Har du kjøpt noen juleprodukter i matbutikken?

M

Moderator Stina

Guest
Har du falt for fristelsen?

Stod i butikken her om dagen og lurte på om jeg skulle kjøpe gløgg eller ikke. Men valgte å vente... Enn så lenge.
 
Har ikke kommet noe i butikken enda, her.. Men vi drakk gløgg forrige dagen. En flaske som sto igjen i skapet fra i fjor :p
 
Jula er i desember, kalenderen min seier oktober.
Så, nei...
 
Nei tåler ikke marsipan eller nøtter og mye julesnop inneholder marsipan eller nøtter. Liker ikke gløgg eller julebrus så det som blir kjøpt inn av slike ting er det gubben som står for og kommer ikke i hus før i desember:)
 
Har ikke kjøpt noe enda. Synes det er litt for tidlig. Skal prøve å vente med det meste til desember:)
 
Nei, det gjør jeg ikke før 1. desember eller første søndag i advent alt ettersom ha som kommer først.
Hallo, det er faktisk bare oktober nå.
Har ikke vært hallowen enda en gang, jul i butikkene nå irriterer med faktisk litt
 
Nei, her kommer det ikke i hus før advent starter.
 
Det har ikke kommet så mye her enda. Bare feil julebrus og gløgg. Men kommer nok til å kjøpe når den ekte julebrusa kommer, og marsipanen. Marsipanen er jo så himmelsk god når den er helt fersk! ❤
Er uansett så glad i jula, så gjør meg ingenting å strekke den ut litt!
 
Om det skal være "julevarer" i butikken i desember og til jul, så er det mange (de fleste) produsenter avhengig av å ha varene i butikk fra oktober/november. Dette er fordi at skal man ha fortjeneste på juleproduktene så må man selge et visst volum, og den mengden kommer mange av produktene ikke opp i med en salgsperiode på bare tre-fire uker. Derfor begynner de å produsere og selge slike produkter nå. En produsent lager produkter for å tjene penger (som alle andre driver business, selvfølgelig). Tjener man ikke penger på en vare, så lager man den heller ikke. Så om du vil ha julegodis eller juleskinke til jul, så blir du nødt til å se de i butikken fra nå. Og noen må kjøpe (og gjør det!). Alternativet er at produsentene dropper å lage spesielle juleprodukter , og det ville vært kjedelig spør du meg!
 
Ikke lagt merke til noen julegreier i butikkene enda.
 
Nope, har faktisk ikke sett noen.
 
Har kjøpt et julehefte, fullt med idéer til hjemmelaget jul. Men ikke noe mat eller godteri.
 
Back
Topp