Har spist NEI mat

Det var sommer og vi drakk nok ett glass hver dag i ferien. Når vi kom hjem fra ferien tok jeg en test... Dvs at jeg drakk sikkert en enhet om dagen i to uker før positiv test. Det er overhodet ikke noe å få gjort noe med nå, man kan ikke leve i sølibat heller, i tilfelle. Jeg forstår om man er aktiv prøver, da hadde jeg nok passet mer på ;)

Er 10 uker på vei og jeg har spist masse nei mat som blant annet salami, ikke gjennomstekt kjøtt og spekemat.

Har spist det gjevnlig og spekeskinken var veldig tidlig i svangerskapet. Glemte meg helt. Men det andre har jeg gjerne fått servert og spist.

Er litt bekymret nå. Merker ikke noe uvanlig. Men burde jeg ta en sjekk om jeg har fått de bakteriene ??
Jeg spiste spekemat i går til risgrøten.. Man må virkelig slappe av og spise det man vil, og heller passe på at man ikke spiser dårlig mat som er utgått på dato eller lukter rart. Jeg spiste spekemat i forrige svangerskap (jeg visste ikke da at det var nei mat...) og min datter er like hel og frisk:)

Jeg har også vert smittet av toxoplasma før første graviditet, så det er ikke farlig for meg å være oppi katter ol mens jeg er gravid siden kroppen har dannet antistoffer mot det :-) Så ja folk blir smittet av det...

Back
Topp