Har hamstret....

MrsMeoh

Gift med forumet
.... glass til urinprøver nå på apoteket. Kjøpte hele 15 stykk, da jeg regner med at det fort kan bli såpass mange kontroller med den ekstra oppfølgingen :P

Synes det er greit å ha liggende, så man slipper å stresse med andre typer glass, koking og div :D ;)

Flere som har hamstret urinprøveglass? Eller andre ting? :D

kjøpte bare ett jeg... får nytt hver gang jeg er på kontroll :D så slipper den utgiften!

Trenger man å kjøpe det da?
Her har de engangskopper stående hos både jordmor og lege :)

Åh, det var godt du minnet meg på! Fikk beskjed om å gjøre det, men har glemt det

Kjøper som regel 5stk i slengen. Her går det glass med jevne mellomrom utenom svangerskap også, blir sånn med diabetes ++ :)
Du blir nok kvitt de iløpet av de neste mnd, er leit å plutselig være tom ;)

Får jo som regel aldri morgenurin da

Trenger ikke morgenurin når man er såpass på vei fikk jeg beskjed om:)
Ikke da jeg var der i uke 9 heller

Trenger ikke morgenurin når man er såpass på vei fikk jeg beskjed om:)
Ikke da jeg var der i uke 9 heller

Sist jeg var gravid fikk jeg klar beskjed om å ta med morgenurin, også da jeg ble innlagt med svangerskapsforgiftningen. Det var én gang jeg ikke fikk tatt på morgenurin på kontroll, og det ble feil på sticks prøven hos jordmor så jeg måtte til lege igjen dagen etter for å avkrefte at jeg ikke hadde uvi. Fastlegen spurte til og med om det var en fersk prøve jeg hadde dagen før, han skjønte "tegningen" med en gang... er mer ustabile de ferske prøvene visstnok. Så selv kommer jeg til å ha med morgenurin til kontrollene :P Gidder ikke flere legeturer enn nødvendig ;)

Rart at man får beskjed om noe så elementært i et svangerskap, og at det skal være så motstridende det vi får høre.... ikke rart vi ikke blir kloke. :eek:

Morgenurinen skal generelt være bedre uansett hva man ser etter. Antakeligvis fordi den er mindre utvannet en urinen resten av dagen.

Sist jeg var gravid fikk jeg klar beskjed om å ta med morgenurin, også da jeg ble innlagt med svangerskapsforgiftningen. Det var én gang jeg ikke fikk tatt på morgenurin på kontroll, og det ble feil på sticks prøven hos jordmor så jeg måtte til lege igjen dagen etter for å avkrefte at jeg ikke hadde uvi. Fastlegen spurte til og med om det var en fersk prøve jeg hadde dagen før, han skjønte "tegningen" med en gang... er mer ustabile de ferske prøvene visstnok. Så selv kommer jeg til å ha med morgenurin til kontrollene :P Gidder ikke flere legeturer enn nødvendig ;)

Rart at man får beskjed om noe så elementært i et svangerskap, og at det skal være så motstridende det vi får høre.... ikke rart vi ikke blir kloke. :eek:

Ikke rart vi ikke blir kloke med så forskjellige beskjeder rundt omkring nei. Hm...

Jeg tar fra jobb:P Hos legen får jeg med nytt uringlass på kontroll, ikke hos jordmor. Tar alltid med midtstråle fra morgenurin:)

Jeg syns jeg husker at jeg fikk med fra jordmor sist gang:) men har ikke vært der enda!

Haha, bra det ikke er bare jeg som hamstrer :P

Heldige dere som får med dere glass... det gjorde jeg kun da jeg eller jenta var innlagt, til de etterkontrollene for blodtrykket.. Sparer mye på at de gir de ut slik! :)

Kjøpte 3, var ta 3 betal for to. Får også hos legen.. Men ikke hos jordmor :)

Back
Topp