I så fall, hvordan var det? Hvordan gikk det?
Vil gjerne høre!
Vil gjerne høre!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skal forsøke vending til uka, er spent på om det funker! Har du vært gjennom det?I så fall, hvordan var det? Hvordan gikk det?
Vil gjerne høre!
Tusen takk for svar!Sniker.
Ja. Var i utgangspunktet veldig skeptisk, men ville ikke føde i seteleie (mange grunner, blant annet enn tidligere dårlig fødselsopplevelse) og ønsket absolutt ikke PKS, så ga det et forsøk. Legene var pessimistiske og det var vondt, men det gikk og hun ble liggende. Hadde en fantastisk fødsel i hodeleie, og er så glad vi prøvde. Var 36+5.
Etter vendingen synes jeg også at det ble mer behagelig. Dette spesielt med at hode har presser opp mot diverse organer, når babyen lå i seteleie. Jeg var mye kvalm de siste ukene før permisjonen begynte, og slet med å sitte ved kontorpulten, da jeg slet med å sitte rett opp og ned. Ble derfor 100% sykemeldt de siste 2 ukene.
Nå er jeg i uke 39, og er jo blitt større og det begynner å bli trangt. Så er ikke så lett å sitte rett nå. Men har ikke opplevd kvalme, og sparkene er nå mer på siden av magen.
Har du fått beskjed om at du må føde i seteleie? Her fikk jeg beskjed om at jeg ikke må det om jeg ikke vil.De prøvde på meg, men jeg hadde lite fostervann at de ikke klarte å snu henne. Så jeg må føde i seteleie Jeg er i 37+4 nå og har fått beskjed om at de setter meg igang i uke 38/39 så hun ikke blir for stor
Hvor skal du føde? Så deilig å høre at de setter i gang til tross for seteleie, er redd for å måtte gå en evighet på overtid uten å bli igangsatt fordi han ligger i seteleie.De prøvde på meg, men jeg hadde lite fostervann at de ikke klarte å snu henne. Så jeg må føde i seteleie Jeg er i 37+4 nå og har fått beskjed om at de setter meg igang i uke 38/39 så hun ikke blir for stor
Så kjedelig at de ikke fikk snudd henne. Hvordan va forsøket?Har du fått beskjed om at du må føde i seteleie? Her fikk jeg beskjed om at jeg ikke må det om jeg ikke vil.
Forsøkte vending i dag, men de fikk det ikke til. Skal ta CT av bekken senere denne uken, og tilbake på vekstkontroll neste uke. Regner med at det blir tatt en avgjørelse på kontrollen.
Forsøket var helt greit. Møtte fastende (dvs. spiste frokost i 5-6 tiden på morgenen, timen var kl 13). De var tre fødselsleger der, og to jordmødre. I forkant satte jordmødrene på ctg for å sjekke at lille hadde det bra, hadde fin hjertelyd og godt med bevegelse. Jeg fikk veneflon i hånda også, i tilfelle jeg måtte få medisiner eller noe. En lege holdt oversikt over hjertet til lille, mens en annen forsøkte å snu ham. De prøvde å løfte ham ut av bekkenet mens de dyttet hodet mot høyre (han ligger med ryggen mot venstre, så det var naturlig å prøve den veien). Den siste legen var han jeg var inne hos i forrige uke. Til tross for iherdige forsøk av alle tre legene fikk de ikke løftet lille ut av bekkenet, han har nok satt seg godt til rette. Å ha fingre som stikker inn ved symfysen med mye kraft kan være ganske vondt. Det gikk fint en stund, men til slutt ble det nok for meg.Å
Så kjedelig at de ikke fikk snudd henne. Hvordan va forsøket?
Jeg kunne velge så de tok CT og fant ut at bekkenet var bra nok til å føde vaginalt får vite i morgen dato på igangsettelse.Har du fått beskjed om at du må føde i seteleie? Her fikk jeg beskjed om at jeg ikke må det om jeg ikke vil.
Forsøkte vending i dag, men de fikk det ikke til. Skal ta CT av bekken senere denne uken, og tilbake på vekstkontroll neste uke. Regner med at det blir tatt en avgjørelse på kontrollen.
Jeg skal føde på Kalnes De setter igang slik at hun ikke blir alt for stor samt pga jeg har lite fostervann så er greit å bare få henne utHvor skal du føde? Så deilig å høre at de setter i gang til tross for seteleie, er redd for å måtte gå en evighet på overtid uten å bli igangsatt fordi han ligger i seteleie.
Jeg fikk ikke gjennomføre vendingsforsøk på Kalnes i går fordi de allerede hadde booket et. Var det deg?Jeg skal føde på Kalnes De setter igang slik at hun ikke blir alt for stor samt pga jeg har lite fostervann så er greit å bare få henne ut
Nei jeg hadde det for ca 2 uker siden. Men de fant ut at det var ikke noe vits å prøve for hun ville ikke flytte på seg Aner ikke om det er vanlig eller ikke, hatt 2 forskjellige leger der som har sagt de vil sette meg igang i løpet av uke 38/39 så jeg har ikke tenkt så mye over det Men kan være at det er pga jeg har lite fostervann i tillegg til seteleie, skal bare bli godt å bli ferdig å få hilst på den lille frøknaJeg fikk ikke gjennomføre vendingsforsøk på Kalnes i går fordi de allerede hadde booket et. Var det deg?
Vet du om de setter i gang rutinemessig når det er snakk om setefødsel?
Ok, blir spennende her da. Jeg får vekstkontroll litt uti uke 38 tenker jeg. Kanskje vi havner på Kalnes med setefødsel samtidig, blir travelt for dem da.Nei jeg hadde det for ca 2 uker siden. Men de fant ut at det var ikke noe vits å prøve for hun ville ikke flytte på seg Aner ikke om det er vanlig eller ikke, hatt 2 forskjellige leger der som har sagt de vil sette meg igang i løpet av uke 38/39 så jeg har ikke tenkt så mye over det Men kan være at det er pga jeg har lite fostervann i tillegg til seteleie, skal bare bli godt å bli ferdig å få hilst på den lille frøkna