Har så lyst på salami

Det er spekemat... og det har jo skjedd at mennesker er blitt syke av å spise det. Husker ikke helt, men mener at det var noen år siden en del ble syke av et eller annet pålegg ala salami. MEN FY, SÅ JEG HAR LYST PÅ SALAMI! Jeg som aldri spiser det til vanlig. Har hatt lyst på i 19 uker nå...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

det var vell ikke vanlig favorittsalami men en annen litt spesiell type ?!!!
 
Spekemat er en stor favoritt hos meg. Det er vondt å drive å vente slikt! Hahah!
 
det var vell ikke vanlig favorittsalami men en annen litt spesiell type ?!!!

Jo, mårpølse eller no slikt. Husker som sagt ikke helt hva det gikk i, bare at forskjellig spekemat forsvant fra butikkhyllene før de fant synderen.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Det som er drit godt på skiva er stekt salami!! Helt fantastisk! Lager også pizza med serranoskinke. Men steker skinka på pizzaen. Har fått flere restauranter til å gjøre det for meg også :)
Så det er ikke så mye som vi MÅ holde oss unna. Det gjelder bare å tenke litt utafor boksen :)
 
Til min store lykke oppdaget jeg i ferien at veldig mange Brie'er er laget av pasteurisert melk, så kjør på!!! Jeg følte meg nesten snytt da jeg oppdaget det... Mmmm! Kos deg:)

Jeg er så skeptisk... Tror jeg holder meg unna alt jeg er redd for - nå er jeg jo halvveis i svangerskapet - holder ut! Blir brie og spekemat på sykehuset i januar! Hihi.
 
Jeg er så skeptisk... Tror jeg holder meg unna alt jeg er redd for - nå er jeg jo halvveis i svangerskapet - holder ut! Blir brie og spekemat på sykehuset i januar! Hihi.

Det er lov:) Man må gjøre det som føles riktig for seg selv, ikke hva alle andre gjør:)
 
Spiser salami, men holder meg unna spekeskinke og morrpølse. Man skal jo ikke bli hysterisk heller, for hvis man skal stresse med hva man spiser, og bli veldig urolig over det, så kan stresset være mer skadelig for fosteret enn selve maten tenker nå jeg :)

Her må jeg ha kaffe, spiser salami og har lurt i meg en roastbeef i ny og ne :) Og på ultralyd så alt helt fint ut,ingen tegn til noen misdannelser eller høy puls :)

Slapp av og nyt magen sier jeg bare
 
  • Liker
Reactions: H27
Vår hos jordmor igår og ja salami var spekemat og det gjorde ikke noe om jeg hadde spist det men måtte slutte nå :p
 
Gilde salami kan vi spise. Jeg er fortsatt litt skeptisk, siden det er speket, men den skal være trygg for oss og jeg har spist av den :)

-Bruker BV app'en
-Termin 5. Januar 2014 ♥
 
Her fikk eg i svar av jordmor at man kunne ete salami, dette spørte eg om i 1. Svangerskapet mitt i 2010. Ho sa at norsk mat var ganske sikker, så eg trengte ikkje være redd for det.. rart at det skal være så forskjellig..
 
Her fikk eg i svar av jordmor at man kunne ete salami, dette spørte eg om i 1. Svangerskapet mitt i 2010. Ho sa at norsk mat var ganske sikker, så eg trengte ikkje være redd for det.. rart at det skal være så forskjellig..

ja skulle jo tro de hadde samme retningslinjer ...
 
Ja, skulle tru det. Men går kanskje litt meir på eigne meiningar? Eg spiste salami i første svangerskap, da hadde eg så lyst på det og eg fikk jo klar signal av jordmor. Ser jo i ettertid at dette kanskje var dumt, men alt gikk no i hvertfall bra. Har ikkje hatt noko salami sug denne gangen heldigvis:p
 
Back
Topp