjon og bekymring, selvom andre har det verre kan man ikke la alt gå som god fisk.. Uansett situasjon, så vil en mor reagere og spørre om råd når ungen oppfører seg unormalt og da må da får f*** være lov selvom man i utganspunktet kanskje har det ganske "enkelt" i andres øyne.. Jeg har dessverre ikke annet råd enn å gå på apoteket når det kommer til tennene, og går til kiropraktor ol for de andre plagene, kan være en låsning eller noe på gang.. God bedring til lille:)
 
Først av alt.. fjerne første innlegget er vel slikt vi sluttet med på barneskolen... skal noen engasjere seg i ett slikt forum som dette må vi spille med åpne kort og kunne lese begynnelsen av diskusjonen.

For all del... redd for ungene våne er vi da alle, men det du fokuserte på i innelgget som nå ingen kan lese er at du bekjymret deg for at barnet ditt gråt ett par kvelder! (noe alle barn gjør) og derfor var en dårlig mor. dette mener jeg blir å "gi andre mødre dårlig samvittighet fordi barnet gråter"

Det er forskjell på å ha det veldig ille, og å sippe "småttri".

For all del alle mødre vil stille sine barn til lags, men barn er barn og de gråter.. thats life, Men DÅRLIG mor pga at barnet gråter? Den må jamman dra lengre på landet med ;)
 


wolf82 skrev:
Først av alt.. fjerne første innlegget er vel slikt vi sluttet med på barneskolen... skal noen engasjere seg i ett slikt forum som dette må vi spille med åpne kort og kunne lese begynnelsen av diskusjonen.

For all del... redd for ungene våne er vi da alle, men det du fokuserte på i innelgget som nå ingen kan lese er at du bekjymret deg for at barnet ditt gråt ett par kvelder! (noe alle barn gjør) og derfor var en dårlig mor. dette mener jeg blir å "gi andre mødre dårlig samvittighet fordi barnet gråter"

Det er forskjell på å ha det veldig ille, og å sippe "småttri".

For all del alle mødre vil stille sine barn til lags, men barn er barn og de gråter.. thats life, Men DÅRLIG mor pga at barnet gråter? Den må jamman dra lengre på landet med ;)

Jeg slettet innlegget av grunner jeg ikke har tenkt å dele med deg. Kan skrive det på nytt om du ønsker det, jeg slettet det ikke for å være barnslig.

Jeg sutrer ikke over at babyen gråter, jeg bekymrer meg fordi hun oppfører seg annerledes, og ser ut til å plages. Synes du det er greit om babyen din plages?

Og ja, jeg bekymrer meg og føler meg som en dårlig mor når babyen plages. Som sagt så er jeg livredd. Hele tiden. Tror du egentlig jeg mener å sutre? For det føles ikke som sutring for min del, jeg er oppriktig bekymret for babyen min. Jeg har en baby som er veldig lett å hanskes med, og jeg er takknemlig for det hver dag. Så når hun ikke kan tilfredsstilles er jeg redd for at noe er alvorlig galt, selv om fornuften tilsier at det går over.

Det er lov å bare ignorere innlegg om du synes de er sutrete.
 
Ja, hadde vært veldig fint om du la ut innlegget på nytt slik at vi får en helhet i dette.
Og nei,jeg syns absolutt ikke det er greit at min baby plages,noe min baby gjør,HVER dag!!
Alle vet at babyer gråter,og du skriver jo selv forslag til hva det er som plager babyen din! Men når jeg svarte så snudde du helt om og vridde det om til at du var bekymret for babyen din,og ikke at du følte du ikke strakk til,noe som ditt første innlegg viser..

Jeg har det og vondt og syns det er helt grusomt når babyen min gråter og jeg ikke får trøstet!!
Men føler meg ikke som noen dårlig foreldrer av den grunn,og det er hele mitt poeng med dette,at sånn du la ditt innlegg fram så burde jeg føle meg som det siden jeg ikke kan trøste barnet mitt!!
At du har hatt tøffe tider og er konstant bekymret kommer på ingen måte frem av ditt første innlegg,det er derfor jeg reagerer!!
 


wolf82 skrev:
Ja, hadde vært veldig fint om du la ut innlegget på nytt slik at vi får en helhet i dette.
Og nei,jeg syns absolutt ikke det er greit at min baby plages,noe min baby gjør,HVER dag!!
Alle vet at babyer gråter,og du skriver jo selv forslag til hva det er som plager babyen din! Men når jeg svarte så snudde du helt om og vridde det om til at du var bekymret for babyen din,og ikke at du følte du ikke strakk til,noe som ditt første innlegg viser..

Jeg har det og vondt og syns det er helt grusomt når babyen min gråter og jeg ikke får trøstet!!
Men føler meg ikke som noen dårlig foreldrer av den grunn,og det er hele mitt poeng med dette,at sånn du la ditt innlegg fram så burde jeg føle meg som det siden jeg ikke kan trøste barnet mitt!!
At du har hatt tøffe tider og er konstant bekymret kommer på ingen måte frem av ditt første innlegg,det er derfor jeg reagerer!!


Jeg har ikke skrevet noen plass hva jeg synes andre burde føle, jeg skrev hva jeg følte.
Jeg føler jeg ikke strekker til, det er bekymring. At jeg ikke er så flink til å ordlegge meg kan jo være uheldig, men jeg har ikke vridd på ting med vilje for å fremstille meg selv i bedre lys. Jeg har ikke skrevet noen plass at du er en dårlig forelder. At du ikke føler deg som en dårlig forelder er da en god ting, jeg unner ingen å føle seg som en dårlig mor.

Ikke gi meg meninger jeg ikke har. Ikke les mellom linjene og finn ting som ikke står skrevet.
 


wolf82 skrev:
Dette blir vel ærlig talt mest sutring fra din side. Har du ikke noen som helst samvittighet overfor mødre som eventuelt har barn med kolikk? Hvordan tror du disse vil føle seg når de leser ett slikt innlegg fra en mor som ærlig talt har hatt en eller kanskje TO dager med litt hjerteskjærende gråt. Håper du kan gå litt i deg selv og tenke deg litt om hvordan du formulerer dine kommende innlegg. Dette blir for dumt

hæææ, hva skjer? 

alle må få lov å klage litt! jeg har unge med kolikk og syns synd i andre som har sine problemer fordi om! 

selv om hun ikke har en unge som skriker 24/7 så er det nok slitsomt nok når ungen først blir litt vanskelig, om det er en dag eller to det varer!


 


Sylvanas skrev:
Kort oppsummert:

Lillemor har plagdes veldig i dag. Mye gråt i stort sett alle situasjoner. Vil ikke ha mat, vil ikke ligge på brystet, vil ikke ligge i armene, vil ikke ligge alene. Det er varmt ute, det kan hende plager henne. Prøver å ikke ha på så mye klær. Det ser ut til at hun holder på å få tenner. Hun tynner på fingrene sine, og fingrene våre. Det ser ut til at hun har litt luft. Fiser en del og raper mer enn vanlig, men sliter med å få til å rape.
Samtidig legger hun dårlig på seg.
Dette begynte for et par dager siden, men i dag har gråtingen vært ille.

Lurer på om noen har tips til noe jeg kan gjøre for å bedre ting for henne. Det ser også ut til at hun er litt stiv i rygg og nakke, men det er vanskelig å si. Skal snakke med hs om det over helgen.


sånn var prinsen forrige fredag/lørdAG, her var det voldsom knip i magen, og vi masserte magen og syklet med bena, da smilte han. han kom med den bæsjebleien så tydelug at det var noe. tenkte også på tenner. ville ikke sove eller spise. tilslutt måtte jeg gå med han oppreist stilling og til slutt sovnet han i 5 min så han orket å spise litt. her hjalp magemassasje og en god natts søvn...

håper det bedrer seg
 
hmmm, ang.stiv nakke og rygg så kan det være låsninger, men er det kun stivt når hun griner så er det gjerne bare derfor. 

det finnes et middel på apoteket som skal lindre kløe i gommene, husker ikke hva det heter akkurat nå. det finnes også biteringer formet som smokker viss hun sutter på smokk. 

viss hun legger dårlig på seg kan det være du har for lite melk eller noe, sjekk ammehjelpen.no (viss du ammer seff). 

vi bruker minifom på jenten vår siden hun har kolikk og det hjelper masse mot luft, men er ikke alle som liker å ta det siden det er hormonforstyrrende stoffer i det! men siden de straks er 3mndr så tenker jeg at det ikke gjør noe å bruke det i den korte tiden. 

ellers så finnes det en fennikkel te med anis i som skal hjelpe mot luft hos babyen og øke melkeproduksjonen! 


håper du finner ut av det! 
 
Takk for svar
Lillemor har hatt noen bæsjebleier som har stinket ille de siste dagene. Vanligvis lukter det ikke ille av bæsjen hennes i det hele tatt. SKal prøve å massere, det høres lurt ut.

Hun har begynt å sikle og tygge på fingrene sine så hs sa at det nok var tenner på gang, men at det kunne ta et par måneder før det kom noen tann i det hele tatt. Her om dagen brukte hun puppen som tyggeleke....
Bitering formet som smokk høres jo genialt ut!
 


wolf82 skrev:
Dette blir vel ærlig talt mest sutring fra din side. Har du ikke noen som helst samvittighet overfor mødre som eventuelt har barn med kolikk? Hvordan tror du disse vil føle seg når de leser ett slikt innlegg fra en mor som ærlig talt har hatt en eller kanskje TO dager med litt hjerteskjærende gråt. Håper du kan gå litt i deg selv og tenke deg litt om hvordan du formulerer dine kommende innlegg. Dette blir for dumt


Nå har ikke jeg lest det orginale første innlegget, men uansett hva som stod der så synes jeg ikke dette innlegget hører noen sted hjemme.
Det første som slår meg er: angrep er beste forsvar...
Det er mulig du har et kolikkbarn og om det er tilfellet så føler jeg virkelig med både deg og barnet ditt, men selv om noen har kolikkbarn så betyr da ikke det at de som ikke har det ikke har lov til å bekymre seg over sine barn?
Alle barn er forskjellige, og alle har lov til å bekymre seg over sitt barn og ingen spørsmål er dumme, svarene derimot... Dem som sier dem er dumme, dem er dumme dem...
 


wolf82 skrev:
Først av alt.. fjerne første innlegget er vel slikt vi sluttet med på barneskolen... skal noen engasjere seg i ett slikt forum som dette må vi spille med åpne kort og kunne lese begynnelsen av diskusjonen.

For all del... redd for ungene våne er vi da alle, men det du fokuserte på i innelgget som nå ingen kan lese er at du bekjymret deg for at barnet ditt gråt ett par kvelder! (noe alle barn gjør) og derfor var en dårlig mor. dette mener jeg blir å "gi andre mødre dårlig samvittighet fordi barnet gråter"

Det er forskjell på å ha det veldig ille, og å sippe "småttri".

For all del alle mødre vil stille sine barn til lags, men barn er barn og de gråter.. thats life, Men DÅRLIG mor pga at barnet gråter? Den må jamman dra lengre på landet med ;)



Å inni hempane, hvilket bein stod du opp på i dag? Før du kjefter ut en som har skrevet et innlegg her, så tenk over at ho kan ha forskjellige grunner til det ho skriver. Gå å ta deg en valium eller 10 sier jeg bare!! Til hi: håper dagene som kommer blir bedre! Kjenne til den følelsen om å bli bekymret når babyen plutselig reagerer forskjellig fra hvordan det ellers har vært. Jeg var til og med på legevakta. For ho gulpet så ekstremt mye en periode. De fant ikke noe. Heldigvis. De spurte om jeg hadde stresset mye den tida, noe jeg hadde gjort. Sa at stresset kunne gå over i melka og gjøre at babyen ble mer utilpass. Har du stresset mer med noe i det siste? Ikke bry deg om den overhormonelle dama over her. Alle har lov å komme med bekymringer!
 
Hmmm, har vært bekymret for vekta hennes, men trodde ikke det var så ille. Ble gulpingen bedre da du sluttet å stresse?
 


Sylvanas skrev:
Hmmm, har vært bekymret for vekta hennes, men trodde ikke det var så ille. Ble gulpingen bedre da du sluttet å stresse?



Ja det ble raskt bedre dagene etter legevakt besøket:) merkelige greier. Så her ser jeg ikke andre grunner enn at stresset mitt plaget henne. Ho gulpet kjempe mye og grein mye. Ble til slutt også bekymret om hun kunne bli dehydrert når ho gulpet opp så mye som ho gjorde. Virket nesten som ho spøy. Så dette er motivasjon nok for meg å ikke stresse:))
 
å hjelp, og jeg som er verdensmester i å stresse over absolutt alt emoticon
Gruer meg til neste mating, vi har ikke hatt en skikkelig mating på noen dager nå. Hun trenger å rape mye mer enn før, men det virker som det gjør vondt for henne en del ganger. Heldigvis er nettene bedre enn dagtid. Hadde pumpen min funket så hadde jeg gitt mme nå og pumpet ut min egen melk for å se om hun tåler det bedre, med tanke på stress.

Snakker om å psyke seg selv ut da
 
Må si jeg ble sittende å måpe litt når jeg leste dette. Vi er alle mødre, og da burde vi da kunne holde oss for god for "drittslenging"? 

Jeg synes ikke du syter Sylvanas, men jeg har kanskje ikke noe jeg skulle sagt heller for vi har virkelig en drømmebaby. På 3,5 måneder har vi enda ikke hatt en dag fylt med gråt og vi har heller ikke hatt en eneste våkenatt. Gutten vår gråter kun når han er sulten, samt at han sutrer når han er overtrøtt eller kjeder seg. Jeg hadde blitt enormt bekymret om gutten vår gråt en hel kveld, det handler jo om hva som er normalt for ditt barn. 

Beste tipset jeg kan gi er som Ida82, ikke stress! Jeg trodde jeg kom til å bli en ordentlig hønemor når prinsen kom, men jeg har faktisk vært bedageligheten selv. Føler bare at alt falt naturlig, og gikk av seg selv på en måte. Har ikke løpt opp og ned for å sjekke at han puster, vært "hysterisk" for at han fikk litt sol i ansiktet eller kjeftet på folk som plukket han opp av vognen selv om han sov. Og som jeg skrev over er han en drømmebaby på alle mulige måter! Gråter ikke, gulper ikke, har ikke magevondt osv. Og ja, vi gleder oss over det hver eneste dag, og gjerne flere ganger om dagen!

Jeg er overbevist om at gutten vår er så tilfreds og glad mye fordi både jeg om mannen min er avslappet og rolige. Babyer er selvsagt forskjellige, men jeg tror vi påvirker dem mye mer en hva vi er klar over. 

Jeg skriver ikke dette for at dere andre som har litt mer krevende babyer skal få lyst til å komme og drukne meg. Som sagt er vi veldig klar over hvor utrolig heldige vi er, og jeg føler virkelig med de som ikke har det slik. Likevel var vi jo forberedt på det "verste", og jeg må jo si at jeg synes alle som tar den besluttningen om å sette et barn til verden bør være forberedt på "endeløs" gråting uten å bli gretten over at andre ikke har det sånn. Det er lov å være sliten, men la nå heller frustrasjonen din gå utover partneren din som var med på avgjørelsen heller.  

Håper det går bedre med jenta di, og at du klarer å slappe av. :)


 
Takk for det Beate2012

Jenta mi har og vært drømmebabyen fram til nå. Har vært overrakende avslappet jeg og, men så begynte bekymringene over vektoppgangen. Det passer igrunn inn ganske så bra, og jeg kan jo håpe at det "bare" er stress. Jenta mi er kjempelang, og har nå fått høre fra flere hold at det kan være at hun ikke legger på seg så mye pga sterk vekst i lengde. Men når bekymringene først har startet så kommer det flere til. En av mine dårlige sider dessverre.

Skal snakke med hs over helgen, og håper noen kan ta en titt på henne med tanke på låsninger o.l.

Tusen takk for støtten, jeg trenger det virkelig
 
Back
Topp