Har du navnet klart?

Mannen vil ikke diskutere navn før etter oul. Han er amerikansk, så bør passe på begge språk. Flytter tilbake til USA i framtiden en gang. Jeg har tenkt en del men en del av de jeg liker er også populære navn, og vil ikke at de skal være for vanlig. Tenkte Mia, Isabell(a), Liam, Aiden. Men vil holde meg vekk fra navn på denne listen, så må tenke litt mere etter oul om 2 uker.
http://www.babycenter.com/top-baby-names-2012

Vi hadde flere til jente, bare ett som begge var superfornøyd med til gutt. Oul viste gutt, så da er det vel i boks, da vel :P Kommer nok til å finne noen å ha i "reserve" likevel :)

Vi venter gutt (noe jeg aldri hadde trodd) Og guttenavn er så vanskelig syns jeg!
Vi vil ha noe norsk. Storesøster heter Oda, så må passe til det også. Navn vi har på listen er:
-Terje
-Trygve
-Knut
-Gaute

om noen har forslag i samme "Sjanger", tas de i mot med stor takk!=)

Storesøster heter Ovèdie så bare der har vi en liten case for å finne noe som passer. Skal ikke være poppisnavn, og det må være skjeldent for å passe sammen med hennes navn. Har forsket endel på egen hånd jeg da og lagd meg en liste over noen navn som kan være aktuelle.. MEN gidder ikke koble inn samboeren før vi har vært på OUL. Håper bare vi kan se kjønn da slik at vi kan starte navnemaratonet sammen da.. hehe.. Kommer uansett til å ha to eller tre navn vi liker klart til fødsel slik at vi finner det endelige navnet når vi ser om det passer når vi har skatten vår ;)

Var så overbevist om at det var en jente i magen, så har egentlig bare tenkt på jentenavn. Men nå viser det seg at det er en liten prins vi venter, så da får vi begynne å tenke litt. Jeg har Alfred (oppkalt etter farfar til samboern) høyt på lista mi! Synes det er såå fint! :) Har bare ikke fått sambo helt med på den enda ;) William er også et familienavn jeg kunne tenkt meg, men det er liksom så vanlig om dagen :P Både meg og sambo har korte, norske og tradisjonelle navn, så må liksom ha noe i samme stil.. Tror jeg får gå på jakt i slektsboka, glad i oppkalte navn! :)

Jeg har begynt å notere meg navn - både til gutt og jente. Blir spennende på oul på mandag, håper vi får vite hva det blir. Er uansett innstilt på at vi ikke blir enige om navn før etter fødsel. Storesøster fikk ikke navn før hun var nesten 2 uker gammel :P

plan var å ikke navngi før vi hadde sett babyen vår. Men hadde begynt å sette opp ei liste
hadde et jentenavn som vi var ganske sikre på, men som jeg ikke vil avsløre.
Lurte litt på om vi skulle sette til Oline også,som mellomnavn, for å kalle opp etter gubbens mormor.
Ellers hadde vi Gyda, Milja, Menja og Vilja... til guttenavn sto foreløpig Odin, Trym, Brage, Arn, Garm og Loke.
Planen var å ha med oss 2, max 3 navn på sykehuset og gi et av disse til babyen før vi dro hjem
Sånn ble det nå ikke.

Da vi fikk vite at vår lille skatt ikke levde lenger ble planene med navn satt i untakstilstand
hele livet og tilværelsen ble en eneste stor untakstilstand.
På onsdagen jeg ble satt igang, snakket jeg og mannen litt om hva vi skulle gjøre... sånn angående navn å sånt.
jeg ville veldig gjerne ha navn på den bittelille skatten vår, selv om lille ikke var ferdig så har jeg alltid tenkt på ham som vesle babisen min disse ukene jeg fikk lov å værne om ham.
Samtalene om eventuelle navn var før fødselen starta, tenkte litt på Gyda om jente og evnt Loke om gutt.

Da lille var ute... kom den såre beskjeden, selv om vi viste godt den kunne komme... var ikke mulig å si hva kjønn lille var... la alle navnene til side, var vel usikre om vi skulle gi no navn. Jeg søkte litt etter unisex-navn... fant ingen jeg likte.
Så vi la fra oss hele greia, hvertfall inntil videre.
Vel hjemme fra sykehuset satt jeg å så gjennom en side med navn fra den norrøne mytologien... plutselig dumpa jeg bort i navnet til Odins ene ravn Hugin(betyr tanke) smakte på det, men lød ikke helt rett. Kom plutselig på navnet på den andre av ravnene: Munin, syntes det lød mykt, rundt og fint. Det beste av alt var at jeg hadde egentlig ikke hørt navnet på en persjon før, så forbant ikke navnet verken mot jente eller gutt. At Munin betyr minne fikk meg til å syntes at Munin var riktig navn til den vesle, skjøre fugleungen vår. Nevnte det for gubben og han var enig.

ups... blei litt langt... men... jaja!

Blir d jente vil vi kalle henne Mia, eller Ida :) Men står mest på Mia, for d er etter bestemoren min som hette Marie, men hele nabolaget kalte henne for tante Mia :) Gutte navn står d litt stille, har tenkt på Emil eller Noah, men føler alle heter d. Vil ikke at hele nabolaget skal svare når jeg roper på mitt barn :) hehe

Vært litt inne på Noah selv:) Er utrolig fint! Ser for meg en liten luring som heter Mia:)
Blir så kjekt når vi vet hva kjønn det er, så man kan konsentrere seg om gutt eller jente:) <3

Jeg og mannen er ikke helt enige om navn.. Vil helst vente til vi vet kjønnet, men har tenkt litt på jentenavn.. Mannen er sikker på at det er jente, så han har bestemt at det blir Aurora, men det vil ikke jeg ha.. Jeg har tenkt litt på Nora. Guttenavn så vet jeg ikke... Men vil vente til etter ul før jeg tenker så mye mer på det..

Var så overbevist om at det var en jente i magen, så har egentlig bare tenkt på jentenavn. Men nå viser det seg at det er en liten prins vi venter, så da får vi begynne å tenke litt. Jeg har Alfred (oppkalt etter farfar til samboern) høyt på lista mi! Synes det er såå fint! :) Har bare ikke fått sambo helt med på den enda ;) William er også et familienavn jeg kunne tenkt meg, men det er liksom så vanlig om dagen :p Både meg og sambo har korte, norske og tradisjonelle navn, så må liksom ha noe i samme stil.. Tror jeg får gå på jakt i slektsboka, glad i oppkalte navn! :)

Alfred var kjempefint! Elsker slike navn :)
Lillegutt er oppkalling etter oldefaren sin, så jeg håper vi finner et fint, gammelt navn til nestemann :) Vi skal på oul på onsdag, orker ikke diskutere navn med sambo før det :P

Vi har et par jentenavn vi er enige om, men sliter med guttenavn.
Har vært utenkelig for meg at det er gutt fordi vi "ikke får til" å lage gutter i min familie :P
Men nå vet vi ikke hva det blir, og jeg får ingen klar magefølelse heller, noe jeg hadde sist med Thale..
Så nå må vi tenke litt på guttenavn også.. Vanskelig!!

Det er ikke lett nei ;) men ingen forblir navnløse for alltid,såe :p

Jeg synes der er så vanskelig! Mye å velge i.. Guttenavn er verst.
Men synes Sanne, Minna, Saga og Iben er fine jentenavn.
Leo, Phillip og Mio er fine guttenavn.. Samboer synes sistnevnte er grusomt:p Så vi får først finne ut hva som skjuler seg der inne før vi begynner på den evige diskusjonen;)

Vi hadde vell egentlig bestemt oss for jentenavn..... Emma Oline (Oline etter oldemoren), men så e det såååå mange her i området som har brukt Emma at eg e blitt usikker!
Å jo meir eg sei det, meir usikker blir eg...

Guttenavn e VANSKELIG....
Men har snakket Jakob og Oscar!
Tenkt på Kornelius som mellomnavn til gutt!

De andre heter:
Hannah Mikaela
Isak Emelius
Så det må liksom passe til de....

Etter sist fødsel så lar jeg navn være navn. Har jo noen favoritter. Sist ble det så langt unna det jeg hadde lyst på at jeg ikke tenker tanken før fødselen

Vi har diskutert navn, men er ikke bestemt enda nei;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp