Har noen følelse på kjønn?

lillesnuppen

Forelsket i forumet
Forrige gang jeg var gravid var jeg veldig kvalm hver morgen og brakk meg av alle lukter fra ca uke 6. Denne gangen er jeg nesten ikke kvalm, kanskje litt på kvelden eller med en gang jeg står opp, reagerer ikke på lukter som sist. Det er så deilig :) håper det forsetter i samme spor! sist fikk jeg jente, denne gangen har jeg litt følelse på gutt... jeg har hørt at mange blir dårlig med jente og ikke fult så dårlig med gutt(kvalme,brekninger). Hvordan er det med dere? og hvordan er dette svangerskapet i forhold til det andre?(dere som har flere barn fra før)
 
Jeg var akkurat lik ift kvalme sist, og fikk da gutt. Mye kvalm, og brekker meg støtt. Men har hatt uren hud denne gangen, det hadde jeg ikke sist. Jeg har kanskje litt følelse på jente, men litt vanskelig å skille om det er den ordentlige magefølelsen eller om jeg bare er litt ekstra spent denne gangen siden vi har gutt fra før. Når det er sagt spiller det ingen rolle. Vi har jo en så flott sønn, så én til er jo bare stas:) Men blir jo til at man tenker på det, noe annet ville vært rart:)
 
Har en følelse på gutt da det til nå er akkurat det samme som når jeg gikk gravid med guttongen. Ikke kvalme, kun litt småurven, veldig trøtt og småhormonell..
 
Har i grunn en følelse av at det er en av hver inni mellom,men så får jeg sånne "raptuser" hvor jeg får for meg at det er to jenter.. blir spennende å se! :)
 
Nei ikke enda.. Var kvalmen med både gutten å jenta men var kvalmen i 19 uker med gutten å 13 ish me jenta får se etter uke 14 om jeg begynner å få en følelse:p
 
Har ingen anelse enda. Det er nesten helt likt som sist gang, foreløpig. Så får vi se om det endrer seg ;)
 
Jeg har egentlig ingen sterk magefølelse, men tenker litt som Jubbu85 :) har en gutt fra før, og hadde syns det vært koselig med en jente...

Forrige gang hadde jeg ikke et eneste symptom før kanskje litt mild halsbrann rundt uke 16, og fikk da en gutt!

Denne gangen er jeg ganske kvalm, kastet opp av lukten i kjøleskapet i morges f.eks! Men de sier jo at alle svangerskap er forskjellige, så det hjelper ikke magefølelsen...
 
Litt følelse på gut, veldig annaleis denne gongen.
Sist var eg litt småkvalm veke 6-8(9) ca, og hadde berre lyst på snop og sjokolade heile tida. Klarte ikkje tanken på knekkebrød og frukt feks. Var stuptrøtt. Fikk jente.
Denne gongen har eg vore skikkelig kvalm frå før positiv test, har mest lyst på frukt, kjeks og ellers tørre og salte ting. Ikkje så veldig mykje trøttare enn vanlig. Skal ikkje vite kjønn, så det blir spennande å sjå om det held fram å vere så ulikt, og om følelsen på gut held seg heile svangerskapet!
 
Last edited:
Jeg har en gutt og en jente fra før, begge de svangerskapene var ganske like. Minimalt med kvalme (kun litt uggen fra uke 7-10), veldig humørsvingninger, vondt bekken, myye halsbrann.
Denne gangen er jeg skikkelig kvalm og har kasta opp flere ganger (er 7+2) har uren hud plutselig (jeg som alltid har hatt skikkelig fin hud:() og ekstremt trett. Bekken plager og halsbrann er litt vell tidlig å si noe om, men har ikke de humørsvigningene som de to andre gangene.

Har en liten følelse på gutt denne gangen, men med gutten min trodde jeg det ble jente, med jenta tippa jeg jente og det ble det. Så vi får se denne gangen:) er egentlig akkurat det samme, har jo en av hver.
 
Jeg har stort sett følelse på jente. Har perioder innimellom hvor jeg tviler og tror det er gutt.
Alle rundt meg tror det er gutt siden jeg har vært lite kvalm (slik som de har vært i sine gutte svangerskap), så kanskje derfor jeg tviler også.
 
Jeg føler at det er jente <3 men det viktigste er at barnet er frisk :) gleder meg såå til ul!! :))
 
Har ingen anelse enda, håper man ser en frisk baby og at vi klarer å få se om det er h*n på ordinær ul :)
 
Tror det blir gutt :) har to jenter fra før og var konstant super kvalm og er nå nesten ikke kvalm :)
 
Har litt guttefølelse, hadde det sist og, stemte da! :) Ganske like svangerskap så langt!
 
Forrige gang trodde jeg det var gutt, men det var jente :) Dette svangerskapet er foreløpig veldig likt så tror kanskje det blir ei jente til :)
 
Jeg er nesten sikker på at det er gutt:) Kjennes ut som sist da vi fikk gutt. Med jentene var jeg mer kvalm, spydde og jeg ble mer hoven i ansiktet, det murret mer, jeg tror jeg hadde mer av alt egentlig da. Blir spennende å se i august!
 
5 forskjellige svangerskap til nå, var mere kvalm tror jeg med guttene enn med jenta men ellers ganske likt men samtidig ulikt på alle. Tror det er en 4mann som kommer siden de to siste er gutter :)
 
Føler meg anderledes denne gangen så tror det kanskje er en jente denne gangen. Gleder meg til å finne det ut
 
Back
Topp