Har du tatt glukosetesten?

Wow, fantastisk! Skal vise de lenken neste gang jeg er innom!
Hadde det vært litt kullsyre i den så hadde det nesten ikke vært verre enn cola Mtp sødmen.
 
Hadde det vært litt kullsyre i den så hadde det nesten ikke vært verre enn cola Mtp sødmen.

Høres 10 ganger bedre ut enn det jeg fikk i dag i alle fall! Hvis jeg tar den med selv kan de vel ikke nekte meg... Tusen takk for tipset om denne!
 
Høres 10 ganger bedre ut enn det jeg fikk i dag i alle fall! Hvis jeg tar den med selv kan de vel ikke nekte meg... Tusen takk for tipset om denne!
Du kan jo evt prøve å avtale med dem på forhånd hvis du må ta den igjen om at du vil ta med den selv, og oppgi hva den heter om de vil lese seg opp på forhånd. Men det står jo på den siden jeg linket til at den kan brukes til det formålet, så du burde jo kunne få bruke den.
 
Skal ta den 13.sept tror jeg det var.. gruer meg :wideyed: ser for meg at jeg har fått svangerskapsdiabetes ja.. Håper på det beste!
 
Kjipt. Men hva betyr det i praksis? Hva må man gjøre, liksom?
Skal til legen for samtale på mandag. Da får jeg blodsukkermåler og skal måle på morgen og etter måltid. Får henvisning til endokrinolog og trolig vekstestimering på sykehuset. Hvis målingene er over en viss grense blir det insulin. Jeg lever allerede på moderat lavkarbo så ikke så stor omveltning når det gjelder kost (foruten lørdagskvelden).
 
Fikk dere drikke vann mens dere fastet? Jeg er så tørr i halsen og munnen om dagen og fordi jeg er helt tett må jeg sove med munnen åpen og da blir det mye verre. Jeg husker ikke hva jeg fikk beskjed om og prøvde og google men det virker som det er veldig forskjellig hvilket beskjeder folk får. Det høres jo helt uforsvarlig ut med ingen mat eller drikke, og masse sukker, i 11 timer?
 
Fikk dere drikke vann mens dere fastet? Jeg er så tørr i halsen og munnen om dagen og fordi jeg er helt tett må jeg sove med munnen åpen og da blir det mye verre. Jeg husker ikke hva jeg fikk beskjed om og prøvde og google men det virker som det er veldig forskjellig hvilket beskjeder folk får. Det høres jo helt uforsvarlig ut med ingen mat eller drikke, og masse sukker, i 11 timer?
Da jeg tok den sist fikk jeg beskjed om at jeg kunne drikke et halvt glass vann,men som du sier så får folk forskjellige opplysninger :sorry:
 
Jeg tok den, eller prøvde, kastet opp hele blandingen etter 10 min. Så fikk måle langtidsblodsukkeret ved blodprøve i stedet. Den var fin, så håper å slippe å forsøke å ta den på nytt.
 
Da har helt i meg blandingen og sitter og venter. Det var ikke ferdigblanding men vann med rent sukker. Vannet var heldigvis iskaldt så det var ikke noe problem å drikke det. Jeg har heldigvis ikke slitt med kvalme i svangerskapet så håper det kan være en fordel nå. Jeg får heldigvis ta svangerskapskontroll mens jeg venter, da går det i hvert fall litt tid der. Er dritnervøs for resultatet, kjenner jeg.
 
Skal ta den neste onsdag. Kun redd for å ha svangerskapsdiabetes, alt det andre skal jeg klare :)
Er liksom redd for at jeg skulle ha det og ikke merket noe i forkant!
 
Skal ta den neste onsdag. Kun redd for å ha svangerskapsdiabetes, alt det andre skal jeg klare :)
Er liksom redd for at jeg skulle ha det og ikke merket noe i forkant!

Samme her, egentlig. Kan godt lide meg gjennom dette bare prøvene er fine!

Lykke til :)
 
Samme her, egentlig. Kan godt lide meg gjennom dette bare prøvene er fine!

Lykke til :)

Takk det samme! Går vel greit med begge sikkert :)
Vet jeg har bra fastende glukosenivå, som jeg tok sammen med de andre blodprøvene i uke 15.
 
Takk det samme! Går vel greit med begge sikkert :)
Vet jeg har bra fastende glukosenivå, som jeg tok sammen med de andre blodprøvene i uke 15.

Takk :) Nja, jeg er veldig nervøs. Jeg har ingen formening om hvordan det ligger an her, annet enn at jeg ikke har hatt sukker i urinen men det trenger man jo heller ikke å ha.
 
Da har helt i meg blandingen og sitter og venter. Det var ikke ferdigblanding men vann med rent sukker. Vannet var heldigvis iskaldt så det var ikke noe problem å drikke det. Jeg har heldigvis ikke slitt med kvalme i svangerskapet så håper det kan være en fordel nå. Jeg får heldigvis ta svangerskapskontroll mens jeg venter, da går det i hvert fall litt tid der. Er dritnervøs for resultatet, kjenner jeg.

Endelig hjemme igjen med en dundrende hodepine. Jeg ble ganske kvalm etter hvert men det gikk greit. Må vente noen dager på svar.!
 
Ja, da ringte legen og sa jeg ikke har SD likevel, for de nye retningslinjene som kom i mai har grenseverdi på 9 og ikke 7.9. Men om dette hadde vært i april hadde jeg hatt SD. Rart man blir forvirret? Skal nå fortsette å leve som om jeg har det da jeg tror det er best for baby.

Blodsukkermålingene hjemme har i alle fall vært fine.

Lykke til dere andre!
 
Ikke dette svangerskapet
 
Er det faste 12 timer før eller fra midnatt?? Skal dit 08:30
 
Back
Topp