ORIGINAL: tingeling1
Jeg er lærer, og må innrømme at jeg syns det blir verre og verre ja.... Svært mange barn som er vant til å alltid få viljen sin, få bestemme selv hva de vil gjøre til enhver tid, og når det da er opp til 30 slike barn i en klasse så er det ikke bare-bare å være lærer.... Vanskelig å holde en streng linje når dette ikke følges opp hjemme.... Må si at halvparten av min jobb dreier seg om oppdragelse, og da sier det seg selv at det blir lite tid til faglige ting. Vet ikke helt hva dette kommer av, sier ikke at jeg er en ekspert på å oppdra mine barn heller... Syns faktisk foreldrene må ta mer tak, sikkert i skolen også, men man er så redd for å si til foreldre at de må ta tak i ting med egne barn også.
Kanskje ikke så rart det blir slik når vi foreldre er så opptatte av barnemedvirkning, forhandlinger med barna osv. Vi skal være veiledere, ikke bestemme....Ser mye av det her på bv. Syns jeg ser litt for mye "stakkars barn" for de minste ting. Barn tåler mer enn vi tror, og har ikke vondt av klare føringer. Og nei, det betyr ikke at jeg er for en autoritær oppdragelse