Ja, gjorde det sist svangerskap også. Da fødte jeg i januar og midt i influensasesongen da også.
Jeg fikk det ikke anbefalt da jeg var gravid i 2014, men starta svangerskapet med to mnd influensa, og det visste jo legen. Kanskje det var derfor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, gjorde det sist svangerskap også. Da fødte jeg i januar og midt i influensasesongen da også.
Tok den sist svangerskap og gjør det sikkert denne gangen også, må bare huske på å spørre legen om det midt oppi alt annet nå tilhører jeg risikogruppe fra før av da, så skal egentlig ta den hvert år men jeg gjør det ikke har «bare» astma, så er ikke sånn krise risiko, ei heller har jeg hatt særlig ordentlig influensa noen gang, når jeg blir syk så setter det seg (naturlig nok pga astmaen) i lungene og resulterer gjerne i typ bronkitt, lungebetennelse eller at jeg bare hoster og hoster og høres ut som en kols-pasient uten at de finner ut hva det er annet enn irriterte lunger... når jeg leser hva jeg selv beskriver her så burde jeg vel strengt tatt ta vaksinen hvert år[emoji85][emoji85] gravid eller ei.
Jeg skal ta den når den kommer inn [emoji4] jobber på barneskole og vil jo beskytte mini mot det jeg kan [emoji4]
Jeg skal ta den i morgen hos legen tror jeg, på svangerskapskontroll. Blir på en magisk måte alltid kjempesyk med influensa én gang i året, som regel i februar Så da tenker jeg at jeg gjør det jeg kan for å motvirke det!
Jeg skal ta den [emoji4]
Lurt!
Her får alle i kommunen tilbud om gratis vaksine faktisk.
Det var smart! Rart det er så ulik praksis på så mangt i kommunene.
Legen min sa jeg uansett fikk den gratis fordi det anbefales når man er gravid, og da inngår det i oppfølgingen under svangerskap [emoji4]
Hadde tatt den uansett da [emoji4]
Har ikke tatt den, men får vel ta den! [emoji4]
Det er nok mulig det har en sammenheng ja.Jeg fikk det ikke anbefalt da jeg var gravid i 2014, men starta svangerskapet med to mnd influensa, og det visste jo legen. Kanskje det var derfor?
Blir man immun av å ha det?Det er nok mulig det har en sammenheng ja.
Har ikke peiling[emoji28] tenkte kanskje man fikk noen antistoffer etter å hatt det, men har ikke noe grunnlag for å tro det.Blir man immun av å ha det?
(Kanskje dumt spm..)
Hør med legen din?Dette har jeg faktisk aldri tenkt på en gang!
Jeg har ikke grunnlag jeg heller, men tror noe såntHar ikke peiling[emoji28] tenkte kanskje man fikk noen antistoffer etter å hatt det, men har ikke noe grunnlag for å tro det.
Hvert influensavirus er forskjellig så du blir ikke immun mot influensa i fremtiden nei. Vaksinen klarer heller ikke å fange opp alle de potensielle virusene som får utbrudd hvert år så den gir ca. 60% mindre sjans for å få influensa, men jeg tenker at det er bedre enn full sjans for å få denBlir man immun av å ha det?
(Kanskje dumt spm..)
Hvert influensavirus er forskjellig så du blir ikke immun mot influensa i fremtiden nei. Vaksinen klarer heller ikke å fange opp alle de potensielle virusene som får utbrudd hvert år så den gir ca. 60% mindre sjans for å få influensa, men jeg tenker at det er bedre enn full sjans for å få den
Kommer til å ta den neste uke da jeg skal til kontroll hos legen.