Har du/når fikk du kynnere?

Jeg har ikke peiling på hvordan kynnere kjennes ut, så jeg vet rett og slett ikke om jeg har hatt noe av det :/
Ikke jeg heller! Fikk supervondt i magen en gang, sånn så vondt at jeg helst ville legge meg ned å grine.. Men det har bare skjedd en gang.

Dersom jeg stresser eller anstrenger meg får jeg fort vondt, men det starter alltid på venstre side ca midt på magen, og kjennes mer ut som et knivstikk. Så vet ikke hva som er hva jeg...

Har fleire gonger daglig iallefall, har Ikkje telt. Er 26 veker no, og har hatt iallefall i 3 veker. Snakka med jm om det forrige kontroll og ho virka Ikkje beskymra.

sniker litt fra april jeg :)
jeg har hatt jevnt over 5eller fler siden uke 17.. jordmor har ikke sagt annet enn at jeg har ei aktiv livmor og at det ikke er darlig så lenge det ikke kommer mange på rappen og de blir vondere.. merkelig at du får høre det er i overkant mye :s
er nå i uke 28 og det kommer bare flere- nå har jeg minst 10 om dagen og det er fortsatt ikke noe bekymringsverdig i følge jm :)

hmm. Kanskje mine kynnere er annerledes enn deres siden lege og jordmor er bekymra bekymra. Måtte avlyse sydenturen denne uka pga dette..

Kjennes sånn Ut: Magen strammer seg øverst før det glir bedover og alt blir stramt. varer ca 15-30 sek. Samtidig får jeg en veldig ubehaglig følelse nederst i ryggen. Disse har vært regelmessige i 30 min av gangen.

hmm. Kanskje mine kynnere er annerledes enn deres siden lege og jordmor er bekymra bekymra. Måtte avlyse sydenturen denne uka pga dette..

Kjennes sånn Ut: Magen strammer seg øverst før det glir bedover og alt blir stramt. varer ca 15-30 sek. Samtidig får jeg en veldig ubehaglig følelse nederst i ryggen. Disse har vært regelmessige i 30 min av gangen.

sånn mine er, bare at jeg ikke får vondt i ryggen..
ut infra hva jeg har hørt er det når man får vondt i ryggen man blr være obs om de kommer mange pg regelmessige da det kan være svake rier..så er nok derfor de er litt bekymra!
men bare for å få det sagt: jeg er ikke 100% sikker på dette men jm og søstrene mine(har unger selv) har forklart det slik

Jeg er 27 uker på mandag og jeg klarer ikke telle hvor mange jeg har på en dag, noenganger har jeg 5 stk iløpet av en time, har ikke hørt det er unormalt, er 3 gangs ☺️

Jeg har ganske mange daglig, og har også vært på føden på sjekk etter oppfordring fra jordmor. Fikk høre der at så lenge jeg ikke fikk fler enn 2-4 i timen så går det som regel bra :) Men helst skal ikke kynnere gjøre noe vondere enn å være ubehagelig, helst ikke det engang. Hvertfall det jeg fikk beskjed om :) Jeg er 25+6 idag, var på sjekk på føden for akkurat 2 uker siden. Har hatt kynnere siden tidlig i svangerskapet, rundt uke 13. Har alt mellom 1-20 daglig tenker jeg, varierer veldig :P

Har hatt mye kynnere siden uke 13/14 ca. Får kynnere med ein gang eg overdrive aktivitetsnivået litt. Så e 50 % sykemeldt å jør kun kontorarbeid når eg e på jobb pga det. (Jobber i bolig for puh) hadde minst 5 hver dag før eg blei sykemeldt. Nå kun med høy aktivitet/tunge løft ol. Er 28 uker nå.

Har hatt kynnere siden uke 19. Det ble oftere og oftere. For noen uker siden føltes det som magen var stram halve dagen, hver dag, klarte ikke skille når de begynte eller sluttet for de kom så hyppig. Måtte bare legge meg ned, da roet det seg. Ble henvist til UL. Alt var ok. Fikk da bare beskjed om at noen har mye kynnere og andre ikke. Så lenge de ikke påvirker livmorhalsen så går det fint. Nå har det roet seg helt av en eller annen grunn.(uke 26) :-) glad for det, for d var så kraftige kynnere at var ubehagelig og nesten tungt å puste!

Jeg har det i så fall uregelmessig. Ikke en dag uten, men ikke så mange. Men mine gjør helt vanvittig vondt, lik som en annen her beskriver det som et knivstikk. Kan komme når jeg nyser, og da går jeg nesten i bakken av smerten... Er det vanlig?

Last edited:
jeg får det når jeg stresser, og er i mye aktivitet. Hvor lenge de varer og hvor mange har jeg aldri hatt oversikt over.

Jeg har kynnere hver dag noen tildels sterke. I går kveld varte debtotalt ca to timer på og av. K

Jeg klarer ikke holde telling på hvor mange jeg har, mye mer enn 5 i døgnet og har hatt det siden uke 20. Sagt i fra til jordmor og ringt føden fordi jeg var bekymret men har ikke fått sjekket om de har påvirket livmorhalsen. Følger med de og ringer om de blir regelmessige eller veldig vonde. Veldig individuelt dette tydeligvis og siden du har fått sjekket at alt er bra så får du prøve å slappe av med det :) stress trigger mine ihvertfall så jobber bare 20% nå, jobber du fullt?

Har hatt kynnere siden uke 12-13
Kommer ved den minste anstrengelse -gå i trapper, støvsuge, om jeg går for langt/for lenge, stress osv
Har mye kynnere hver dag opptil flere ganger daglig :/
Går til jevnlig kontroll på sykehuset for måling av livmorhalsen

Har hatt kynnere siden uke 15-16. De har ikke vært vonde, men ubehagelig. Så en dag hadde jeg mye kynnere, og de var annerledes enn de jeg hadde hatt. De kom mer regelmessig og var vonde. Jeg dro på UL dagen etter og da viste det seg at livmorhalsen hadde blitt forkortet etter den runden dagen før. Så man skal kjenne forskjell på kynnere og rier, men det er ikke så lett for førstegangsfødende (som meg). Uansett bra du blir fulgt opp, men så lenge livmorhalsen din ikke forkortes så har du ingenting å bekymre deg over :)

Har Kynnere omtrent daglig her å. Sist hadde jeg mange, mange ganger om dagen. Jeg har ikke fått noen bekjed om at det er fare for noe :)

Jeg har hatt kynnere hver dag siden uke 16, rundt 5-10 per dag. Har mer på dager hvor jeg har vært i mye aktivitet, men de er uregelmessige og ikke vonde i det hele tatt. I følge lege/jordmor er dette helt normalt og ingenting å bekymre seg for. :)

sånn mine er, bare at jeg ikke får vondt i ryggen..

Meg: Ei økt er 30 min og da kommer de med 5-10 min i mellom. Så smertefullt at jeg må stoppe alt jeg gjør å bare puste. måtte stoppe bilen her en Dag det var sånn. 100 % likt rier. Dette er barn nr 3, så jeg må si at det er helt likt! Kjenner absolutt ikke ut som kynnere. Har nå vært sjekka 3 ganger og det er premature rier desverre. Jeg må bare slappe av å ligge i sofaen. (Dette har heldigvis ikke ført til noen.åpning)

Begynner å komme hos meg også. Ikke så mange enda heldigvis, men jeg blir utrolig uvell og kvalm av de :/

Back
Topp