Har en evig diskusjon med min samboer...

SleepingBeauty

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
så av ren nysgjerrighet lurer jeg på uttalelsen av navnet på kjeksen Digestive... [:D][:D]

Hvordan uttaler du den!???

Daigjestiv (engelsk uttale) eller Digestive (rett ut, på norsk som som det står skrevet)

Aldri tenkt på før. Men jeg har alltid sagt Digestive, men stum e :p

Digjestiv.. [&:] Eller noe i den dur..

jeg sier det bare rett fram på norsk jeg[8D] Digestiv!

Daigjestiv

Aldri hørt om, men digestive på norsk hørtes jo litt arti ut, så hadde mest sannsynlig brukt det[8D]

Jeg uttaler det på engelsk, det er jo en engelsk kjeks og et engelsk navn...

Daigjestiv
ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Daigjestiv

altså... fordøyelse = digestive[8D]  Engelsk.... får meg ikke til å kalle en kjeks for fordøyelse, så her blir det den norske versonen gitt[;)]

Jeg sier Digestive, men samboer ler seg ihjæl hver gang.. han mener den heter daidjestiv.. hihi [:D] Ser også her det er en todelt mening.. [:)]

DAIGJESTIV vel!! [:)]

ORIGINAL: okt2008 og juli2011

jeg sier det bare rett fram på norsk jeg[8D] Digestiv!

ORIGINAL: Råsa Muffin

Uhm .. Didjestiv - eller noe slikt [8D]

ORIGINAL: SleepingBeauty

Jeg sier Digestive, men samboer ler seg ihjæl hver gang.. han mener den heter daidjestiv.. hihi [:D] Ser også her det er en todelt mening.. [:)]

enig med samboeren din [8D]

digestivekjeks, er vel fordi jeg ikke visste at de var engelsk en gang, og har vel kjøpt det to ganger i mitt liv ellerno

ORIGINAL: Råsa Muffin

Uhm .. Didjestiv - eller noe slikt [8D]

Her og[:D]

sier det på engelsk såklart[8D]

ORIGINAL: *SmulenOgSkalken*

ORIGINAL: SleepingBeauty

enig med samboeren din [8D]

hihi[:D] jeg ser felrtallet er enig med han, så jeg får vel bøye meg i støvet.. [;)][:D]

Back
Topp