Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skal du ta den da?Aldri tatt den.
Ikke tatt den enda, men skal ta den i år for at babyen, som kommer midt i influensasesongen, skal være litt beskytta. De tåler jo knapt å være syke når de er så små. Har ellers aldri i livet hatt influensa, på tross av at hele familien har ligget rett ut, så vaksina er bare aktuell for meg i svangerskap da jeg ikke jobber med risikogrupper.
Det er sikkert lurt.Har ikke tatt den enda, men skal gjøre det så fort jeg blir frisk igjen.
Jeg har tatt influensavaksine en gang før, men da bodde jeg på et veldig lite sted, og det var veldig alvorlig influensasesong med mange som ble syke og trengte pustehjelp (aka maskiner osv) hvis de ble dårlige. Jeg hadde asma som ble barn, og ble derfor anbefalt å ta den, for de hadde ikke kapasitet til å hjelpe mange hvis mange ble veldig syke..
Ellers har jeg fått influensa hver vinter siden jeg fikk barn. B.l.a i starten på svangerskap nr 2. Da var jeg utrolig dårlig i 2 mnd. Satser på at dette hjelper.
Ja, gjorde det sist svangerskap også. Da fødte jeg i januar og midt i influensasesongen da også.Det er sikkert lurt.
Ja, tror det er lurt å ta den også med tanke på nedsatt immunforsvar i svangerskapet. Jeg har ikke vært forkjøla i mer enn maks 1-2 dager hver vinter. Nå ble jeg utrolig dårlig, høy feber, helt tett i bihuler og slimet i satt helt fast i en uke før det løsna. Så immunforsvaret er helt annerledes som gravid. Influensa vil jeg helst ikke ha da, kan se for meg at det ikke er noe særlig
Aldri tatt den før men tror jeg vil det nå for å beskytte bønna i magen
Jeg skal ta den
Jeg skal ta den så snart legekontoret mitt får den inn. Jeg har aldri tatt vaksinen, og heller aldri hatt influensa, men når man er gravid har man både nedsatt immunforsvar, i tillegg til at konsekvensene av en influensa kan bli veldig alvorlige for fosteret. Så da er det en selvfølge for meg å ta den.