Har mini festet seg?

Ser det er mye forskjellig ja. Men slik er jo det [emoji16] jordmoren min har ferie i juli, så må derfor på kontroll hos fastlegen min nå denne uken, 33+3. Etter det skal jeg ikke på kontroll med jordmor før 10 august igjen, og er da 37+4. Synes det et då sjeldne kontroller.... sist var i uke 28. Men det et vell slil det skal være. [emoji4] ingenting som tilsier at jeg bør ha oftere sjekk så... men er redd fastlegen min ikke har PEILING på noe. Det virket ikke slik i starten når jeg var der hvertfall. Så får vell ikke vite om mini har festet seg før i uke 37 jeg [emoji23]
 
Ser det er mye forskjellig ja. Men slik er jo det [emoji16] jordmoren min har ferie i juli, så må derfor på kontroll hos fastlegen min nå denne uken, 33+3. Etter det skal jeg ikke på kontroll med jordmor før 10 august igjen, og er da 37+4. Synes det et då sjeldne kontroller.... sist var i uke 28. Men det et vell slil det skal være. [emoji4] ingenting som tilsier at jeg bør ha oftere sjekk så... men er redd fastlegen min ikke har PEILING på noe. Det virket ikke slik i starten når jeg var der hvertfall. Så får vell ikke vite om mini har festet seg før i uke 37 jeg [emoji23]

Høh. Jeg har vært hver måned siden uke 7, jeg. Også skal man oftere mot slutten..

Dvs. Var inne hos lege 7 uker. Og jordmor ved 12 uker, 16u, 20u, 24u, 28u, 33u, 36u og skal inn igjen neste uke, 38 uker.. Om jeg ikke føder før..
Synes det er omtrent for mye [emoji14]
Liksom, bra å få sjekka blodtrykk, urin, symfysemål og hjertelyd.. Men annet enn det, så har jeg ikke hatt særlig utbytte av jordmor gitt..
 
Høh. Jeg har vært hver måned siden uke 7, jeg. Også skal man oftere mot slutten..

Dvs. Var inne hos lege 7 uker. Og jordmor ved 12 uker, 16u, 20u, 24u, 28u, 33u, 36u og skal inn igjen neste uke, 38 uker.. Om jeg ikke føder før..
Synes det er omtrent for mye [emoji14]
Liksom, bra å få sjekka blodtrykk, urin, symfysemål og hjertelyd.. Men annet enn det, så har jeg ikke hatt særlig utbytte av jordmor gitt..
Nei det er jo samme her igrunn, var på en ekstra kontroll pga dårlig vekst på sf mål. Har en veldig liten mage, ligger helt på grensen på målet, men følger heldigvis min egen kurve og flater ikke ut. Men bortsett fra det har jeg vært uke 8 med gyn, uke 13 med lege, uke 15,24,29 og 31 med jordmor.
 
Kontroll hos legen nå 33+3 ikke festet, men ligger med hodet ned og ryggen mot høyre likt som i mange uker :) Skal igjen om 2 uker og så er det hver uke fram til fødsel.
 
Vi trodde han hadde festet seg for han skrudde seg fast sist uke. Men så feil tok vi nå ligger han i sete leie:)
 
Vi trodde han hadde festet seg for han skrudde seg fast sist uke. Men så feil tok vi nå ligger han i sete leie:)
"Haha, bare lurte dere!"
For en luring, gitt..! Håper han ombestemmer seg igjen.
 
"Haha, bare lurte dere!"
For en luring, gitt..! Håper han ombestemmer seg igjen.
Ja jeg håper han gjør det før den 20 før da må vi bestemme oss for keisersnitt eller føde med seteleie ( viss han ikke kan snu seg etter det igjen Då?! [emoji14]
 
Ja jeg håper han gjør det før den 20 før da må vi bestemme oss for keisersnitt eller føde med seteleie ( viss han ikke kan snu seg etter det igjen Då?! [emoji14]
Hjemmeøvelser og akupunktur til da, da?
 
Tar man keisersnitt om barnet ligger i seteleie?
Handler vel også litt om hva man er innstilt til. Man får vel gjerne en anbefaling, men noen steder kan du nekte føde vaginalt, og velge ks selv med stort nok bekken. (men der er det gjerne ulikt på hvem som vurderer det..).
 
Tja de nevnte det på kontrollen nå at jeg har muligheten. Kan ikke forestille meg å presse ut i sete stilling er bra for noen bekken

Krysser fingrene for at babyen snur seg frem til fødsel, så du slipper keisersnitt [emoji1317]
 
Handler vel også litt om hva man er innstilt til. Man får vel gjerne en anbefaling, men noen steder kan du nekte føde vaginalt, og velge ks selv med stort nok bekken. (men der er det gjerne ulikt på hvem som vurderer det..).

Tenkte meg det.. har null info ang seteleie og keisersnitt, så derfor måtte jeg spørre [emoji28]
 
Ja jeg håper han gjør det før den 20 før da må vi bestemme oss for keisersnitt eller føde med seteleie ( viss han ikke kan snu seg etter det igjen Då?! [emoji14]

Hørt at du kan sitte i doggy 10-15 min noen ganger daglig. Da har han best plass til å kunne snu seg selv :)
 
Hørt at du kan sitte i doggy 10-15 min noen ganger daglig. Da har han best plass til å kunne snu seg selv :)
Ja har fått de instruksene fra sykehuset også [emoji14] alt blir prøvd. Nå har det vært mye bevegelser det siste døgnet... helt utslitt:p
 
Ikke festet seg, men hodet ned og ryggen mot venstre i dag 35+0. Samme som på de andre 2 kontrollene siden 31+1.
 
Tror noe er på gang nå, igår kjente jeg mye på nedpress, og magen sank noe ned. Fikk også en ganske ubehagelig kynner på en liten gåtur (en kort vaggetur med bekken ute av vater betyr det.. ;-) ). Men føler litt at babyen bare gravde seg litt nedover, men kanskje trakk seg bittelitt opp igjen eller noe sånt, for bekkenet ble i alle fall ikke mer stabilt av det! Mer som at noen tok et bor for så å trekke det ut igjen, og gjorde alt vondere nedi der... Men er nok noe festing på gang snart da tror jeg, for magen kom ikke like høyt opp igjen i alle fall.
 
Back
Topp