Har du tatt influensavaksinen?

Jeg har ikke tatt den før men skal ta den når legekontoret får den inn.
Har hatt kraftig influensa flere ganger før, og har hørt den blir verre når man går gravid. Det vil jeg helst unngå.
Har også lest at den beskytter barnet etter fødsel. :)
Ja, det skal den kunne gjøre :)
Babyen vil ha to bhg-storesøstre, så tenker det er en fordel. Selv om jeg håper på å amme, og det skal jo også beskytte.
 
Etter prat med jordmor mente hun at jeg ikke trenger å ta den. Har ikke hatt influensa på så lenge jeg kan huske. Hun anbefalte å kle seg så man ikke fryser og hvis noen blir syke i familien eller blant venner så må man jo ikke henge oppi de hele tida. Så hvis ikke legen insisterer på at jeg skal ta den så gjør ikke jeg det.

Det er vel ingen som trenger å ta den, men det anbefales!
https://helsenorge.no/vaksiner/influensavaksine

Det at noen jordmødre/leger ikke oppfordrer til at man skal følge anbefalingene er vel med på at mange av de som bør vaksinere seg ikke gjør det. Og det er jo synd. Men også typisk..
 
Legen min sa at de pleide å la folk ta den nærme inntil når influensasesongen er på topp, i fjor var den på topp i jula. Så jeg skal ta den på ca 1 mnd :)
 
Legen min sa at de pleide å la folk ta den nærme inntil når influensasesongen er på topp, i fjor var den på topp i jula. Så jeg skal ta den på ca 1 mnd :)

[emoji1303]

Her har de vært veldig på at "nå er den her", ta den! Til alle. Plakater på legekontoret osv.
 
Ja, det skal den kunne gjøre :)
Babyen vil ha to bhg-storesøstre, så tenker det er en fordel. Selv om jeg håper på å amme, og det skal jo også beskytte.

Ja. Samme har jeg tenkt på. Frøkna i magen har en storebror som er 1 år nå og han har nylig begynt i bhg. Så veldig bra at den skal kunne beskytte de nyfødte :)
 
[emoji1303]

Her har de vært veldig på at "nå er den her", ta den! Til alle. Plakater på legekontoret osv.
Leste i avisa i dag at nå var den på plass og de hadde satt av tre dager til å vaksinere i oktober, så vet ikke om legen min ikke var informert om det:wideyed:
 
Jeg skal ta den neste uke. Aldri tatt den før, men syk hvert år [emoji85] Nå har jeg ei barnehagejente som drar med seg alt mulig hjem, så litt ekstra beskyttelse sier jeg ikke Neitakk til [emoji4]
 
Ja. Samme har jeg tenkt på. Frøkna i magen har en storebror som er 1 år nå og han har nylig begynt i bhg. Så veldig bra at den skal kunne beskytte de nyfødte :)

Satser på at det funker her [emoji4]
 
Jeg skal ta den neste uke. Aldri tatt den før, men syk hvert år [emoji85] Nå har jeg ei barnehagejente som drar med seg alt mulig hjem, så litt ekstra beskyttelse sier jeg ikke Neitakk til [emoji4]

Enig med deg!
 
Vi har fått tilbud på jobb om ta vaksinen :) jobben betaler! Det sier jeg ikke nei til :smug:
 
Sniker fra desember.

Jeg skal ta den i nær fremtid, skal bare snakke med legen i morgen først.
 
Jeg skal ta den :)

Men en grei ting å vite, det er stor forskjell på forkjølelse og influensa. Hadde du influensa i fjor er det mindre sjangse for å få den i år, da må du i så fall bli smittet av en annen type :)

Jeg jobber i barnehage, og har gjort det i flere år uten å bli smittet av influensa. Men i år skal jeg ta vaksinen av den enkle grunn at skulle jeg bli smittet blir man gjerne mye dårligere som gravid. Og å bli utslitt av sykdom før fødsel vil jeg gjerne slippe :)
 
Back
Topp