Har en evig diskusjon med min samboer...

Sier det på engelsk, ja.. 

det blir litt som med de som kalller cookie, for kukki [:-]

ORIGINAL: Elisabeth og to små

Uttaler det på engelsk.

ORIGINAL: SleepingBeauty

ORIGINAL: *SmulenOgSkalken*

Jeg sier Digestive, men samboer ler seg ihjæl hver gang.. han mener den heter daidjestiv.. hihi [:D] Ser også her det er en todelt mening.. [:)]

enig med samboeren din [8D]

hihi[:D] jeg ser felrtallet er enig med han, så jeg får vel bøye meg i støvet.. [;)][:D]

Ja, han godter seg vel nå [8D]

ORIGINAL: okt2008 og juli2011

jeg sier det bare rett fram på norsk jeg[8D] Digestiv!

så av ren nysgjerrighet lurer jeg på uttalelsen av navnet på kjeksen Digestive... [:D][:D]

Hvordan uttaler du den!???

Daigjestiv (engelsk uttale) eller Digestive (rett ut, på norsk som som det står skrevet)

DigestivE Med sikkelig trykk på e'en..
Aldri hørt folk si noe annent så derfor gjør jeg det å [8D]

Jeg føler jeg må si "diggestive" til f.eks. svigermor og andre som aldri har lagt to og to sammen og forstått at det er et engelsk navn. Ellers forstår de ikke hva jeg snakker om. Bruker jo disse kjeksene i ostekaka, he he.

Men vil helst bare bruke den engelske uttalen ja. [:)]

ORIGINAL: Pearl

Jeg uttaler det på engelsk, det er jo en engelsk kjeks og et engelsk navn...

Sign!

ORIGINAL: Elisabeth og to små

Uttaler det på engelsk.

Jeg sier Digestive, men samboer ler seg ihjæl hver gang.. han mener den heter daidjestiv.. hihi [:D] Ser også her det er en todelt mening.. [:)]

Jeg og [;)]

hihi[:D] jeg ser felrtallet er enig med han, så jeg får vel bøye meg i støvet.. [;)][:D]

Har alltid sagt Digestive. Med e på slutten[:)] Syns ikke det er no merkelig med det...[;)]

Back
Topp