Har du vært fristet til å nyte alkohol i svangerskapet?

Akkurat alkoholen har ikke jeg vært fristet av, men savner smaken på vin, og da spesielt rødvin. Men det er aldri aktuelt å ta så mye som en dråpe, nulltoleranse mot alt med alkohol under svangerskap er viktig! Mitt barn er viktigere enn noen sekunders nytelse.
Om man reiser til Sverige, så er det mye bedre utvalg på alkoholfri øl som faktisk smaker godt. Og det finnes noen få viner som er gode, men det er kun hvitvin og rosévin med sprudel som har vært gode. Rødvin har jeg gitt helt opp. Ellers finnes det mange juice og eplemost som jeg drikker til mat når alle andre rundt meg har noe godt i glasset til maten. Jeg liker ikke brus, og orker ikke vann hele tiden, så jeg har smakt det meste som finnes både her og i Sverige av alkoholfritt.
 
Jeg har ikke vært fristet til å drikke alkohol, men jeg savner det :) kommer til å savne det enda mer når våren kommer og vi skal spise reker på terrassen... Men det er så absolutt verdt det!!
 
Jeg har hatt lyst på et glas vin noen ganger i lag med andre som drikker vin - men aldri vært inn på tanken å vudere å faktisk ta et glass ettersom det rett og slett er forbudt.
 
Jeg har aldri vært den som har sagt eller tenkt: "jeg skal aldri drikke igjen" dagen der på. Men 4 måneder i strekk med noe som kjentes ut som ekstrem fyllesyke gjorde at jeg tenkte at jeg aldri skal påføre meg kvalme igjen med vilje :hilarious:

Nå etter noen uker uten å være kvalm så tenker jeg selvfølgelig ikke det lenger :p

Når vi skulle ut for et par helger siden og spise for å feire bursdagen til venninna mi så tenkte jeg at det hadde vært sykt godt med et glass vin til maten. Men vil ikke kalle det for å være fristet, men bare en konstantering om at det hadde vært godt :D
 
Jeg har ikke vært fristet. Hadde trodd jeg skulle savne det mer enn jeg har gjort. Siden det er så uaktuelt så blir det liksom ikke et tema. Jeg og mannen har ikke barn fra før så fram til jeg ble gravid har vi pleid å kose oss med vin i helgene, det ble det brått slutt på og jeg klarer meg SÅ fint uten. Litt mer snop på lørdagskvelden blir det kanskje nå da :)
 
Nei savner ikke alkohol i det hele tatt, men har savnet å kunne ta meg en øl, så ble veldig gla da jeg fant en alkoholfri øl som smakte godt:)
 
Det er jo en relativt stor forskjell på å savne noe- og så være fristet til å ta noe!!
Herregud- jeg savner både snus og vin/øl- og ikke kom og fortell meg at alkoholfrieprodukter smaker det samme- d er bare bullshit! Og dårlig smaksløker hos de som sier det [emoji23]
Forskjellen hos meg er bare st det er helt forbasket uaktuelt å røre noe fordi det skader bølla!!
Men jeg skulle gjerne fylt opp rødvinsglasset i kveld og spist ost og kjeks- men det får vente et års tid!

Haha, samme her... Savner rødvin til deilige middager, og deilige oster og skinke. Men syns absolutt ikke det er vanskelig å la være:happy:
 
Haha, samme her... Savner rødvin til deilige middager, og deilige oster og skinke. Men syns absolutt ikke det er vanskelig å la være:happy:

Skinke? [emoji15] er det noe galt med å spise skinke? Noe jeg har misforstått? [emoji38]
 
Har hatt lyst på vin mange ganger!! Spesielt når vi har hatt en god middag, eller har vært med venninnene. Rart hvordan du helt font klarer å la være, men gleder meg til å kunne ta et glass igjen. Drikker vanligvis uhyre sjeldent, derfor blir de gangene jeg tar et glass, så mye mer verdt!
 
Det er vel ikke anbefalt å spise feks parmaskinke uten at den er varmebehandlet.... Eller har jeg holdt meg unna helt uten grunn??:eek:

Ååå- nå så jeg for meg helt vanlig skinke til å ha på brødskiva [emoji23] kokt skinke fra Gilde lissom [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
 
Back
Topp