Har/hadde dere navnet klart før ungen var født?

Ja, alle tre har fått navn rett etter oul.
 
Snakket mye, men landet aldri før barnet var født. Jeg tror jeg bestemmer meg før denne gangen, men man vet jammen aldri.
 
Ja her har vi navnet klart :)
 
Navn klart fra OUL (eller før) med alle seks. Aldri følt at navnet ikke har passet.
 
De tre andre har fått navn i perioden mellom oul og fødsel, alltid litt før fødsel, men var bare førstemann vi var enige om lenge før. Denne gangen slitet vi virkelig, og syns termin nærmer seg i rasende fart uten at vi har landa på noe... :p
 
Jeg var 6 mnd på vei da vi bestemte oss for navn, slik at jeg kunne bestille ting med navn på
 
Begge var 8-10 dager gamle før de fikk navn. Vi ville bli kjent med dem først.
 
På de 2 eldste så bestemte vi oss etter at de ble født. Da hadde vi 2 navn som det sto mellom på begge.
Nå med nr 3 så har vi allerede bestemt navn, gjorde det i uke 20 isj, men det har vært av praktiske grunner. De eldste ungene har vært med i valget av navn og har 3 stk i nær familie som skal ha samme kjønn + ÷ 2 mnd før, så ville bestemme oss slik at Alle vet at vår skal hete det og de ikke tar det samme navnet kort tid før vi får vår.
 
Nei, ikke på noen av barna [emoji12] På første brukte vi 11 uker på å bestemme oss. På nr to brukte vi bare én dag.
 
Ja da vi fikk vite at det var en liten gutt satte vi i gang å se etter navn. Fikk navnet sitt en uke senere :)
 
Ja, det har alltid blitt det vi har hatt øverst på listen fra starten.
 
Storesøster fikk ikke navn før hun var to uker gammel. Med lillebror var vi bare enige om ett navn, så da ble det det [emoji4] hadde det klart et par mnd før fødselen
 
Med første ble vi enige om navn noen få uker før termin, men ikke enige om stavemåten, den ble ikke spikret før uken etter fødsel (navn som har tre forskjellige stavemåter i Norge, alle relativt vanlige). Hun ble uansett ikke kalt for annet enn kallenavn eller "babyen" de første 3 månedene.

Til #2 ser det ut som om vi ble enige på vei hjem fra OUL, hvis vi ikke ombestemmer oss i etterkant. Hadde rundt 5 navneforslag klare for hvert kjønn før OUL.
 
Back
Topp