Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har kredittkort, bruker det til netthandel og i utlandet. Dersom kortet blir skimmet så er det mye bedre at det kortet uten penger skimmes, enn at hele bankkontoen din blir tømt. Syns det er sikrere, da jeg ikke er like avhengig av kredittkort som av vanlig bankkort. Bruker aldri penger jeg ikke har fordet om. Jeg fører bare over jevnlig. Men ved uttak i utlandet så tar jeg ut fra vanlig bankkort, da uttak fra kredittkort koster en del ekstra. Brukte kortet en del i forbindelse med flytting og oppussing før jul, da vi fikk en del utgifter men ikke hadde fått oppgjøret vårt fra salget enda. Dessuten er kredittkortet en sikkerhet for meg dersom noe skulle skje med det vanlige kortet mitt av en eller annen grunn, og jeg ikke kan benytte meg av mannen sitt.Hvorfor? Hvorfor ikke?
Og vet du hvorfor det er anbefalt å bruke kredittkort i utlandet?
Selv er jeg bruker av flere og med god oversikt kan jeg fint spare en god del når jeg bruker de![]()
Jeg har kredittkort, bruker det til netthandel og i utlandet. Dersom kortet blir skimmet så er det mye bedre at det kortet uten penger skimmes, enn at hele bankkontoen din blir tømt. Syns det er sikrere, da jeg ikke er like avhengig av kredittkort som av vanlig bankkort. Bruker aldri penger jeg ikke har fordet om. Jeg fører bare over jevnlig. Men ved uttak i utlandet så tar jeg ut fra vanlig bankkort, da uttak fra kredittkort koster en del ekstra. Brukte kortet en del i forbindelse med flytting og oppussing før jul, da vi fikk en del utgifter men ikke hadde fått oppgjøret vårt fra salget enda. Dessuten er kredittkortet en sikkerhet for meg dersom noe skulle skje med det vanlige kortet mitt av en eller annen grunn, og jeg ikke kan benytte meg av mannen sitt.
Jeg har ikke og har ikke behov. Bruker ikke penger jeg ikke har, og bryr meg fint lite om å spare noen tusenlapper i året![]()
Det handler ikke om å bruke penger man ikke har. Da har man misforstått bruken av kredittkort.
I utlandet anbefales det nettopp pga svindel.
Får de tak i kortet ditt eller kopierer det, så er det fryktelig kjipt å stå der med TOM bankkonto og et kort som ikke virker.
Bruker du et kredittkort så er det banken sine penger og du står ikke der blakk.
En skal ha med seg flere kort når man er i utlandet og oppbevare de adskilt.
Det er naivt å gå rundt og tro 'det skjer ikke meg'. Det kan skje alle og når du venter det minst.
Så enig, så enig!Det handler ikke om å bruke penger man ikke har. Da har man misforstått bruken av kredittkort.
I utlandet anbefales det nettopp pga svindel.
Får de tak i kortet ditt eller kopierer det, så er det fryktelig kjipt å stå der med TOM bankkonto og et kort som ikke virker.
Bruker du et kredittkort så er det banken sine penger og du står ikke der blakk.
En skal ha med seg flere kort når man er i utlandet og oppbevare de adskilt.
Det er naivt å gå rundt og tro 'det skjer ikke meg'. Det kan skje alle og når du venter det minst.
Det gjør det nokDet finnes kredittkort som er gebyrfrie på uttakjeg har det og kjempe fornøyd
![]()
Samme her ogsåJa, bruker det til reise og netthandel![]()