Har du et godt forhold til helsesøsteren?

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Jeg var overlykkelig når jeg fikk en ung og fantastisk helsesøster og ikke ei av den "gamle sorten".
Spesielt siden jeg hadde mme barn.
Var helt katastrofe den ene gangen vi var inne hos hu gamle helsesøstra som jobber der.

Så kommer dere overens? Hører du på alle råd hun kommer med?

Nei. Jeg jatter med på mye av det helsesykepleieren mener og tenker.

Nei. Jeg jatter med på mye av det helsesykepleieren mener og tenker.
Ah, helsesykepleier var det vi skulle kalle dem nå ja, hadde egentlig tenkt til å være mer politisk korrekt i spørsmålet mitt, men hadde helt glemt hva dem kaller seg!

Veldig synd at du ikke liker hu!

Jatter med på enkelte ting... Skal vi ha en til kommer jeg til å bytte. Hun vi har nå henger seg sånn opp i skjema at hun ikke ser barnet.

Den eldste hadde var helt ok. Den mellomste hadde var håpløs.
Den vesla har er derimot helt topp! Flott dame.

Jeg likte hu første jeg hadde, nærme pensjonsalder vae hu, men helt fantastisk på alle måter. Både med amming, mme og alt man kunne lure på.

Hu andre jeg fikk med nr 2 derimot var også oppi åra... Men hu var bastant i sine meninger. Mine var ikke gode nok. Vi kom ikke overrens. Var glad vi flytta og jeg fikk tilbake hu jeg hadde til nr 1 :p

Hun tror nok at vi kommet overens, men jeg er ikke spesielt glad i hun. Lite hjelp å få, hun kan ingenting, og av det jeg sier tar hun på feil måte. Jeg vil bytte, men har ikke gjort det enda. Da venninna mi bytta, gikk hun bort å spurte om hvorfor :oops:

Kommer greit overens, er litt sånn hverken det ene eller det andre liksom. Hun har alltid vært støttende og god til å lytte, men sånn personlighetsmessig er vi ikke helt på bølgelengde, så det føles litt sånn overflatisk og kunstig på en måte.

Første: nei, hun insisterte på at jeg ødela barnet ved å fortsette å amme så mye (8 mnd, spiste godt med fast føde i tillegg). Hadde mange andre «råd» jeg prøvde å følge på tross av at det var vanskelig, anbefalte skrikekur og mente jeg var rar som ikke ville. Fant ut at barnet hadde melkeallergi etterhvert så gråten roet seg, men det var ikke noe hun hadde funnet ut av.

Andre: fikk ingen fast pga svangerskap og sykemeldinger, men alle jeg var innom var bedre enn med hun ene til eldstemann :p stoler mer på meg selv med nr to også, så mulig noe ligger der.

Ja, hun som var til mine to minste. Fantastisk dame som hjalp meg og trøstet meg i tunge perioder :)

Med første var det en eldre dame som presset mme så fort frøkna viste tegn til å ikke legge godt nok på seg, hun likte jeg ikke :p
Med minsten har jeg en yngre, faktisk like gammel som meg. Hun er utrolig koselig, men litt spesielt å snakke f.eks om amming med ei som er like gammel som meg og ikke har unger :hilarious:

Kommer veldig godt overens med vår helsesykepleier. Hun virket litt merkelig på hjemmebesøket, men da vi traff hverandre på helsestasjonen ca hver uke så har hun sett meg mer og mer. Har hatt samtaler med henne og hun virker engasjert i meg og min baby :)

Helt ok med begge vi har hatt (første ble pensjonist ca når mini var halvåret), de har begge vært relativt avslappa og hatt tillit til at vi finner ut av ting selv siden mini utvikler seg som han skal og er en trygg og fin guttunge. Dog veldig misfornøyd med ammeveiledninga vi fikk i starten med første helsesykepleieren da (den som ble pensjonist og altså av den eldre generasjonen) da, den besto av utelukkende «kanskje du skal gi flaske?» når jeg spurte om råd til dietak og å øke produksjonen, men ammehjelp fikk vi bedre tilpasset fra andre heldigvis :)

Ja sånn passe... men går bare for å sjekke utviklingen ikke fordi jeg lurer på så mye egentlig...

Veldig hyggelig dame. Men hva hun sier eller ikke sier, så gjør jeg det jeg selv føler er riktig.

Med første hadde vi en helt fantastisk helsesøster ❤️ I femtiårene forsåvidt. Utrolig koselig, omsorgsfull og klok. Med fem måneder med kolikk var jeg ofte innom henne og fikk gode trøstende og støttende ord.

Med andre fikk vi en koselig nyutdannet helsesøster som er ung og egentlig ikke kan så mye. Så hun kunne ikke svare på noen spm eller komme med råd. Hun er koselig da. Men nå er hun gått ut i permisjon og vikaren hennes er forferdelig :( sier bare masse dumt, som at jenta vår på 8 mnd bør sove på eget rom, og at det er veldig dumt at hun ikke krabber ennå. Hun virker veldig usikker og stresser med alt..

(Jeg kommer til å fortsette å si helsesøster.)

Jeg hadde en gammeldags helsesøster med førstemann, og må helt ærlig si at jeg syntes hun var veldig rar. Håper på en yngre og mer moderne helsesykepleier denne gangen.

Nja.. hun er egentlig helt fjern. Føler ikke hun husker hvem jeg er fra gang til gang og hadde ikke peiling på at jeg hadde time både med storebror og lillebror samme dag. Men er veldig greit at hun ikke er hverken formanende eller belærende, så timene hos henne er fort gjort :p

Jada, vi kommer godt overens. Hun bruker min faglige kompetanse samt meg som mamma på en fin måte synes jeg.

Har hatt varierende erfaring med helsesykepleiere. Har hatt flere på begge barna da vivhar flytt osv. Men der jeg bor nå så er hun som er helsesykepleier veldig grei. Men har ikke småbarn lengre da :p men venter en liten en.

Back
Topp