Har ikke jobb!

VIL man jobbe FÅR man jobb... Enkelt og greit... Kanskje ikke drømmejobben, men jobb...

Ei jeg kjenner går hjemme og driver dank fordi hun ikke vil søke på jobber.. Hun vil bare ikke... Noen må man påregne helg og slikt, noe hun ikke vil.. Har vært mange butikker og kafeèr her i byen som har trengt folk i hytt og gevær, men hun vil ikke...
Så hun går hjemme og daffer på trygd...

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~

Heldige dere er da[;)]

En ting kan jeg love deg....De som virkelig sliter med å få jobb, med å få økonmoien til å gå rundt, og til å ha mat og klær til barna sine...De vil virkelig føle seg bedre av dette innlegget...

Ser poenget ditt jeg. Men synes du virker veeelll kjepphøy...Beklager[;)]

signerer denne

Det kommer vel ann på utdannelse og erfaring det da. Jeg har hatt min cv i 4,5 mn på det meste og INGEN napp og jeg har en ass sjefsstilling!

så jeg vet ikke jeg, kanskje du rett og slett hadde en jævla bra søknad?

Du får flytte en smule mer usentralt til og se om du kan skrive det samme da[;)] Har selv opplevd å sende 25 søknader om sommerjobb, fikk negativt svar fra to, resten hørte jeg ikke fra i det hele tatt. Samtidig kan det sies at de jobbene jeg virkelig har villet hatt og har møtt personlig i stedet for å sende søknad de har jeg som regel fått[;)] MEN det kryr ikke av jobber til alle overalt altså!! Har gått MYE arbeidsledig og det er ikke lønnsomt i det hele tatt[&:]

ORIGINAL: Sassy!

Det at man ikke har jobb får man takke seg selv for, og det skyldes i 99.9% av alle tilfeller ren latskap. 
Det finnes alltid ett eller annet man kan gjøre for å skaffe seg ei inntekt, om det så er en jobb som kanskje kan anses som en kikkelig "drittjobb".

du har tydelighvis ikke peiling på hva du snakker om!!!![:@][:@][:@]

d e nu litt foskjell på folks livssituasjon, bosted, utdanning osv

her e d litt vanskeli å finne en jobb som æ kan ha
kan enten kun jobbe dagtid, ingen kvelds, ingen turnus, ikkje helg, ingen ekstra å aldri over åpningstid t bhg
eller kun ca anna kvær mnd kor man aldri veit dato

å her e d dåli m jobba å få. kan ikkje sei æ e kræsen heller før har jobba som renholder, hjæmmehjælp, kontor, servitør, butikk, feskar, bhg.
ikkje får æ en drit i støtte eller dagpenger heller sia æ ramle imellom 2 stola

ja kanskej nån ikkje orka men d e ikkje alle.
totalt unødvendi innlegg

Går på dagpenger..Og det er IKKE mye jeg får!
(går for tiden kurs gjennom nav)..Før det jobba jeg på adecco, som tilkallingsvikar.. fikk jeg 2 dager jobb en uke, så jobba jeg for mye til å få dagpenger for de siste 3 dagene, jobba jeg èn full uke, fikk jeg ikke dagpenger hele neste uke pga at jeg hadde jobba for mye i følge nav.. Og da lønte det seg å IKKE si ja til mer enn 1 eller 4 dager i uken.. Og det er ikke lett å vite hvor mye jobb man får der.. Gikk mye i minus! Så jeg ble utbrent til slutt!! Jeg regna på det, og jeg "tjente mer" på å være hjemme, enn å jobbe der.. Så når noen sier til meg at det lønner seg ALLTID å jobbe, blir jeg irritert.. For selvom det gjør det for DEG, er det ikke dermed sagt det lønner seg for ALLE ANDRE!!!  (rotete innlegg, men det driter jeg i)

Jeg vil mer enn noe annet ha en jobb, men her trenger vi erfaring for å bli ansatt uansett! Det er hvertfall det de sier til meg.
Men her i byen er det høy trynefaktor [:'(]

Du burde seriøst tenkt litt lengre før du postet dette altså

Jeg er neppe den eneste som kjenenr jeg blir irritert. Jeg er nemlig en helt normal oppegående jente, har hatt jobb siden vgs, om ikke samme jobben hele tiden, så flere jobber, jeg har uansett ikke vært arbeidsledig. Jeg har kronisk smertelidelse, noe jeg fikk vite for 5 år siden etter utallige legebesøk, fysio og kiroprakter besøk, men ingen har trodd meg. Så jeg har ikke hatt det så enkelt med jobb, utenom praksisplass og kurs via NAV de siste 5 årene. Da jeg ble gravid var jeg SVÆRT dårlig. Jeg var arbeidsledig i nesten 3 år før det nå endelig klaffet. Vi har vridd og vendt på hver e jævla krone...hver ENESTE mnd. Vi bor i ei bygd, men det er pendlertog/buss til begge byene i nærheten her. Men ingen ville ha ei som har en liten en på litt over 2 år, med bare halv plass i bhg, ikke bil osv. Jeg har 300!!! søknader på samvittigheten, jeg har møtt opp på steder hvor de trengte folk og hvor de også ikke trengte folk, jeg har vært oppsøkende, jeg har gått kurs, jeg har salg og serviceutdannelse, har søkt om lærlingeplass innenfor min kommune og nabokommunen, men ingen ville tilby meg noe. Helt til de søkte etter folk på den ene lokalbutikken her. Jeg søkte i juli, de tok dessverre inn en av de andre ekstrahjelpene pga ansinnitet. Men de tilbydde meg vaskejobb og ekstrahjelp stilling. Den takket jeg ja til. Har da 2 faste butikkvakter og 4 timer vasking i uka, også kommer de ekstratimene i tillegg. Det er ikke mye, men jeg tviler på at jeg kunne hatt så mye større stilling pga helsen min. Men de pengene kommer så jævlig godt med når vi allerede har det sykt trangt økonomisk.

Så ikke kom her å kall oss som sliter med å få jobb for lat! Det er alltids en grunn, enten det er sykdom/dårlig helse, bostedm, barn osv...

Du bør seriøst bruke hodet ditt litt..

ORIGINAL: ~mamma_sin_engel~

Du burde seriøst tenkt litt lengre før du postet dette altså

Jeg er neppe den eneste som kjenenr jeg blir irritert. Jeg er nemlig en helt normal oppegående jente, har hatt jobb siden vgs, om ikke samme jobben hele tiden, så flere jobber, jeg har uansett ikke vært arbeidsledig. Jeg har kronisk smertelidelse, noe jeg fikk vite for 5 år siden etter utallige legebesøk, fysio og kiroprakter besøk, men ingen har trodd meg. Så jeg har ikke hatt det så enkelt med jobb, utenom praksisplass og kurs via NAV de siste 5 årene. Da jeg ble gravid var jeg SVÆRT dårlig. Jeg var arbeidsledig i nesten 3 år før det nå endelig klaffet. Vi har vridd og vendt på hver e jævla krone...hver ENESTE mnd. Vi bor i ei bygd, men det er pendlertog/buss til begge byene i nærheten her. Men ingen ville ha ei som har en liten en på litt over 2 år, med bare halv plass i bhg, ikke bil osv. Jeg har 300!!! søknader på samvittigheten, jeg har møtt opp på steder hvor de trengte folk og hvor de også ikke trengte folk, jeg har vært oppsøkende, jeg har gått kurs, jeg har salg og serviceutdannelse, har søkt om lærlingeplass innenfor min kommune og nabokommunen, men ingen ville tilby meg noe. Helt til de søkte etter folk på den ene lokalbutikken her. Jeg søkte i juli, de tok dessverre inn en av de andre ekstrahjelpene pga ansinnitet. Men de tilbydde meg vaskejobb og ekstrahjelp stilling. Den takket jeg ja til. Har da 2 faste butikkvakter og 4 timer vasking i uka, også kommer de ekstratimene i tillegg. Det er ikke mye, men jeg tviler på at jeg kunne hatt så mye større stilling pga helsen min. Men de pengene kommer så jævlig godt med når vi allerede har det sykt trangt økonomisk.

Så ikke kom her å kall oss som sliter med å få jobb for lat! Det er alltids en grunn, enten det er sykdom/dårlig helse, bostedm, barn osv...

Du bør seriøst bruke hodet ditt litt..

Men kjære deg, har du ikke fått med deg hva ekspertene her inne har sagt.. 99,9% av alle tilfellene er ren latskap.. Du er en av de 0,1% som har en ordentlig unnskyldning.. [8D]

ORIGINAL: EgentligLittTøff

Men kjære deg, har du ikke fått med deg hva ekspertene her inne har sagt.. 99,9% av alle tilfellene er ren latskap.. Du er en av de 0,1% som har en ordentlig unnskyldning.. [8D]

Ja sant det[;)][8D]

*blond*

bare sånn for å bidra litt - og med fare for at det er sagt før..

det er ikke "bare å ta det man får og ta en drittjobb til noe annet dukker opp" - for i de fleste tilfeller så vil ikke noen ansette noen som er overkvalifisert til en jobb... så har man en utdannelse på feks master, bachelornivå - så er ikke akkurat kassa på rimi der man lettest får jobb.. med mindre man driter i å skrive på cv'n sin at man har den utdannelsen da..

Jeg vil bare si at jeg ikke er enig med det der.
Men til alle arbeidsledige. Herbalife kan alle jobbe med. Du kan jobbe hvor du vil, når du vil, du kan tjene litt ekstra i måneden hvis du bare jobber litt, og du kan tjene MYE hvis du jobber hardt.
Jeg har min sønn med på jobben. Og når jeg skal ha møter med mange mennesker, gjør jeg det på kvelden eller i helgen når barnefar eller noen andre passer på han.
Perfekt jobb når man har barn[:D]

ORIGINAL: Hyssamaia!

Jeg har ikke jobb, og det skyldes vel ikke hovedsakelig ren latskap men det at jeg er alene med dattera mi.. Om noen klarer og nevne EN jobb for meg, der jeg tjener såpass at jeg kan forsørge oss alene (har faste utgifter på 13-14 000 i mnd. og nei, de kan ikke bli mindre) der jeg kan rekke å hente + levere henne i bhg OG komme meg på arbeid. jeg har ikke bil. ja da blir jeg kjempe glad. det må være fulltid, ikke turnus, helge jobbing eller kveldsvakter..[:D][:D] så kom ikke her å si at du ikke skjønner hvordan folk kan si at de ikke har jobb[;)]

Jeg jobber som butikksjef i en interiørkjede. Har utbetalt  ca 23 000 kr i mnd inkl stønader. Ingen fullført utdanning etter vgs. Så det GÅR an.[;)]  Man må kanskje ha litt flaks, men det er ikke umulig.

Jeg er ikke enig med HI, svaret retter seg til Hyss. Du bor i Oslo, hvor kollektivtilbudet er bra, så det burde gå uten bil også.
JEg jobber i nabokommunen, det tar meg 30 min fra døra hjemme til døra på jobb. i tillegg bruker jeg 20 min på å levere småen i barnehage.

ORIGINAL: Dollface

bare sånn for å bidra litt - og med fare for at det er sagt før..

det er ikke "bare å ta det man får og ta en drittjobb til noe annet dukker opp" - for i de fleste tilfeller så vil ikke noen ansette noen som er overkvalifisert til en jobb... så har man en utdannelse på feks master, bachelornivå - så er ikke akkurat kassa på rimi der man lettest får jobb.. med mindre man driter i å skrive på cv'n sin at man har den utdannelsen da..

helt enig!
jeg har blant annet studert personalledelse, og jeg vet utifra faget og erfaring at en arbeidsgiver ikke vil ansette noen som er overkvalifisert. Ved å gjøre dette vil man bare tape penger fordi arbeidstakeren ganskje kjapt vil bytte jobb (sannsynligvis søke jobb under ansettelsen). Det koster en liten formue å rekruttere til en bedrift, for ikke å snakke om opplæringskostnader, arbeidsgiveravgift, forsikringer etc.

Jeg skjønner at arbeidsgivere ikke ansetter på slike premisser, hadde de gjort det hadde derett og slett vært dumme.

Så, har man en knall utdannelse og bor på et sted hvor det utlyses flest stillinger hvor det ikke er krav til utdannelse, vil det være så og si umulig å få seg en jobb - nettopp fordi man er overkvalifisert!

Konklusjonen er at det faktisk ikke er "bare bare".

Er så utrolig takknemlig for at jeg har en jobb om er perfekt til min utdannelse, den har jeg kjempet for å få!

ORIGINAL: KrepsenPrøverIgjen

VIL man jobbe FÅR man jobb... Enkelt og greit... Kanskje ikke drømmejobben, men jobb...

Ei jeg kjenner går hjemme og driver dank fordi hun ikke vil søke på jobber.. Hun vil bare ikke... Noen må man påregne helg og slikt, noe hun ikke vil.. Har vært mange butikker og kafeèr her i byen som har trengt folk i hytt og gevær, men hun vil ikke...
Så hun går hjemme og daffer på trygd...

Hvordan kan du vite 100% sikkert at det er fordi hun ikke gidder? Har du tenkt på at kanskje hun sliter? Er greia med ganske mange mennesker som folk ser på som late. De sliter egentlig med et eller annet. Man kan komme med mange dårlige unnskyldninger da bare man klarer å skjule at man sliter. [>:]

overskriften i morendagens vg:

"arbeidsledigheten i norge skyldes ikke finanskrisen alikevell, men latskap!"

kilde: bedrevitere på bv...

ORIGINAL: Piffi Allkrydda

ORIGINAL: Sol81

Men til alle arbeidsledige. Herbalife kan alle jobbe med. Du kan jobbe hvor du vil, når du vil, du kan tjene litt ekstra i måneden hvis du bare jobber litt, og du kan tjene MYE hvis du jobber hardt.
Jeg har min sønn med på jobben. Og når jeg skal ha møter med mange mennesker, gjør jeg det på kvelden eller i helgen når barnefar eller noen andre passer på han.

Med Herbalife må man jo ha et kundegrunnlag?! Hva da om du bor på landet med bare noen få hundre innbyggere i mils omkrets? [;)] Her hadde jeg nok ikke tjent noen penger på en sånn business, i hvert fall! [:D]

Ja man må ha kunder. Noen ganger må man reise litt. Jeg har kunder i Stavanger og mange andre steder en der jeg bor.
Mange måter å komme i kontakt med mennesker på. Med internett kan man komme i kontakt med sykt mange mennesker.

Når folk viser ren ignoranse, uvitenhet og/eller arroganse, er det null poeng i å delta i diskusjonen, fordi premissene for en konstruktiv samtale ikke eksisterer. Hvorfor så mange reaksjoner på så ynkelige og ureflekterte utspill? Flesteparten av dere her inne må da ha masse erfaring med barneoppdragelse og kunsten å ignorere. Bruk den kompetansen når dere deltar i elektroniske kommunikasjonsmedier også. Full stillhet sier langt mer enn ord.

ORIGINAL: Hyssamaia!

ORIGINAL: Piffi Allkrydda

Med Herbalife må man jo ha et kundegrunnlag?! Hva da om du bor på landet med bare noen få hundre innbyggere i mils omkrets? [;)] Her hadde jeg nok ikke tjent noen penger på en sånn business, i hvert fall! [:D]

Ja man må ha kunder. Noen ganger må man reise litt. Jeg har kunder i Stavanger og mange andre steder en der jeg bor.
Mange måter å komme i kontakt med mennesker på. Med internett kan man komme i kontakt med sykt mange mennesker.

må du ha med deg sønnen din da?

Han er bare 8 måneder. Vil ikke ha han i barnehage så tidlig. Så de dagene jeg jobber på dagen, er han med meg[:)]

Back
Topp