Har vi en tråd om dette?:-)

Begynte som kynnere sent på kvelden. Gikk og la meg men fikk ikke sove, så jeg satte meg i stua for å sy litt..
I 6 tiden gikk kynnerene over til rier. Kl 10 var vi inne på sykhuset. 3 cm åpning, men riene kom 5 min fra hverandre med 1 min varighet. kl 15 hadde jeg fortsatt bare 4 cm åpning.
Kl 18 ville JM sende meg i dusjen for å lindre litt på smerten. Men kom aldri så langt. :p
kl 19 hadde jeg 7 cm og riestrøm.. kl 21 hadde jeg full åpning og 22:05 var han ute.
 
Hadde maserier av å på siden jordmorkontrollen på fredagen! Og natt til mandag våknet jeg kl 3 pga tidlig rier, men skjønte det ikke helt!

Fløy på do sånn 100 ganger i løpet av 2 timer og kl 5 gikk slimproppen! La meg på sofaen og sov mellom riene. Kl 11 ringte jeg føden med regelmessige rier mellom 5-7 min mellom. Fikk beskjed om å slappe av og vente til 4 min mellom riene.

Kl 14 ringte jeg igjen pga vondt mellom beina men hadde ikke 4 minuttet mellom riene :) fikk da beskjed " men kjære vene kom deg inn" :D 3 timer senere etter en kort tur i badekaret var lillegutt ute :)
 
Så spent å lese alles historier!:) Her startet d på føden etter 4netter med bt-dempende og smertelindrende etter å ha blitt forsøkt satt igang med både ballong og modningspille pga sf. Når vannet ble tatt startet det på ordentlig!
 
Last edited:
Vannet gikk kl 2015 da jeg skulle på do :) riene kom fortløpende
 
Startet med rier kl 03 på natta i senga, en uke etter termin. Stod opp og tok en dusj og det ga seg ikke, så da skjønte jeg at dette var the real deal. Skulle på overtidskontroll kl 08 på sykehuset, men ble sendt rett opp på føden i stedet, 4cm åpning kl 10 og baby ute 1320. Vannet ble tatt rett før bebis kom ut :)
 
ble satt i gang pga nesten ngenting fostervann og ei morkake som følte at jobben var ferdig litt over ei uke før termin. var i aktiv fødsel nøyaktig ett døgn etter at de satt inn ballong og den varte bare en time :O

Hvordan oppdaget de at det stod sånn til? Her var det samme greie, lite fostervann og morkaka gjorde ikke jobben på slutten, så ut kom en skraptynn (men heldigvis frisk) bebis. Men det ble ikke oppdaget og fødsel startet av seg selv en uke etter termin. Ekkelt å tenke på hva som kunne ha skjedd. :/
 
Startet med rier kl 03 på natta i senga, en uke etter termin. Stod opp og tok en dusj og det ga seg ikke, så da skjønte jeg at dette var the real deal. Skulle på overtidskontroll kl 08 på sykehuset, men ble sendt rett opp på føden i stedet, 4cm åpning kl 10 og baby ute 1320. Vannet ble tatt rett før bebis kom ut :)
Hørtes ut som en fin fødsel! :) Drømmer om et barn til og håper at kroppen min vil og får til å ordne opp på egenhånd denne gang ♡ vil ikke bli satt igang igjen.. Opplevde sikkert d som så fint kalles "riestorm" :-O
 
Hørtes ut som en fin fødsel! :) Drømmer om et barn til og håper at kroppen min vil og får til å ordne opp på egenhånd denne gang ♡ vil ikke bli satt igang igjen.. Opplevde sikkert d som så fint kalles "riestorm" :-O

Er sikkert heftig å bli igangsatt ja! Trodde det kom til å bli det på meg og... Veldig fin fødsel, relativt rask for å være førstegangs, og heftig med lite pauser her og, men forlenget utdrivingsfase. Holdt på å ende m sugekopp men kom ut på siste rie jeg fikk prøve selv... :) kroppen er tøff!
 
Jeg hadde svake rier da jeg våknet. De var regelmessige, varte i 30 - 60 sek med fire minutter mellomrom, helt fra starten, men var ikke særlig vonde før et stykke utpå dagen.
 
Vannet gikk hjemme i senga, tre timer før jeg skulle inn å bli igangsatt pga. overtid. Sildret bare litt fostervann, og hadde ingen rier, men ble satt igang med drypp ganske kjappt når jeg kom inn på føden, pga. missfarget fostervann.
Ganske likt første fødsel.. Hadde håpet på en fødsel som ville starte av seg selv denne gangen, men alt gikk bra med meg å frøkna denne gangen også, så skal vel ikke klage ;)
 
Back
Topp