Har hodet festet seg?

Elli<3

Forelsket i forumet
♡Julekulene 2021♡
Aprilspirene 2023
Hei! På lørdag merka jeg at magen hadde sunket veldig og at det brått var mer plass øverst i magen, under puppene. Var da i uke 35 + 5, og hadde før dette kjent litt stikkinger nedentil -i en ukes tid. Fikk bekreftet i dag hos legen, at hodet nå hadde festet seg :shy:

Lurte bare på av ren nyskjerrighet om det er flere her, som hodet til babyen er festet hos? Og dere som har født før, husker dere hvor lenge det tok før dere fødte, etter at hodet hadde festet seg?:oops:
 
Hos de aller fleste som jeg kjenner som har fått beskjed om at «hodet har festet seg» så har det ikke det... De tar ofte feil. Hos førstegangsfødene kan hodet feste seg flere uker før fødsel, hos flergangsfødende så fester ungen seg sjeldnere.

Med første, så festet hun seg 1 uke før fødsel. Denne gangen tror jeg ikke det har skjedd, vet ikke om det skjer i det hele tatt. Men har lugget med hodet ned i flere uker og kjenner mange tegn til at hun borer seg ned over i bekkenet samt tegn til modning. Skal til jordmor på torsdag og så til sykehuset for kontroll neste uke, så er spent på hva de sier i forhold til festing og modning da. :) 36+0 i dag.
 
Jeg fikk aldri beskjed om at hodet hadde festet seg med første, og nå mistenker jeg seteleie, så jeg har ikke noe godt svar til deg. Jeg har neste kontroll 36 + 0, så jeg krysser fingrene for hodeleie!
 
Med første var hodet festet i god tid før. Denne gang er det ikke festet og blir det neppe heller i følge jm.
 
Jeg fikk aldri beskjed om at hodet hadde festet seg med første, og nå mistenker jeg seteleie, så jeg har ikke noe godt svar til deg. Jeg har neste kontroll 36 + 0, så jeg krysser fingrene for hodeleie!
Akkurat det samme her. Husker jeg gikk og ventet på at hodet skulle feste seg sist, men det skjedde aldri. Nå begynner jeg å miste troen på hodeleie denne gangen, men det blir spennende å se neste uke hva jm sier!
 
Første gang var hodet festet tidlig, over en måned før fødsel i uke 40+0. Jeg husker at det kjentes som det ble litt bedre plass til lungene, og lettere å sitte rett i ryggen etterpå. Nå er det virkelig ikke god plass til lungene her, og jeg tviler på at hodet er festet. Jeg er ikke kommet lenger enn til uke 34 heller, og som andregangs kan jeg vel regne med at det ikke fester seg før fødsel.
 
Jeg husker faktisk ikke helt med nr 1 men mener at på 36ukers kontrollen så var 1mann festet. Nå med nr 2 sjekket de på UL i uke 32 om hode var festa. Da sa de hu lå klar men hode var ikke 100%festa at det fremdeles var mulighet for at hun kunne snu seg men risiko for setefødsel var veldig liten.. Men for min del kjennes det ut som hu ligger klar enda og nå er jeg i uke 35.. Har kontroll neste uke då spennende å få høre ds evt hva jordmor sier..
 
Hodet har vært festet i 2 uker :D er 38+0 i dag. Første festa seg ikke før ca er par dager før fødsel (over 2 uker over termin)
 
Her har ikke hodet festet seg, og jm sa det mest sannsynlig ikke kom til å skje heller siden det er nr 2. Men! Ikke lenge igjen nå :happy: Ny kontroll på mandag :shy:

Uke 37 nå :smug:
 
Fikk vite at hodet har festa seg da vi var på kontroll i dag:happy: er 37+6 og andregangs:)
 
Hodet er ikke festet denne gangen, men ligger godt ned i bakkenet:joyful:
Med første mann festet hodet seg i uke 31/32, fødte i uke 39+2:love7
 
Back
Topp