Har du fått tilbake mensen?

Jeg har tenkt at det hadde vært fint om neste barn kom som en hyggelig overraskelse. Jeg synes det er slitsomt å prøve å bli gravid, så hadde vært fint å skippe den delen. Men vil jo helst ikke at det skal skje før om et års tid.

Vi tar likevel risikoen og dropper prevensjon, og tar konsekvensen hvis den kommer før vi hadde tenkt.
Det er noe med å la naturen gå sin gang, og ikke planlegge for mye. Særlig når vi allerede har to barn fra før - da trenger det ikke være så mye press og stress knyttet til prøvingen :happy:

Det er noe med å la naturen gå sin gang, og ikke planlegge for mye. Særlig når vi allerede har to barn fra før - da trenger det ikke være så mye press og stress knyttet til prøvingen :happy:
Vil anbefale å likevel notere når dere begynner å ligge uten prevensjon, siden kroppen kan endre seg. Hvis man går lenger enn ett år uten å bli gravid, kan man få henvisning til utredning for infertilitet.

Vil anbefale å likevel notere når dere begynner å ligge uten prevensjon, siden kroppen kan endre seg. Hvis man går lenger enn ett år uten å bli gravid, kan man få henvisning til utredning for infertilitet.
Takk for tips! Men er det noe hensikt å få utredning for det når vi allerede har to barn? Tenker sånn at jeg ikke vil ta en plass i køen for utredning for de som er ufrivillig barnløse :stop

Gud hjelpes, da må vi være mer forsiktig.

Det var et godt spørsmål! I utgangspunktet hadde jeg tenkt å starte prøvingen tidligst høsten 2027, når disse to er rukket å bli 4 og 2 år gamle. Men det var ikke så dum idé å håpe at det bare klaffer av seg selv på et eller annet tidspunkt. At det blir en slags gledelig overraskelse, og at vi får ta det på strak arm uavhengig av aldersforskjell!:woot:

Dette skal jeg helt klart lufte for mannen, og er han med på det kan vi bevisst være forsiktige nå i starten, og så kan jeg slippe å begynne på prevensjon.

Hva tenker dere nå som dere har lyst på en til likevel?:happy:
Det høres veldig greit ut å gå det hele i møte med senkede skuldre :happy: Her har det aldri klaffet når vi har prøvd med senkede skuldre :hilarious:
For vår del kan det gjerne klaffe jo før jo heller :shy: Jeg antar at jeg blir dårlig, skjer det i mammaperm får pappaen overta permisjon om jeg blir sykemeldt, og jeg tror faktisk at det kan være bedre enn i fjor når jeg skulle fylle min normale rolle alene, og pappaen skulle fylle sin vanlige rolle med jobb, men også trø til mer hjemme hvor jeg kom til kort.
Dukker opp tester i postkassen i løpet av natta tror jeg, så får vi se hva det blir til etter hvert :happy:

Det høres veldig greit ut å gå det hele i møte med senkede skuldre :happy: Her har det aldri klaffet når vi har prøvd med senkede skuldre :hilarious:
For vår del kan det gjerne klaffe jo før jo heller :shy: Jeg antar at jeg blir dårlig, skjer det i mammaperm får pappaen overta permisjon om jeg blir sykemeldt, og jeg tror faktisk at det kan være bedre enn i fjor når jeg skulle fylle min normale rolle alene, og pappaen skulle fylle sin vanlige rolle med jobb, men også trø til mer hjemme hvor jeg kom til kort.
Dukker opp tester i postkassen i løpet av natta tror jeg, så får vi se hva det blir til etter hvert :happy:
Såpass! Dere høres veldig klar ut for å få flere. Jeg er litt imponert med tanke på de svangerskapene du har hatt, og siste barseltid. Skulle tro du var helt frastøtt av tanken på en ny graviditet. Samtidig forstår jeg deg på den delen som har med at alle barn er en gave og en glede i livet:love017

Hadde vi hatt ubegrenset økonomi hadde jeg lett valgt at en av oss var hjemmeværende og at vi hadde fått 5+ barn. Men det blir ikke særlig aktuelt så lenge begge må være i full jobb:happy:

Ikke fått tilbake mensen (fullammer). Vil nok begynne og prøve på skatt nummer to til sommeren. :angelic: :Heartbigred men vil ikke gå på prevensjon før det, her har vi hatt en lang vei som prøvere så vil ikke vente for lenge.

Nei. Baby er 83 dager. Sist tok det 120 dager. Fullammet sist, fullammer nå. Jeg fulgte aldri med på syklusen min før vi skulle begynne å prøve på første våren 2023. Etter det har jeg fulgt med så lenge jeg ikke har vært gravid. Jeg tar opp igjen kartleggingen når jeg får symptomer på EL. Sist fikk jeg tydelige tegn på EL påfølgende positiv EL-test 7 dager før første blødning post-partum. Tenker å kjøre samme gangen i det nå.
Hvordan går det nå? Her er det på 103 dager etter fødsel, så tenkte du muligens var kommet over 120 dager :happy:

Hvordan går det nå? Her er det på 103 dager etter fødsel, så tenkte du muligens var kommet over 120 dager :happy:
124 dager post-partum. Tror ikke jeg er i nærheten av å få noe syklus tilbake. Jeg aner ikke men ammer mye på natt så har gjerne en sammenheng med det. Merker dog på kroppen at hormonene styrer på for har plutselig gått spontant ned 3-4 kg uten særlige endringer i kosthold og aktivitetsnivå også er kroppen blitt strammere så noe skjer. Sist tok det tid før jeg startet å miste mye hår men der tror jeg ikke jeg har kommet enda. Enn du? :)

124 dager post-partum. Tror ikke jeg er i nærheten av å få noe syklus tilbake. Jeg aner ikke men ammer mye på natt så har gjerne en sammenheng med det. Merker dog på kroppen at hormonene styrer på for har plutselig gått spontant ned 3-4 kg uten særlige endringer i kosthold og aktivitetsnivå også er kroppen blitt strammere så noe skjer. Sist tok det tid før jeg startet å miste mye hår men der tror jeg ikke jeg har kommet enda. Enn du? :)
Her har jeg også begynt å rase ned i vekt. Visste ikke at det hadde noe med hormonene å gjøre. Ikke lett å si, om det er på vei eller om det er lenge igjen!

Her fikk jeg det jeg trodde var mensen to ganger før det stoppet opp. Så nå er jeg usikker på om det faktisk var mensen. Er i så fall på CD43 hvis det var mensen sist. Kjente ordentlige murringer i magen i går, så da lurte jeg på om det kunne være mensensmerter eller muligens el-smerter. Det blir spennende og se:happy:

Back
Topp