Har ikke jobb!

Puffen

Elsker forumet
Jeg skjønner ikke hvordan folk kan si: "Jeg har ikke jobb"

Jeg la siste utdannelsen min og de to siste arbeidsgiverene min ut i en "forenklet" CV på Finn, og i løpet av de neste 4 dagenen hadde 5 firma ringt. siden det bare var en frustrasjonsutlegging fjernet jeg CV'en igjen.

Min mann blir til stadighet oppringt, og det senest i dag og han har ikke lagt ut sin CV noe sted.

Så det virker jo som om at har en gjort en god jobb en gang så går ryktene........

Kommer litt an på viljen tror jeg. Hvis du virkelig VIL ut i jobb, så får du deg jobb[:)]

Heldige dere er da[;)]

En ting kan jeg love deg....De som virkelig sliter med å få jobb, med å få økonmoien til å gå rundt, og til å ha mat og klær til barna sine...De vil virkelig føle seg bedre av dette innlegget...

Ser poenget ditt jeg. Men synes du virker veeelll kjepphøy...Beklager[;)]

jeg tror man får seg jobb om man tar den jobben man får.
om man skal være kravstor så får man kansje ikke, man da kan man ikke si at man ikke får jobb.
men det gjelder sikkert ikke alle steder.

ORIGINAL: Sassy!

Det at man ikke har jobb får man takke seg selv for, og det skyldes i 99.9% av alle tilfeller ren latskap. 
Det finnes alltid ett eller annet man kan gjøre for å skaffe seg ei inntekt, om det så er en jobb som kanskje kan anses som en kikkelig "drittjobb".

BULLSHIT!

Jeg er utdanna lærer men det er ikke enkelt å få jobb i denne kommunen.
De skal helst ikke ansette noen og venter i det lengste for å skrive kontrakt.
Stillingene de lyste ut i februar fikk vi svar på i september om at de når var fullsatt.

Har dessuten søkt på 7-eleven og diverse andre steder men får ikke jobb fordi jeg er overkvalifisert.

Jobber som vikar på ulike skoler nå, men det er jo ei usikker inntekt.

ORIGINAL: Lila24

ORIGINAL: Miss Otilie

Kommer litt an på viljen tror jeg. Hvis du virkelig VIL ut i jobb, så får du deg jobb[:)]

Jeg har annen erfaring[>:]

Har kansje litt med arbeidsmarked der du bor også da, svarte kansje litt for fort på tråden[:-]

La meg hedre deg, o fantastiske menneske, som sitter der oppe på hesten din å finner det nødvendig å tråkke på alle dem som faktisk er i en livsituasjon der dem ikke får jobber kastet etter seg!! All ære til deg som er frisk både fysisk og psykisk, og som antageligvis aldri har møtt en dag med motgang i livet!

*spyyyyyy*[:'(]

Jeg har vært i jobb siden jeg var 15, bare 3 jeg faktisk har søkt på. Men har gjort en god jobb[:)] Men å få en fast jobb er umulig. Jobbet i kommunen, de andre jeg jobbet med fikk kanskje en fast stilling på opptil 80% først etter 10 år!!!!

Nå er det umulig for meg å jobbe innen hekse lengre pga av kronisk sykdom. Har søkt på jobb etter jobb. Nesten ingen som vil ansette uten relevant utdanning.

Nå er jeg innen yrkesrettet utdanning å håper jeg får jobb etter jeg får en utdannelse[:)]

Det kommer an på plassen man bor, hvilken utdanning man har og enda en del ting. Har en mann som har vær arbeidsledig siden april. Har ikke tall på alle jobbene han har søkt, alle tlf han har tatt til potensielle arbeidsgivere, m.m.
Ikke kan han tjene mindre enn det han får i arbeidsledighetstrygd heller (som er mindre enn 60% av de han tjente i den jobben han hadde). Vi er en familie på 5 og vi trenger de daglige tingene som mat, bleier, såpe, m.m.
Har store problemer i dag med å få det til å gå rundt. Vi kunne dra på en ukes ferie i sommer fordi vi fikk låne bobilen til mine svigerforeldre og fikk noen penger av dem.

Så viss det er så lett å få seg ny jobb, kan jo dere som mener det skaffe han en!!!!!

En annen ting: Tidligere hadde han 3 jobber samtidig for å få økonomien til å gå. Det orker han ikke en gang til. Og nei, vi er ikke kravstore i denne familien.

lett å få seg jobb i barnehage og helsevesen[:'(] bullshit!!!
er lett å få vikarjobb noen dager i uka, men hvilken jobb er det??
jeg aner aldri når eller hvor jeg skal på jobb, vet aldri vilken lønn jeg får, kan heller ikke planlegge dager å jeg er nyutdannet barne og ungdomsarbeider.
har søkt på ørtåførti jobber men endte opp i et vikarbyrå.
man skal jobbe bra lenge eller ha flaks for å få fast å stabil jobb.

ORIGINAL: Najila

La meg hedre deg, o fantastiske menneske, som sitter der oppe på hesten din å finner det nødvendig å tråkke på alle dem som faktisk er i en livsituasjon der dem ikke får jobber kastet etter seg!! All ære til deg som er frisk både fysisk og psykisk, og som antageligvis aldri har møtt en dag med motgang i livet!

Signerer!

bor

ORIGINAL: Juliejr

Det at man ikke har jobb får man takke seg selv for, og det skyldes i 99.9% av alle tilfeller ren latskap. 
Det finnes alltid ett eller annet man kan gjøre for å skaffe seg ei inntekt, om det så er en jobb som kanskje kan anses som en kikkelig "drittjobb".

BULLSHIT!

Jeg er utdanna lærer men det er ikke enkelt å få jobb i denne kommunen.
De skal helst ikke ansette noen og venter i det lengste for å skrive kontrakt.
Stillingene de lyste ut i februar fikk vi svar på i september om at de når var fullsatt.

Har dessuten søkt på 7-eleven og diverse andre steder men får ikke jobb fordi jeg er overkvalifisert.

Jobber som vikar på ulike skoler nå, men det er jo ei usikker inntekt.

At man får jobb innen det man er kvalifisert til er helt sikkert ikke like enkelt, Og jeg skjønner også at det ikke er kjekt å ta en jobb man er overkvalifisert til, men om man ikke får endene til å møtes og må ha en jobb så finnes det uendelig med muligheter.
Å vaske toalettene på et kjøpesenter, eller vaske gulvene på bygdas eldresenter trenger ikke være noe man gjør resten av livet, men mens man venter på å få seg en jobb man kan trivs i, så er det bedre enn ingenting...

I både barnehage og helsevesenet er mulighetene for å få jobb store. Tar man det man får vil man alltids klare å få seg en jobb.

Hadde glatt tatt en jobb jeg var overkvalifisert til om det var en mulighet men det er det jo ikke.
De vil IKKE ansette folk som er overkvalifiserte, and that's the problem.

Jeg har jobb så jeg klarer meg så det er ikke krise her nå, men det er faktisk ikke så enkelt som du skal ha det til alltid [;)]

ORIGINAL: Najila

sign... blir så jævla provosert av slike trangsynte folk som sitter der på sin høyehest og kikker ned på folk!!!![:'(]

Sånne som deg TS provoserer meg!!!

Så utrolig flott for dere at dere er heldige og får jobb, men skulle gjerne sett deg i en annens sko..

Jeg har vært jobbsøker siden juni når jeg var ferdig med mammaperm..
Jeg var vikar i komunen i 2,5år.. gikk veldig fint fram til jeg ble mamma og kom tilbae etter mammaperm.Jeg kunne ikke jobbe ,mye kveld og natt som eg hadde gjort før jeg ble mamma. har en samboer som kjører på jobb 5.30 og hjemme kl21.00.har en guttunge som ikke kan gå alene til barnehagen jeg fikk ikke noen vakter forde at jeg søkte på nye jobber... dette sa skjefen til meg.. jeg har sikkert søkt på 100jobber men hvært på 1intrvju... ER IKKE LETT Å FÅ SEG JOBB.

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~

Heldige dere er da[;)]

En ting kan jeg love deg....De som virkelig sliter med å få jobb, med å få økonmoien til å gå rundt, og til å ha mat og klær til barna sine...De vil virkelig føle seg bedre av dette innlegget...

Ser poenget ditt jeg. Men synes du virker veeelll kjepphøy...Beklager[;)]

Enig!

Er heller ikke alle yrker det er like lett å få jobb i! Å si det er latskap om man ikke får jobber kastet etter seg viser litt om hvor lite man vet om arbeidsmarkede!

Jeg har ikke jobb fordi arbeidplassen ble lagt ned jeg...
Og ikke akkurat enkelt å få seg ny jobb når magen buler som bare det!

Dette er rett å slett kvalmt!!!!
DU skrev dette inlegget bare for å starte en krangel her inne, for noen er det faktisk mer lønnsomt å få 100% dagpenger enn det lille som man kan få på jobbmarkedet .(som deg med 13%, blir ikke mye pæng ut av det)

Men du er kanskje født med gullskje i munnen??? aaaarrgghhh!!

Faen ass- hold det for dæ sjæl å ikke bry andre med de fæle tankene dine!!!

Back
Topp