Har du vært fristet til å nyte alkohol i svangerskapet?

M

Moderator Amalie

Guest
Det har lenge vært kjent at alkohol er giftig for fosteret, men ikke alle gravide har vært klar over det. Hvis mor drikker alkohol i svangerskapet, kan barnet kan bli født med skader. Selv små mengder alkohol kan forstyrre den normale utviklingen.

Her kan du lese mer om alkohol og svangerskap - http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Er-det-farlig/Alkohol-og-svangerskap/

Har du vært fristet til å nyte alkohol i svangerskapet?




alkohol.jpg
 
Å holde seg unna alkohol i svangerskapet er virkelig det letteste jeg har gjort:)
 
Drikker så sjeldent uansett så å holde seg unna i svangerskapet er overhode ikke noe problem.
 
Drikker svært sjelden alkohol, så å holde eg unna det nå er ingen problem
 
Var "fyllesyk" de første 2,5 mnd av svangerskapet så alkohol frister ikke i det hele tatt hadde stor fest i helgen og det var ganske deilig å være edru og ikke minst mest opplagt av alle dagen der på!

Men litt brié ost derimot... det frister!
 
Nei, det har vært veldig lett å holde seg unna alkohol. Jeg er ikke så glad i det, og drikker uansett veldig sjeldent! Men jeg har likevel vært redd for at jeg skal glemme meg[emoji23] Noe som er helt irrasjonelt egentlig. Haha. Men som k90 over her sier, har det vært kjipere å holde seg unna brie! Det gleder jeg meg til å spise igjen!
 
Ja mange ganger når jeg må være sjåfør på fest! Men selvfølgelig ikke inntatt noe ;)
 
Last edited:
Nope, jeg er flink til å gjøre mitt beste for denne babyen i magen, jeg er aldri den svake typen som tillater meg til å gjøre noe som jeg har veldig lyst til å gjøre, som å spise/ drikke eller gjøre noe fysisk som er ikke bra å gjøre i svangerskapet.

Men har lest på andre forumer om damer som tillater seg litt øl eller litt vin av og til bare fordi de "har sååå lyst" Det, syns jeg er helt latterlig og bullshit! Det samme syns jeg om røyking og snusing i svangerskapet. Får bare lyst til å klaske til den damen som holder på med slikt!
 
Jeg er veldig fristet av alkohol, på tross av kvalme. Var det sist også. Det er en selvfølge at jeg ikke drikker noe, men føler meg absolutt fristet.
 
Jeg har også vært fristet, spesielt inntil et godt måltid eller på vinkvelder med jentegjengen, men jeg drikker kun alkoholfritt. Jeg savner smaken, og ikke rusen så derfor er alkoholfri øl like greit som vanlig øl. Har ikke helt klart å finne en vin hvor jeg føler smaken er som vin og ikke eplesider eller sterk saft, men så har jeg ikke testet alt polet har å by på av alkoholfrie varianter enda.:D
 
Nei, men så er jeg næmest avholds uansett. ikke hvert halvår jeg drikker alkohol :p

Men vet venninner av meg som pleier å feste ofte sliter litt mer, de savner det veldig. men jeg liker ikke å feste :p
 
Ikke vært fristet ett sekund på hverken alkahol eller nikotin. Sånt nytes ikke verken såm gravid eller ikke-gravid uansett:p
 
Savner hverken snusen eller vinglasset. Det er en selvfølge for meg å holde meg unna dette i svangerskapet.
Jeg begynner nok heller ikke med snus igjen etter at babyen er født.
 
Det er jo en relativt stor forskjell på å savne noe- og så være fristet til å ta noe!!
Herregud- jeg savner både snus og vin/øl- og ikke kom og fortell meg at alkoholfrieprodukter smaker det samme- d er bare bullshit! Og dårlig smaksløker hos de som sier det [emoji23]
Forskjellen hos meg er bare st det er helt forbasket uaktuelt å røre noe fordi det skader bølla!!
Men jeg skulle gjerne fylt opp rødvinsglasset i kveld og spist ost og kjeks- men det får vente et års tid!
 
Det er jo en relativt stor forskjell på å savne noe- og så være fristet til å ta noe!!
Herregud- jeg savner både snus og vin/øl- og ikke kom og fortell meg at alkoholfrieprodukter smaker det samme- d er bare bullshit! Og dårlig smaksløker hos de som sier det [emoji23]
Forskjellen hos meg er bare st det er helt forbasket uaktuelt å røre noe fordi det skader bølla!!
Men jeg skulle gjerne fylt opp rødvinsglasset i kveld og spist ost og kjeks- men det får vente et års tid!
Sååå enig [emoji14]
 
Ikke vært fristet i det hele tatt, lett å holde seg unna det. :)
 
Back
Topp